۴ ماسک صورت برای درمان جوش سرسیاه

۷
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جوش سرسیاه و آزاردهنده زمانی به‌وجود می‌آید که منافذ پوستی با سلول‌های مردۀ پوست مسدود می‌شوند.
درمان جوش سرسیاه

برای درمان جوش سرسیاه، لایه‌برداری بیش‌ازحد پوست روش مناسب نیست و حتی ممکن است باعث بدتر شدن آن شود، زیرا این کار باعث خشکی پوست شده و موجب می‌شود تا چربی بیشتری ترشح شود،‌ پس این کار درست نیست. به همین دلیل نباید هیچ‌یک از روش‌های از بین بردن جوش سرسیاه را بیشتر از ٢ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.

به گزارش مجله دلتا؛ جوش سرسیاه و آزاردهنده زمانی به‌وجود می‌آید که منافذ پوستی با سبوم (sebum، نوعی چربی که توسط غدد سباسه “sebaceous”برای نرمی پوست ترشح می‌شود) و سلول‌های مرده‌ی پوست، مسدود می‌شوند.

فرق بین جوش سرسیاه و دیگر جوش‌های صورت در باز یا بسته بودن منافذ پوستی است. اگر منافذ باز باشند، سلول‌های مرده‌ی پوست و سبوم در معرض اکسیژن هوا قرار می‌گیرند، اکسید می‌شوند و رنگ‌شان سیاه می‌شود.

در این مطلب چند ماسک خانگی برای درمان جوش سرسیاه به شما معرفی می‌شود.

ماسک خاک رس

درمان جوش سرسیاه

وسایل موردنیاز:

  • یک قاشق چای‌خوری خاک رس
  • آب یا سرکه سیب

دستورالعمل:

خاک رس را با مقداری آب یا سرکه سیب مخلوط کنید تا به‌صورت خمیری سفت دربیاید. با نوک انگشتان‌تان لایه‌ای نازک از این خمیر را روی صورت بگذارید و اجازه بدهید ۱۰ الی ۲۵ دقیقه (با توجه به میزان خشکی پوست‌تان) روی صورت‌ بماند، سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و روی آن مرطوب‌کننده بمالید.

ماسک سفیده تخم‌مرغ

درمان جوش سرسیاه

وسایل موردنیاز

  • تخم‌مرغ
  • دستمال کاغذی
  • یک کاسه‌ی کوچک
  • یک حوله‌ی تمیز

دستورالعمل:

زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و صورت‌تان را بشویید،‌ سپس صورت را خشک کنید و لایه‌ای نازک از سفیده‌ی تخم‌مرغ را روی آن بمالید.

  1. روی سفیده‌‌ی تخم‌مرغ که روی صورت‌تان است، یک دستمال کاغذی قرار بدهید و آن را به آرامی به صورت‌تان بفشارید،. اجازه بدهید لایه‌ی اول خشک شود، سپس روی آن لایه‌‌ی دیگری از سفیده‌ی تخم‌مرغ بمالید. با انگشتان به آرامی روی آن ضربه بزنید طوری که دستمال‌ها تکان نخورد، سپس سومین لایه را روی آن بمالید. وقتی ماسک خشک شد، صورت حالت جمع‌شدگی پیدا می‌کند. حالا دستمال‌ها را بردارید و به آرامی صورت‌تان را بشویید. سپس آن را خشک کنید و مرطوب‌کننده بزنید.
  2. روش دیگر این است که می‌توانید بدون استفاده از دستمال کاغذی ۳ تا ۵ لایه سفیده‌ی تخم‌مرغ را پس از خشک شدن هر لایه روی صورت بمالید، اگر لایه‌ی قبلی خشک نشده باشد، این ماسک فایده‌ای ندارد.

ماسک شیر و عسل

درمان جوش سرسیاه

وسایل موردنیاز:

  • یک قاشق سوپ‌خوری عسل خام و ارگانیک
  • یک قاشق چای‌خوری شیر
  • نوار نخی تمیز

دستورالعمل:

یک قاشق سوپ‌خوری عسل طبیعی را با یک قاشق چای‌خوری شیر مخلوط کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه در مایکروویو بماند تا گرم شود؛ سپس دوباره آن را هم بزنید. وقتی به دمای مناسب رسید، یک لایه‌ی نازک از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و به آرامی اما محکم یک نوار پارچه‌ای و نخی روی آن بگذارید، بعد از ۲۰ دقیقه پارچه‌ها را به آرامی بردارید، صورت را با آب سرد بشویید و آن را مرطوب کنید.

ماسک عسل و دارچین

درمان جوش سرسیاه

وسایل موردنیاز:

  • کمی پودر دارچین
  • کمی عسل خام و ارگانیک
  • نوار پارچه‌ای تمیز

دستورالعمل:

عسل و دارچین را به مقداری مخلوط کنید که برای نواحی موردنظر روی صورت‌تان کافی باشد. مقداری از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و با نوار پارچه‌ای روی آن را بپوشانید و بگذارید به مدت ٣ تا ۵ دقیقه بماند و سپس آن را بردارید و صورت‌تان را بشویید. پس از شستن صورت، مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

۷ دیدگاه

  1. دوست خامه ای

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۳۸ ق٫ظ

    سلام من یه پیشنهاد میخواستم بدم ماسک ژلاتین و گلاب 🧖‍♀️💆‍♀️ اول ۴ق غ آب رو تو ی کاسه بریزین بعد بهش گلاب اضافه کنین بعد ژلاتین رو ب مخلوط اضافه کنین و تو یه قابلمه بریزین تا مخلوط جوش بیاد و ژلاتین ها آب بشن بعد اجازه بدین مخلوط تو دما اتاق بمونه و بعد چند دقیقه تو یخچال بذارین تا سرد بشه بعد از یخچال در بیارین و روی پوستتون بزنین بعدش دیگه اگه بخواین گونه هاتون برجسته بشه باید لبخند بزنین اینجوری گونه ها جمع میشن و مواد روی پوستتون خشک میشه و گونه ها یه حالت خوب میگیرن

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

      سپاس از شما که همراه ما هستید.
      بسیار هم ممنون، عزیز با سلیقه خلاق.

      پاسخ

  2. عادل توکلی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۵۰ ب٫ظ

    برای اهلش خوبه!

    پاسخ

  3. رفیعی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    ممنون خیلی باحال بود

    پاسخ

  4. شایگان

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  5. نگین نجفیان

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۵۵ ق٫ظ

    متن جالبی بود وآموزنده

    پاسخ

  6. دانش

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۰ ب٫ظ

    .سلام‌ .
    پیشنهاد خوبی است باید منتظر شد تا ببینیم جواب می دهد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…