چشم‌ها شخصیت شما را لو می‌دهند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روان‎شناسی رنگ‌ها یک موضوع علمی ثابت شده است؛ از این میان رنگ چشم‌ها از نظر روانی تا حد زیادی شخصیت افراد را لو می‌دهد؛ پس مراقب چشم‌هایتان باشید.

چشم‌های آدم‌ها هرگز دروغ نمی‌گویند! از نظر فیزیولوژیکی، رنگ چشم نوعی ویژگی‌ است که تحت‌تأثیر ژن‌ها است. با اینکه رنگ چشم وراثتی است اما روان‎شناسان بر این باورند که افراد با رنگ چشم‌های مختلف، ویژگی‌های شخصیتی متفاوت دارند!

به گزارش دلتامگ، یکی از بحث‌های هیجان‌انگیز روان‎شناسی، پرداختن به شخصیت افراد است؛ از آنجا که زبان بدن افراد تا حد زیادی با جنبه‌های شخصیتی و رفتاری آن‌ها مرتبط است، چشم‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به گونه‌ای راست و دروغ آدم‌ها را مشخص می‌کنند؛  در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شخصیت شما را معرفی کنیم.

روانشناسی چشم

چشم‌های شما دقیقاً چه می‌گویند؟

چشم‌ خاکستری

افرادی که رنگ چشم‌های آن‌ها خاکستری است، بسیار خونگرم، حساس و رؤیا‌پرداز هستند. آن‌ها مدیران موفقی هستند که بر تمام امور تسلط کافی دارند. همچنین منطق و حسادت دو بعد دیگر از شخصیت آنها است.

مردهایی که چشم‌های خاکستری دارند، اغلب انسان‌های سردی به نظر می‌آیند. آن‌ها تند‌تند عاشق می‌شوند و ممکن است علاقه‌شان را به یک نفر از دست بدهند و شخص دیگری را جایگزین کنند و به همین دلیل است که روابط‎شان زیاد دوام ندارد.

چشم‌ سبز

این افراد خائن‌های هیپنوتیزم‌کننده هستند و جذابیت عجیبی دارند. در زندگی حرفه‌ای و شخصی عموماً این افراد مدیر هستند؛ زیرا اغلب شنونده و سخنران خوبی هستند. آن‌ها مصمم، موفق و گاهی خودخواه به نظر می‎رسند اما در روابط عاشقانه زیاد سازش‌کار نیستند.

بر‌‌ اساس علم ستاره‌شناسی، افرادی که چشم سبز دارند، از همه مهربان‌تر هستند و سبزی چشم این افراد ترکیبی از انرژی نپتون و زهره است.

روانشناسی چشم

چشم‌ آبی

این گونه افراد معمولاً ظالمان آسیب‌پذیر و عاشق‌پیشه هستند. چشم‌آبی‌های رؤیاپرداز دائماً در رؤیای عشق واقعی به سر می‌برند و در یک دنیای خیالی زندگی می‌کنند. آن‌ها افسردگانی هستند که صد سال اول زندگی را بیش از حد سخت می‌گیرند. این افراد اغلب تحریک‌پذیر و پرخاشگر هستند.

افراد چشم‌آبی صادق و سخاوتمند هستند و سریع مسیرشان را پیدا می‌کنند و با آن وفق می‌یابند. این افراد عموماً هنرمند، مخترع و زیباپرست هستند. آن‌ها همچنین جذاب و احساساتی هستند اما عشق و نفرت در قلبشان مرز باریک و شکننده‌ای دارد؛ پس باید با احتیاط عاشق آن‌ها شد.

مطلب پیشنهادی:  تقویت کردن مو با یک سیر

چشم‌ قهوه‌ای

اگر یک انرژی‌زای قوی با چاشنی خنده و طنز می‌خواهید، یک دوست چشم قهوه‌ای پیدا کنید. این افراد با شور و شوق عشق می‌ورزند اما این احساسات عاشقانه آن‌ها خیلی طول نمی‌کشد. آن‌ها از شریک زندگی خود ناامید نمی‌شوند، فقط یک‎دفعه بدون دلیل سرد می‌شوند.

مردانی که چشم‌های قهوه‌ای دارند، به آسانی عصبانی می‌شوند اما عصبانیت‎شان  زیاد طول نمی‌کشد. آن‌ها مصمم، نترس، بااراده، جاه‌طلب، بلند‌پرواز و ماجراجو هستند؛ به همین دلیل می‌توانند مدیران موفقی باشند. البته این افراد گاهی به تنبل‌های عاشق‌پیشه‌ای تبدیل می‌شوند که ترجیح می‌دهند در یک دنیای خیالی زندگی کنند تا اینکه با واقعیت زندگی روبه‌رو شوند.

چشم‌ مشکی

ابتدا باید بگوییم که از لحاظ علمی، چشم مشکی وجود ندارد و مشکی درواقع همان قهوه‌ای بسیار پررنگ است. داشتن چشم‌های مشکی نشانه شور و علاقه است. این افراد هیچ‌گاه در هدف‎شان تسلیم نمی‌شوند. آن‌ها بسیار مقاوم هستند، با مشکلات مواجه می‌شوند و بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرند.

آن‌ها عاشق هستند؛ خودشان و دیگران را یکسان دوست دارند. با وجود اینکه عزت نفس بالایی دارند اما دیدگاه‌ها و نظرات دیگران را هم می‌شنوند و به آن‌ها احترام می‌گذارند. البته آن‌ها در عشق خیانت‎کاران بزرگی هستند که  همواره خودشان را توجیه می‌کنند، این مسئله در مردان چشم‌سیاه شایع‌تر است.

دخترانی که چشم‌های مشکی دارند، حاضرند برای عشق‎شان دنیا را زیر پا بگذارند. آن‌ها خلاق، اهل دانش، خوش‌بین و باهوش هستند. علاقه‌ی آن‌ها به رهبری و فعال بودن در هر چیز، حد و مرز ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…