این خوراکی ها را با هم نخورید!

۷
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خوردن بسیاری از مواد غذایی حتی مواد پرخاصیت با یکدیگر ناسازگار است و موجب بیماری می‌شود.
ترکیبات مواد غذایی

خوردن بسیاری از خوراکی‌ها با هم نه‌ فقط موجب از بین رفتن خواص هر یک می‌شود، بلکه مشکلات جدی برای بدن و به‌ویژه سیستم گوارش ایجاد می‌کند. به‌همین‌سبب باید در ترکیب مواد غذایی با یکدیگر دقت بسیاری کرد.

خوردن آب یا آب میوه همراه غذا

ترکیبات مواد غذایی

به گزارش مجله دلتا؛ از خوردن آب یا آب میوه همراه غذا، جدا” پرهیز کنید. آب، اسیدهای معده را رقیق و از تأثیر آن در تجزیه پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها کم می‌کند.

ترکیب پروتئین با پروتئین

هضم پروتئین در بدن بسیار دشوار است . با بالا رفتن سن، بدن اسید هیدروکلریک کمتری تولید می‌کند، ماده‌ای که برای هضم مواد غذایی به آن احتیاج داریم. این اسید باعث ترشح آنزیم‌هایی می‌شود که برای تجزیه پروتئین ضروری هستند. هضم هم‌زمان چندین پروتئین مختلف برای معده بسیار دشوار است.

خوردن میوه بعد از غذا

ترکیبات مواد غذایی

بعد از خوردن وعده‌های غذایی، سراغ میوه‌ نروید زیرا قند میوه بسیار بیشتر از آنچه که باید در معده باقی خواهد ماند، مسأله‌ای که باعث نفخ و از آن بدتر، از دست رفتن مواد مغذی میوه‌ها به دلیل فرآیند تخمیر در معده می‌شود.

ترکیب نان سفید و مربا

اگر نگران قند خون‌تان هستید، مصرف کربوهیدرات‌های ساده (مثل نان) ایده خوبی نیست. این مواد باعث افزایش ناگهانی قند خون می‌شوند. اضافه کردن قندهای تصفیه شده (مثل مربا) وضع را بدتر هم می‌کند.

ترکیب مواد نشاسته‌دار و پروتئینی

ترکیبات مواد غذایی

ترکیب مواد پروتئینی (مثل گوشت، پنیر و غیره) و نشاسته‌دار (مثل ورقه های لازانیا، نان و غیره) را یکی از بدترین ترکیب‌های غذایی می‌دانند چون این مواد در واقع اثر همدیگر را خنثی می‌کنند.

ترکیب مواد نشاسته‌دار و اسیدی

گوجه‌فرنگی یک ماده غذایی اسیدی است و توصیه می‌شود آن‌را  همراه کربوهیدرات‌های نشاسته‌داری مثل پاستا مصرف نکنید. اسید و نشاسته دو ماده شیمیایی کاملاً متفاوت هستند. بدن برای هضم این ترکیب باید انرژی بسیار زیادی صرف کند.

ترکیب شیر و موز

ترکیبات مواد غذایی

کارشناسان ترکیب شیر با موز را یکی از پرحجم ترین ترکیبات غذایی می‌دانند که سم بسیار تولید می‎کند . موز هنگام هضم شدن ترشیده و باعث دلمه بستن شیر و تبدیل آن به یک ماده مخاط‌ساز می‌شود. از طرفی؛ خوردن مخلوط آن‌ها باعث افزایش ناگهانی انسولین شده که برای بدن بسیار مضر است.

ترکیب خیار و گوجه

گوجه فرنگی ویتامین C زیاد، حتی بیشتر از پرتقال دارد. اما خیار حاوی آنزیم‌هایی است که کار جذب ویتامین C را مختل می‌کند، مسأله‌ای که دستگاه گوارش را کمی اذیت می‌کند و بعضی از فواید این دو ماده غذایی را از بین می‌برد.

ترکیب ماست و میوه

ترکیبات مواد غذایی

کارشناسان معتقدند ترکیب میوه‌های ترش با مواد لبنی می‌تواند کار هضم غذا دچار مشکل کند. فلورهای روده را تغییر دهد، مواد سمی در بدن تولید کند و باعث گرفتگی سینوس‌ها و نشانه‌های شبه آلرژی شود.

ترکیب میوه و سبزیجات

میوه‌ها سریع‌تر هضم می‌شوند و قند بیشتری دارند، مسأله‌ای که می‌تواند فرآیند هضم سبزیجات را به تعویق بیندازد. با این‌حال اگر ناچار به ترکیب میوه‌ها با سبزیجات هستید، مثلاً برای درست کردن اسموتی به هر دوی آن‌ها نیاز دارید، از سبزیجات برگ‌دار سبز رنگ استفاده کنید.

ترکیب هندوانه با هر چیزی

هندوانه سریع‌تر از اغلب مواد غذایی هضم می‌شود، به همین دلیل، اگر آن را با ماده غذایی دیگری ترکیب کنید، بدن خود را به دردسر خواهید انداخت.

ترکیب چای و شیر

tarkibe mavade khoraki 1 این خوراکی ها را با هم نخورید!

بیشتر انواع چایی آنتی‌اکسیدان زیادی دارند. پروتئین‌های موجود در شیر به آنتی‌اکسیدان‌های چای می‌چسبند و جلوی هضم شدن آن‌ها را می‌گیرند. کافئین موجود در چای هم از جذب کلسیم شیر می‌کاهد.

ترکیب کربوهیدرات‌ها با پروتئین‌های حیوانی

مصرف کربوهیدرات همراه مواد پروتئینی ، اثر یکدیگر را خنثی می‌کنند؛ این مسأله باعث تولید گاز و نفخ شکم می‌شود.

۷ دیدگاه

  1. حسنی

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۷ ب٫ظ

    بسیار مفید بود
    ما اغلب این مواد خوراکی را با هم مصرف میکردیم

    پاسخ

  2. عادل توکلی

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۳ ب٫ظ

    اطلاعات مفیدی بود

    پاسخ

  3. شادمان

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۴ ب٫ظ

    کاربردی بود

    پاسخ

  4. یوسفی

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

    ممنون از مطالب اموزنده شما

    پاسخ

  5. مهدی فراهانی

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۸ ق٫ظ

    بسیار مفید و آموزنده

    پاسخ

  6. هوشمند

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۲ ق٫ظ

    بسیار عالی و کاربردی بود

    پاسخ

  7. روزبهاني

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

    تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…