اخبار گردشگری

وعده «سفر ارزان» و «قسطی» انجام نشد

۱۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آژانس‌های گردشگری هستند که اگر تور سفر ارزان را اجرا کنند، باعث اعتراض سایر آژانس‌ها خواهند شد که این طرح را اجرا نمی‌کنند. ما نمی‌خواهیم این اتفاق دائماً بیفتد.
سفر ارزان

در خبرها آمده بود طرح «سفر ارازن» یا «قسطی» از اوایل سال ۹۸ اجرا خواهد شد. اما با وجود گذشتن چهار ماه از سال هنوز این وعده عملی نشده؛ حتی ارزان‌سازی یا چیزی شبیه آن هم میسر نگشته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران گفته بود سفرهای هوایی داخلی ایران در نوروز ۲۰ درصد و سفرهای هوایی خارجی ۵۰ درصد کاهش داشته است؛ با اینکه پیش‌بینی سازمان میراث فرهنگی وگردشگری این بود که جمعیتی که سفر خارجی را حذف کرده‌اند حتماً به سفرهای داخلی روی می‌آورند اما گزارش‌ مدیران تورها هم چیزی خلاف این بود و حجم سفرهای داخلی نیز کم‌ شد. با این حال هنوز هیچ مصوبه‌ای در جهت کمک به سفر رفتن ایرانی‌ها تصویب نشده است.

طرح سفر ارزان

به گزارش صفحه گردشگری مجله دلتا دی‌ماه سال گذشته همزمان با اوج گرفتن برخی قیمت‌ها و به خصوص بلیت هواپیما، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی  از اجرای طرحی به نام «سفر ارزان» خبر داد که بعدها نام آن به طرح «آسان‌سازی سفر» تغییر کرد.

تیموری گفته بود: «پکیج‌های سفر ارزان آماده و پیش‌پرداختی برای سفر در نظر گرفته شده است و بقیه  هزینه‌ها نیز به صورت اقساط پرداخت می‌شود.» همچنین دفاتر مسافرتی با یکی دو بانک صحبت کرده‌اند تا مسافر مجبور نباشد تمام هزینه را یک‌جا پرداخت کند.»

وعده های سفر ارزان

بستر آماده است تاریخ اجرایش معلق

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اکنون درباره سرنوشت این طرح که با عناوین « سفر ارزان»، «سفر قسطی» و «آسان‌سازی سفر» معرفی شده است، گفت: زمانی که موضوع مطرح شد، تعدادی از شرکت‌های گردشگری کار را شروع کردند، سفر آن‌ها قسطی بود. همین حالا هم آژانس‌های بزرگی درحال اجرای این طرح هستند؛ برخی شرکت‌های گردشگری وابسته به بانک‌ها نیز وارد فازمرحله اجرایی شده‌اند، ولی آنچه ما پیگیری می‌کردیم این بود که در قالب گروه‌هایی از آژانس‌ها، به مسافران تسهیلاتی داده شود. صحبت‌هایی هم شد، اما به سرانجام نرسید.

وی افزود:‌ آژانس‌های گردشگری هستند که اگر تور ارزان را اجرا کنند، باعث اعتراض سایر آژانس‌ها خواهد شد که این طرح را اجرا نمی کنند. ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد.

او با اشاره به نوع فرهنگ سفر مردم، اظهار کرد: مردم ایران بیشتر تمایل دارند آزاد و بدون تور و آژانس سفر کنند، از طرفی آژانس‌های گردشگری در استان‌ها نیز بیشتر روی فروش بلیت متمرکز شده‌اند تا اجرای تور. این مسائل کار را کمی پیچیده کرده است.

سفر ارزان با خودرو

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گفت: به هر حال بستر سفرهای آسان آماده شده است. برخی استان‌ها نیز سفرهای ارزان و یا با قیمت مناسب را معرفی کرده‌اند، تاکید و توصیه به آن‌ها شده است که در طراحی و اجرای این تورها از آژانس‌های بومی استفاده شود همچنین ستاد مرکزی خدمات سفر نیز بستر را به لحاط فنی برای آن‌ها آماده خواهد کرد.

با وجود این هنوز هم خبری از اجرا و استفاده این طرح نیست. کما اینکه تابستان است و بازار سفرهای تابستانی داغ.

۱۲ دیدگاه

  1. هوشمند

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۰:۳۴ ق٫ظ

    تشکر فراوان بابت همه ی مطالب های اموزنده و جالب و عالیتون

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۵ ق٫ظ

      سپاسگزارم از حسن توجه شما 🙂

      پاسخ

  2. مهدی فراهانی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۰ ب٫ظ

    دیگه عادت کردیم به وعده هایی که عملی نمیشه

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۵ ق٫ظ

      🙁

      پاسخ

  3. کاشی پور

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۴۱ ب٫ظ

    ؟؟؟؟؟

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      !!!!! 🙂

      پاسخ

  4. کاشی پور

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۳۴ ب٫ظ

    خوبه

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      بلی 🙂

      پاسخ

  5. عادل توکلی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۲۶ ب٫ظ

    مردم به وعده های بی عمل چندین ساله عادت کردن

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      🙁

      پاسخ

  6. آراز

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۱۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۷ ق٫ظ

      سلامت باشید 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…