حرف زدن زیاد خانم‌ها دلیل علمی دارد

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حرف زدن زیاد یا همان وراجی خودمان معمولا بین خانم‌ها رواج دارد اما واقعا چرا خانم‌ها زیاد حرف می‌زنند؟ بگذارید خودمانی تر بپرسیم آیا گرم شدن چانه خانم‌ها با عملکرد مغز آنها ارتباطی دارد؟

حرف زدن زیاد در خانم‌ها بیشتر به فعالیت مغزی و حالت‌های روانی و خلق و خوی آنها بستگی دارد؛ پس اگر شما هم در خانه همسر یا دختری دارید که زیاد حرف می‌زند، بهتر است جای غر زدن و فرار کردن آنها را درک کنید و علت رفتارشان را ریشه‌یابی کنید.

به گزارش دلتامگ، از دیرباز زنان متهم به پرگویی و زیاد حرف زدن بوده‌اند اما اینکه واقعا این مسئله چه مقدار در آنها صادق است، از نظر روانشناسی و علمی بررسی و  نتایج مهمی از آن کشف شده است.

حرف زدن زیاد

در مغز زنان چه می‌گذرد؟

محققان معتقدند: آن قسمت از مغز که برای حرف زدن استفاده می‌شود، در زنان نسبت به مردان ۲۰ تا ۳۰ درصد وسیع‌تر است. شاید همین موضوع سبب می‌شود که زنان در امتحانات بلاغت شفاهی، حافظه شفاهی و برخی مهارت‌های حرکتی ظریف بهتر عمل کنند اما امروزه به اثبات رسیده است که توانایی کلامی بالای زنان به دلیل فعالیت بیشتر نیمکره چپ مغز در آنها است و شاید یکی از عواملی که سبب حرف زدن زیاد زنان نسبت به مردان شده است، همین امر باشد.

همچنین در مطالعات دیگری که با استفاده از فن رادیوگرافی و mir صورت گرفت، مشخص شد که مردان فقط از سمت چپ مغز خود برای حل مسائل زبان‌شناسی استفاده می‌کنند، در حالی که زنان از هر دو نیمکره مغز سود می‌برند؛ توانایی زنان در استفاده همزمان از هر دو نیمکره مغز آنها را قادر می‌سازد که هنگام صحبت کردن به مرکز عاطفی نیز دسترسی پیدا کنند و در ارتباط عاطفی موفق‌تر باشند.

بنابراین می‌توان این گونه نتیجه گرفت که زیاد حرف زدن خانم‌ها با توجه به پیشرفت دانش و فناوری دیگر یک عیب تلقی نمی‌شود بلکه یک استعداد ناخود‌آگاه مغزی است که باعث پیشرفت آنها در روابط فردی و اجتماعی می‌شود.

حرف زدن زیاد

فواید پرحرفی خانم‌ها

شاید شما هم به این نکته توجه کرده باشید که چرا خانم‌ها زیاد حرف می‌زنند؟ آیا این رفتار طبیعی است یا اینکه آنها با این کار می‌خواهند  نشانه‌های عاطفی- اجتماعی قوی را منتقل کنند؟ اصلا آیا پرحرفی برای خانم‌ها سودی دارد؟

تقویت روابط اجتماعی

نیمکره چپ مغز خانم‌ها به آنها کمک می‌کند که در روابط خود اجتماعی‌تر باشند؛ درواقع خانم‌ها تمایل دارند به نحو کارآمدتری با دیگران ارتباط برقرار کنند و توجه خود را به یافتن راه‌حل مفید گروهی، حل و فصل مسائل و کاربرد نشانه‌های غیرکلامی همچون لحن، هیجان و همدردی معطوف کنند؛ در حالی که مرد‌ها بیشتر تمایل دارند که وظیفه‌شناس، کم‌حرف و منزوی باشند.

مطلب پیشنهادی:  نگرانی جدید محیط زیست؛ بارش باران پلاستیکی

احساس همدردی و آرامش

گاهی یک صحبت تلفنی طولانی برای خانم‌ها می‌تواند تسکین‌دهنده روح آنها باشد و سطح ترشح هورمون استرس را در آنها کم کند. درواقع خانم‌ها دوست دارند که در بیشتر مواقع در جمع قرار بگیرند و با حرف زدن زیاد خود را تخلیه کنند. این درست نقطه معکوس آقایان است که بیشتر انزوا‌‌طلب هستند و تنهایی را دوست دارند.

بنابراین آقایان بدانند که بهتر است گاهی بعد از بحث و مشاجره طولانی با همسرتان سعی کنید با او حرف بزنید یا بگذارید او با شما حرف بزند تا سبک شود. مطمئن باشید که این تخلیه روانی حال همسرتان را بهتر می‌کند؛ درواقع شما با این کار به او آرامش دوباره را هدیه می‌دهید.

تقویت اعتماد به نفس

اگر همسر شما خیالش راحت باشد که در هر لحظه و هر شرایطی حتی با یک تماس تلفنی می‌تواند حرف‌های دلش را به شما بگوید، قطعا با اعتماد به نفس بیشتری مواجه می‌شود؛ چون حرف زدن برای اکثر خانم‌ها یک تاکتیک روانی است و به قول معروف هرچه دل تنگشان می‌خواهد می‌گویند.اینکه ذهن و زبان آنها بپذیرد که یک نفر، یعنی نزدیک‌ترین فرد به آنها یک حامی همه‌جانبه است و به درد دل و حرف‌هایشان گوش می‌کند، به آنها احساس ارزشمندی می‌دهد و شخصیت آنها را مهم تلقی می‌کند؛ بنابراین عزت نفس آنها هم بالاتر خواهد رفت؛ پس بگذارید زن‌ها حرف دلشان را بزنند، حتی اگر مغز شما را درسته قورت بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…