دکوراسیون خانه

با این نوع دکوراسیون به درمان افسردگی بپردازید

۱۳
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طبیعت یکی از موثرترین و قوی‌ترین داروهای ضد افسردگی در کره‌ی زمین است.
درمان افسردگی با دکوراسیون

وقتی خانه‌تان را با وسایلی که زیبایی، ارزش مادی و معنوی ندارند احاطه کنید، خانه‌ای شلوغ و بدون حس آرامش خواهید داشت.

به گزارش مجله دلتا محیط خانه تا حدود زیادی بر روحیه شما تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین می‌توانید با طراحی دکوراسیون داخلی مناسب احساس آرامش داشته باشید و حال درونی‌تان را کنترل کنید.

برای رسیدن به دکوراسیونی خاص و مناسب نیازی به صرف هزینه‌های زیاد نیست، بلکه با رعایت مواردی که در ادامه گزارش به بیان آنها خواهیم پرداخت نیز می‌توانید خانه‌ای به دور از ازدحام و افسردگی برای خودتان درست کنید.

فقط کافی است به نکات ذکر شده توجه کنید، تا صاحب آپارتمانی آرامش بخش شوید و در جهت درمان افسردگی قدم‌های مثبتی بردارید. در این راستا جزئیات کوچکی مانند توجه به میزان نور، رنگ، نظم وسایل مورد علاقه و عناصر طبیعی دیگر بسیار مهم است.

نورپردازی خانه

همانطور که هوای تاریک و گرفته احساس خوشی و شادابی را از افراد می‌گیرد و حس افسردگی به وجود می‌آورد، یک اتاق خواب تاریک نیز می‌تواند این احساس را به شما القاء کند.

برای از بین بردن چنین اتفاقی می‌توانید در طول روز از نور طبیعی استفاده کنید و در صورت لزوم برای اتاق‌های کوچک ۲ و اتاق‌های بزرگ حداقل ۳ منبع نوری در نظر بگیرید. بهترین ترکیب نورپردازی داخل اتاق خواب شامل یک لامپ سقفی، لامپ کنار تخت و حداقل یک منبع روشنایی دیگر در بخشی از این فضا است.

درمان افسردگی با دکوراسیون

رنگ

رنگ می‌تواند احساسات شما را تحت تاثیر قرار داده و تاثیرات مثبت و منفی روی انسان‌ها بگذارد. رنگ‌ها هرکدام معنی، مفهوم و تاثیر خاص خود را دارند. مثلاً اگر در اتاق خواب‌ از رنگ‌های مورد علاقه‌تان استفاده نشده است، زمان آن رسیده که تغییر دادن محیط را شروع کنید و از رنگ‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید و احساسات خوبی را به شما منتقل می‌کنند، استفاده کنید.

رنگ‌هایی مانند آبی، سبز و خاکستری رنگ‌های طبیعی و در عین حال آرامش بخش هستند در حالی که رنگ‌های روشن مانند صورتی، نارنجی و زرد انرژی شما را افزایش می‌دهند؛ بنابراین شما می‌توانید از رنگ‌های خاص در بخش‌های کوچکی از دیوار، بالش، ملافه، پرده و یا فرش استفاده کنید.

رنگ دکوراسیون خانه

نظم در دکوراسیون

چطور می‌توانید در یک اتاق خواب شلخته احساس مثبت داشته باشید و به درمان افسردگی با دکوراسیون بپردازید؟ ملافه‌ها و لباس‌های نامرتب، ظروف کثیف و… همگی احساس نشاط و نظم محیط را به هم می‌زنند. اگر اتاق خواب شما فضای عمومی برای تمام اعضای خانواده است، یقیناً موقع خواب، دچار دردسرهایی خواهید شد. پس بهتر است سعی کنید محیط خواب خود را همیشه منظم و مرتب نگه دارید. مطمئناً این کار به بالا رفتن آرامش روانی شما کمک خواهد کرد.

چطور در اتاق خواب نظم برقرار کنیم؟

هر وسیله‌ای را سرجای خود قرار دهید. کمد لباس‌تان را از لباس‌هایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید پر نکنید. همچنین می‌توانید با خرید چند باکس و قرار دادن آن‌ها در جای مناسب، مانع بی نظمی محیط شوید. در این صورت هنگامی که وارد اتاق خواب می‌شوید، با اتاق خوابی مرتب رو به رو خواهید شد.

استفاده از وسایل مورد علاقه در دکوراسیون هر اتاق خوابی نیازمند وسایل و لوازم خاص مالک آن اتاق است و هیچ استثنایی نیز قابل قبول نیست. اگر وسیله‌ای در اتاق است که نه به آن علاقه و نه نیاز دارید بهتر است که از آن خلاص شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم کلکسیونی از وسایل با ارزش خود مانند قاب عکس خانوادگی، خاطرات جالب و یا عکس‌های حیوان خانگی‌تان، جعبه موسیقی که متعلق به مادربزرگ‌تان است، جایزه‌هایی که در سنین مختلف کسب کرده‌اید یا دسته گل عروسی‌تان را تهیه کرده و در اتاق خود از آن‌ها استفاده کنید.

دیدن تمام این تصاویر زیبا و خاطره انگیز در کنار هم می‌تواند لحظات شاد دوران گذشته را برای شما تداعی کرده و لذت بی نظیری را فراهم کند.

دکوراسیون اتاق خواب

 درمان افسردگی با دکوراسیون

 عناصر طبیعی

طبیعت یکی از موثرترین و قوی‌ترین داروهای ضد افسردگی در کره‌ی زمین است. وجود گیاه در اتاق خواب، احساس اتصال شما با محیط خارج از منزل را یادآوری کرده و عناصر موجود در طبیعت این قدرت بزرگ را وارد اتاق خواب‌تان می‌کند. حضور گیاهان آپارتمانی در یک خانه کاملاً ضروری است. گیاهان علاوه بر تاثیر بر بهبود روحیه‌ی شما، بر کیفیت هوا نیز تاثیر مطلوبی می‌گذارند، به همین خاطر یک یا دو گیاه را کنار پنجره قرار دهید و صبح، بعد از بیدار شدن از حس تازگی گیاهان در کنار پنجره لذت ببرید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. مهدی فراهانی

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۴ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. زارع

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  4. سلیمی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

    خیلی خوب

    پاسخ

  5. میرعبدالباقی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

    رنگ یعنی زندگی

    پاسخ

  6. كاشي پور

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۲۱ ق٫ظ

    THANKS

    پاسخ

  7. هوشمند

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۱ ب٫ظ

    کاربردی و جالب بود

    پاسخ

  8. رفیعی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۰۱ ب٫ظ

    خیلی جالب بود مرسی

    پاسخ

  9. ماکان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۰۱ ب٫ظ

    بسیار عالی ممنون

    پاسخ

  10. ملکی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۳۵ ب٫ظ

    دقیقا هیچ کس زیاد به این موضوها فکر نمی کنه

    پاسخ

  11. روزبهاني

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۰۱ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  12. روزبهاني

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۰۰ ب٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

  13. سعدی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۵۹ ب٫ظ

    کاملا موافقم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…