خانه ها و گردشی در شیوه ساخت آن در کشورها

۱۲
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در شهر رنگارنگ کوبا خانه‌ها به‎طور عمده از بتن ساخته شده و یک یا دو طبقه هستند و اکثر آنها پنجره شیشه‌ای ندارند
خانه

محل زندگی انسان‌ها در کشورهای مختلف به شیوه‌های گوناگون و با متراژهای مختلف ساخته می‌شوند. شرایط اقلیمی و فرهنگی- اجتماعی و… همه  و همه تاثیر مهمی در نحوه ساخت، تجهیز و تزئین خانه ها در کشور های گوناگون دارد. اگر شما گردشگر، عاشق سفر و دوستدار فرهنگ های مختلف هستید حتماً این مطلب را از صفحه گردشگری مجله دلتا دست ندهید.

آنچه می‌خوانید حاصل کار محققان در کمبریج است که با انجام بررسی‌هایی، نتایجی جالب را از موضوع “افراد در کشورهای مختلف چگونه خانه‌های خود را تجهیز می‌کنند” به دست آورده اند.

ژاپن

توکیو یکی از گران‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است، به همین دلیل است که بیشتر مردم ژاپن در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند و فقط افراد ثروتمند می‌توانند در این شهر خانه‌های بزرگ داشته باشند.

خانه ها در توکیو

تمام خانه ها به شکل سوییت ساخته شده‌اند به این معنی که فقط یک اتاق در آپارتمان، به عنوان اتاق خواب، نشیمن و ناهار خوری استفاده می‌شود.  یخچال در گوشه‌ای از اتاق قرار دارد و  راه رفتن به بالکن، عبور از روی تخت‌خواب است.  در راهرو؛ گنجه، حمام و حتی یک آشپزخانه کوچک می‌تواند همه نیازهای فرد را برآورده کند.

اسپانیا

آپارتمان در اسپانیا حرف اول را می زند. بیشتر آپارتمان‌ها در اسپانیا، شامل دیوارهای سفید، کف سنگ و پنجره‌های کرکره‌ای است. بلوک های آپارتمانی برای گذراندن ماه‌های گرم تابستان بسیار مورد توجه است،اما در زمستان گرم کردن خانه چندان کار راحتی نیست.

خانه ها در اسپانیا

از آنجا که خانه‌ ها در اسپانیا مجهز به سیستم حرارت مرکزی نیستند، در زمستان بسیار سرد هستند. بسیاری از افراد از بخاری برقی در زمستان استفاده می‌کنند و چون مصرف برق اسپانیا در بین سایر کشورهای اروپایی بالااست، این روش گرمایشی کارآمد نیست.

سوئد

فضای زیرزمین یکی از ویژگی‌های متمایز شیوه زندگی در سوئد است. البته نه به عنوان انبار! هر زیرزمین، یک اتاق خاص به عنوان انباری دارد و ساکنان از آن، برای نگهداری وسایلی مانند تجهیزات اسکی، چمدان و موارد که کمتر مورد نیاز است، استفاده می‌کنند. بالکن آپارتمان هم، به عنوان مکانی برای استراحت محسوب می‌شود.

سوئد

دیوارها و مبلمان سفید، نشانه‌ای از طراحی اسکاندیناوی است که در جهان شهرت دارد. فضای داخلی ساختمان‌ها در سوئد، رنگ روشن دارد و پنجره‌های بزرگی که بدون پرده است.

بریتانیا

در بریتانیا خانه از آپارتمان بیشتر برای سکونت استفاده می‎شود. اغلب افراد در بریتانیا، ترجیح می‌دهند در آپارتمان زندگی نکنند و تمایل دارند در حومه شهر و در خانه‌های ویلایی سکونت کنند.

خانه ها در بریتانیا

با توجه به اینکه، سیستم گرمایش مرکزی در تمام ساختمان‌ها  وجود ندارد، بریتانیایی‌ها خانه‌هایشان را با وسایل گرمایشی گرم می‌کنند؛ فرش، پتو و شومینه از اجزای ضروری هر خانه محسوب می‌شود.

کره جنوبی

یکی از ویژگی‌های متمایز در کشور کره وجود تعداد زیادی ساختمان مرتفع پر از آپارتمان است. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این آپارتمان‌ها در کره، هیچ راهرویی ندارند. حتی کلمه راهرو برای آن‌ها ناآشنااست.

کره

ورودی ها معمولا بسیار کوچکند(حدود یک متر)، بنابراین در ورود به آپارتمان، بلافاصله درهای آشپزخانه یا اتاق نشیمن را خواهید دید. فضاها در کره معمولا کوچک ساخته می‎شوند، با این حال، اتاق‌ها با داشتن پنجره‌های بزرگ، بسیار روشن هستند.

استرالیا

استرالیایی‌ها معمولادر خانه‌های بزرگ با سه اتاق خواب زندگی می‌کنند در خانه‌های ویلایی. متوسط اندازه خانه‌ها در این کشور حدود ۸۰ تا ۱۲۰ مترمربع است. غیر از اتاق خواب، خانه معمولی دارای یک اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام، دو توالت و یک گاراژ است.

استرالیا خانه ها و گردشی در شیوه ساخت آن در کشورها

برخی از خانه‌ها یک اتاق شست‌وشوی کوچک و یک اتاق نشیمن دارند و همه درها معمولا از شیشه ساخته شده‌اند.

هند

در هند اگر خانواده ثروتمند باشد، یک خانه بزرگ با اتاق‌های بسیاری در اختیار دارد و این خانه‌ها معمولا در دو طبقه‌اند که طبقه بالا، یک حیات خلوت بزرگ دارد. طراحی داخلی ساختمان‌های هندی، ترکیبی از سبک‌های مدرن غربی و شرقی است.

طبقه پایین برای انبار و نگهداری وسایل استفاده می‌شود و اتاق‌های برگزاری مراسم پذیرایی از مهمانان در طبقه دوم است.

هند

کوبا

در شهر رنگارنگ کوبا خانه‌ها به طور عمده از بتن ساخته شده و یک یا دو طبقه هستند. اکثر آنها پنجره شیشه‌ای ندارند و از کرکره‌های چوبی یا فلزی استفاده شده است. اگر وارد یک خانه در هاوانا (پایتخت کوبا) شوید، مشاهده می‌کنید که خانه‌ها با سقف‌های بلند، مبلمان قدیمی و مواردی طراحی شده که به نظر شاهکار واقعی است.

خانه ها در کوبا

 

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

  2. کوروش

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

    کشور ما ازینا هم بهتر میشد اگه انقلاب نمیشد

    پاسخ

  3. مقدم

    ۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۵۶ ب٫ظ

    معماری های متفاوت بسیار جالب هستن

    پاسخ

  4. هاتف

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

    زیبا وکامل

    پاسخ

  5. آقازاده

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۹ ق٫ظ

    حلالشون باشه آسایش وزیبایی هایی ک دارن

    پاسخ

  6. رفیعی

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۵۱ ب٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  7. بزرگی

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۳۴ ب٫ظ

    جالب و متفاوت بود

    پاسخ

  8. هوشمند

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۲۵ ب٫ظ

    عالی بود دستتون درد نکنه

    پاسخ

  9. عادل توکلی

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۸ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  10. بیگدلی

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۵۷ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  11. روزبهاني

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۸ ب٫ظ

    بعضی از مناطق تهران رشد اجاره بی رویه ای داشته

    پاسخ

  12. روزبهاني

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۶ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…