تهران گردی

نوروز در ۳۶۵ روز سال

۸
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پارک نوروز بزرگ‌ترین بوستان تپه‌های عباس آباد تهران است و دریای خزر هم دارد! باور نمی‌کنید؟ بروید تا باورتان بشود.
بوستان نورز

می‌توانید در همه ۳۶۵ روز سال نوروز را در زندگی خودتان داشته باشید. می‌پرسید چگونه؟ با رفتن به پارک نوروز! نمی‌دانید کجاست؟ همین تهران خودمان، روی تپه‌های عباس آباد. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با هم به یکی از جدیدترین بوستان‌های تهران برویم. بوستانی که قرار است نام جشن‌های عید نوروز را برای همیشه حفظ کند و مرکز فرهنگی و بین المللی تهران به شمار می‌رود.

بوستان نورز

بوستان نوروز کجاست؟

تپه‌های عباس آباد تهران قطب گردشگری فرهنگی پایتخت است. در این محدوده که به نگین سبز تهران شهرت دارد، تعداد زیادی دیدنی می‌‎بینید. دیدنی‌هایی مثل بوستان آب و آتش، گنبد مینا، پل طبیعت، باغ کتاب و …. که هر کدام‌شان نقش مهمی در گردشگری شهری دارند. یعنی شهروندان می‌توانند برای تفریح و سرگرمی به آنها مراجعه کنند و خوش بگذرانند. پارک نوروز هم یکی از جاذبه‌های گردشگری تپه‌های عباس آباد به شمار می‌رود. پارکی که تقریبا به تازگی متولد شده و برای همین هنوز خیلی از پایتخت نشینان از دیدنی‌های آن خبر ندارند.

بوستان نوروز دقیقا در اتوبان حقانی و خیابان دیدار جنوبی قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بوستان، ایستگاه شهید همت است که در خط یک (قرمز) قرار دارد. همچنین از غرب بزرگراه مدرس هم می‌توانید خودتان را به این بوستان برسانید.

بوستان نوروز

در بوستان نوروز چه می‌گذرد؟

بوستان نوروز برای گرامی‌داشت رویداد فرهنگی نوروز ساخته شده است. جشن‌های عید نوروز مهم‌ترین اتفاق فرهنگی ایرانیان به شمار می‌روند. از این رو پارکی به همین نام ساخته شده است. در این پارک ۱۴ ستون قرار دارد. هر کدام این ستون‌ها به یکی از کشورهای عضو اکو اختصاص دارد. آنها می‌توانند روی این سکوها آیین و فرهنگ کشور خودشان را به نمایش بگذارند. حتی خوراکی‌های سنتی و صنایع دستی هم می‌تواند بخشی از این نمایش باشد. اجرای موسیقی این کشورها هم بخشی از این تبادل فرهنگی میان کشورهای عضو اکو به شمار می‌رود.

البته باید در نظر داشته باشید که کشورهای عضو اکو ۱۲ تا هستند. دو ستون اضافه‌ مربوط به کشور بحرین و عراق است که گرچه عضو اکو به شمار نمی‌روند، ولی رویداد نوروز را به صورت گسترده جشن می‌گیرند. بنابراین برای آنها هم در بوستان، ستون در نظر گرفته‌اند.

بوستان نوروز

بوستان نوروز مسیر دوچرخه و کالسکه سواری، اسکیت پارک، پارک دوست‌دار کودک و باغ گل دارد. دریاچه‌ای که به نام “دریای خزر” نامگذاری شده و واقعا شکل دریای خزر واقعی است، از جذابیت‌های منحصر به فرد پارک به شمار می‌رود. شاید از خودتان بپرسید دریاچه خزر وسط پارک چکار می‌کند؟ و مثلا چرا به جای آن خلیج فارس نساخته‌اند؟ دریای خزر وجه مشترک همه کشورهای عضو اکو است که سنت نوروز را هر ساله با شکوه هرچه تمام‌تر جشن می‌گیرند. از این رو یک دریای خزر به همان شکل و شمایل واقعی اما در ابعاد بسیار کوچکتر وسط بوستان ساخته‌اند. دور این دریاچه مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری کشیده‌اند. می‌توانید ادعا کنید ۱۰ بار دورتادور دریای خزر را رکاب زده و یا دویده‌اید!

همچنین آسمان نمای گنبد مینا یکی دیگر از جذابیت‌های بی‌نظیر این بوستان است که مورد استقبال پایتخت نشینان، به ویژه خانواده‌های فرزند دار قرار گرفته.

بوستان نوروز

نکات مهم در بازدید از بوستان نوروز

گفتن ندارد که در دریاچه نباید هیچ نوع زباله‌ای بریزید. ته سیگار هم مشمول این قانون می‌شود. بوستان آب و آتش، پل طبیعت، باغ کتاب تهران و بوستان شهید حقانی از جذابیت‌هایی هستند که فاصله خیلی کمی تا بوستان نوروز دارند. می‌توانید جوری برنامه ریزی کنید که به همه آنها سر بزنید و حسابی خوش بگذرانید. بوستان آب و آتش در شمال این پارک قرار دارد و احتمال خیلی زیاد از آن بازدید می‌کنید.

حواس‌تان باشد لباس اضافه یا حوله همراه داشته باشید. بازی نور و فواره یکی از قسمت‌های جذاب پارک آب و آتش است که باعث می‌شود حسابی خیس شوید و بد نیست اگر از قبل فکری برای آن کرده باشید. بوستان نوروز یک مکان عالی برای خانواده‌هایی است که فرزند دارند. با برنامه ریزی برای بازدید از این دیدنی، یک تفریح فرهنگی خانوادگی رقم بزنید. بازدید از گنبد مینا و غرق شدن در آسمان مصنوعی آن پیشنهاد ما به شماست.

بوستان نوروز

۸ دیدگاه

  1. شمس

    ۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

    بسیار قشنک و دیدنی ممنون از شما

    پاسخ

  2. رفیعی

    ۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

    عالی خیلی ممنون

    پاسخ

  3. میرعبدالباقی

    ۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

    جالب

    پاسخ

  4. هاتف

    ۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

    خیلی خوب

    پاسخ

  5. یوسفی

    ۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۱۰ ب٫ظ

    قشنگه

    پاسخ

  6. بهلولی

    ۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۰۰ ب٫ظ

    خیلی جالبه. حتما میرم میبینم

    پاسخ

  7. مهدی فراهانی

    ۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۶ ب٫ظ

    بسیار زیبا و دیدنی

    پاسخ

  8. بیگدلی

    ۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۴ ب٫ظ

    جالب بود
    سپاسگذارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…