شکلات تلخ ؛ راز زیبایی خانم‌ها

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شکلات خانم‌ها را زیباتر می‌کند؛ البته اگر پای مزه‌ی تلخ آن در میان باشد، به یک میان ‌وعده‌ی لاکچری تبدیل می‌شود که تضمین‌ کننده‌ی سلامت پوست و موی خانم‌هااست.
شکلات تلخ

شکلات تلخ راز زیبایی اکثر خانم‌های ایرانی است؛ مصرف آن برای پوست، مو، لاغری و سلامت بدن بسیار مفید است؛ به همین دلیل به خانم‌ها توصیه می‌کنیم که از این ماده‌ی مغذی برای زیبایی و تناسب اندام خود حتما استفاده کنند.

به گزارش دلتا، شکلات تلخ سرشار از آنتی‌اکسیدان‌‌های قوی است و مواد معدنی ضروری دارد که به زیبایی و سلامت بدن کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند فلاونوئیدها به پیشگیری از اختلالات قلبی‌-عروقی کمک‌کرده و سکته را کاهش‌ می‌دهند. به‌علاوه، سطح کلسترول و  فشار خون را کنترل ‌می‌کند و بینایی را بهبود می‌بخشد.

شاید یکی از سؤالات اساسی این باشد که تأثیر مستقیم این ماده‌ی غذایی بر سلامت پوست و مو، زیبایی و سیستم بدن خانم‌ها دقیقا چگونه است؟ مجله دلتا این راز تلخ و خوشمزه را برملا می‌کند.

شکلات تلخ

چرا باید شکلات تلخ بخوریم؟

 زیبایی پوست

شکلات تلخ سلامت پوست و زیبایی خانم‌ها را تضمین می‌کند و باعث شادابی و درخشش پوست می‌شود. این ماده‌ی‌ مغذی طیفی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی دارد. این آنتی‌اکسیدان‌ها در برابر آسیب رادیکال آزاد از پوست‌تان محافظت می‌کنند و آن را برای مدت طولانی، نرم، انعطاف‌پذیر و جوان نگه‌ می‌دارند.

همچنین این ماده‌ی غذایی خوشمزه یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست شما است و  از  آن در برابر اشعه‌ی فرابنفش، آفتاب‌سوختگی و سرطان پوست محافظت می‌کند. درواقع این ماده در ترکیب با کافئین، یک لایه‌‌بردار عالی می‌سازد که باعث پوسته‌شدن سلول‌های مرده‌ می‌شود و اجازه‌ می‌دهد، پوست شما نفس بکشد.

شکلات تلخ

چرا کچل‌ها باید شکلات بخورند؟

اگر خارش یا ریزش مو دارید یا از حجم موهای خود ناراضی هستید، شکلات تلخ مصرف کنید. شکلات تلخ دوست موهای سر شما است و باعث تقویت پیاز موی شما می‌شود. مصرف این ماده همچنین به ‌دلیل داشتن خواص ضدالتهابی، به کاهش ابتلا به عفونت‌های پوست سر کمک ‌می‌کند.

 شکلات تلخ با بدن ما چه می‌کند؟

کاهش استرس و بهبود خلق و خو

استرس نابود‌کننده‌ی زیبایی خانم‌هااست؛ اگر همسر شما دائما” مضطرب است یا کج‌خلقی و بداخلاقی می‌کند، حتما به او شکلات بدهید. البته برای تنوع می‌توانید از کیک و دسرهای شکلاتی و انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم حاوی شکلات هم استفاده کنید.

از بین برنده‌ی افسردگی

مصرف شکلات تلخ باعث می‌شود که فرد مصرف‌کننده احساس آرامش و خوشبینی بیشتری نسبت به زندگی و فعالیت‌های روزانه داشته باشد. از نتایج پژوهش‌ها واضح است کسانی که به طور مرتب شکلات تلخ مصرف می‌کنند، بسیار شادتر از کسانی هستند که شکلات مصرف نمی‌کنند.

بهبود عملکرد مغز و قلب

شکلات تلخ به دلیل داشتن مواد مغذی از سکته جلوگیری می‌کند، فلاونوئیدهای موجود در شکلات؛ سلول‌های عصبی را تحریک کرده و این مسئله از سکته‌ی ناگهانی جلوگیری می‌کند.

همچنین عملکرد ذهنی بدن انسان با مصرف شکلات تلخ افزایش ‌می‌یابد؛ زیرا شکلات ‌تلخ گردش خون را در مغز افزایش‌ می‌دهد؛ پس باهوش‌ها حتما شکلات تلخ بخورند.

حفظ تعادل فشار خون

شکلات تلخ سرشار از مواد معدنی مانند مس و منیزیم است که مسئول حفظ تعادل فشار خون هستند، مخصوصا در افرادی که نوسان فشار خون دارند، این ماده یک مکمل و قرص طبیعی محسوب می‌شود.

بهبود بینایی

همانطور که گفته شد، شکلات تلخ در گردش جریان خون مؤثر است؛ درواقع جریان خون روان در بدن باعث خوب عمل کردن ارگان‌های بدن می‌شود. این امر به طور خاص در رابطه با چشم نیز صدق می‌کند؛ چون تأمین خون کافی و همیشگی شبکیه‌ی چشم؛ به سلامت آن کمک خواهد کرد و بینایی را تقویت می‌کند.

کمک به کاهش وزن

شکلات تلخ ترازوی لاغری شما است؛ این ماده‌ی مغذی فیبر بالایی دارد که می‌تواند با مزه‌ی دلچسب و خوب خود گرسنگی را برطرف کند؛ بنابراین، مصرف شکلات تلخ برای کسانی که برنامه‌ی رژیم غذایی دارند، مفید است؛ چون می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد.

۶ دیدگاه

  1. علی مزرجی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۵۸ ب٫ظ

    واقعا رست مریزاد عالی عالی.

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۲۷ ب٫ظ

      از اینکه همراه ما هستید ،سپاس گزاریم.

      پاسخ

  2. هاتف

    ۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

    خوشمزه و مقوی

    پاسخ

  3. آقازاده

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۹ ق٫ظ

    دراین حد !

    پاسخ

  4. عادل توکلی

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۹ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      سپاس از نظرتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…