دانستنی های سفر

بلیط هواپیما را ارزان بخرید!

۱۶
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پروازهای صبحِ خیلی زود و آخر شب، ارزان‌تر هستند. فرصت خوبی برای صرفه جویی به نظر می‌رسد!
بلیط هواپیما

سفر هوایی هیجان انگیز است. معمولاً بیشترین هزینه سفر، مربوط به خرید بلیط هواپیما است. همین موضوع باعث شده سفرهای هوایی گران تمام شوند. با این حال سفر هوایی همیشه هوادار دارد. راحتی مسافر و سرعت رسیدن از مبدأ به مقصد، انگیزه‌های مهمی هستند که باعث می‌شوند بابت گرانی سفر هوایی ناراحت نباشید و با میل و رغبت برای خرید بلیط هواپیما کارت بکشید. ما در مجله گردشگری دلتا رازهایی را با شما در میان می‌گذاریم که بابت خرید بلیط هواپیما پول کمتری بپردازید. یعنی ما کمک می‌کنیم تا شما غیرمستقیم پولدار شوید!

بلیط هواپیما

برنامه ریزی طولانی مدت نداشته باشید

قاعده کلی در سفرهای هوایی چارتر این است که هر چقدر به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شوید، بلیط هواپیما ارزان‌تر می‌شود. بنابراین اگر هوای جیب‌ را داشتن، برای‌تان مهم است، از هزار سال جلوتر از زمان سفر، بلیط نخرید. خریدش را بگذارید برای روزهای آخر. چه لزومی دارد از الان برای سفر تیرماه‌تان در سال ۱۴۱۰ بلیط بخرید؟ البته این توصیه برای سفرهای داخلی است. در سفرهای بین قاره‌ای، بهتر است حتی “هفت هفته” پیش از سفر، بلیط‌تان را رزرو کنید.

بی‌خیال تعطیلات

در ایران قانون کلی مسافرت این‎طور است که همه منتظر روزهای تعطیل برای سفر رفتن هستند. معلوم است که در روزهای تعطیل نه تنها بلیط ارزان گیرتان نمی‌آید، بلکه باید پول زیادتری هم بابت خریدش بپردازید. اگر هدف‌تان خریدن ارزان بلیط هواپیما و صرفه‎جویی است، سفرهای‌تان را به روزهای غیرتعطیل همگانی موکول کنید.

یک راز درِگوشی را هم با شما در میان می‌گذاریم: همیشه در ایران فردای تعطیلات، قیمت بلیط هواپیما به شدت افت می‌کند. برای چنین مواقعی برنامه‌ریزی کنید.

بلیط هواپیما

جاهای خیلی دور نروید

به اینکه مقصد سفرتان چند کیلومتر دورتر است و چقدر قرار است در هواپیما بمانید، توجه کنید. اگر کل زمان نشستن‌تان روی صندلی هواپیما دو  سه ساعت یا کمی بیش‌تر است و مشکل جسمی خاصی هم ندارید، خوب است بلیط هواپیمای ارزان بخرید. چه لزومی دارد برای چنین سفری بلیط کلاس A بخرید و کلی پول بدهید؟ در مسافت‌های طولانی‌تر اما شاید ایده بدی نباشد اگر بخواهید بابت خرید بلیط هواپیما پول بیشتری بدهید.

این بلیط لحظه آخری عزیز

اگر مسافر حرفه‌ای هستید، حتماً با  اصطلاح تور و بلیط لحظه آخری آشنا هستید. این بلیط‌ها مربوط به پروازهای چارتری، و نه سیستمی، هستند و برای افرادی که با برنامه‌های “یهویی” مشکلی ندارند، بسیار ایده‌‎ئال به نظر می‌رسند. اگر پول برای‌تان مهم است، دنبال خریدن بلیط لحظه آخری باشید. در پروازهای چارتر، هدف اصلی هواپیمایی فقط پرکردن صندلی هواپیما است. برای همین روی قیمت، ریسک زیادی می‌کنند و این برای شما بهترین فرصت است.

بلیط هواپیما

شهرهای خاص را فراموش کنید

یکی دیگر از عادت‌های بامزه ایرانیان در سفر، گرایش همگانی به یک شهر و مقصد خاص است. مثلاً در تعطیلات خرداد، رفتن به سواحل شمالی، تقریباً به فرهنگ سفر تبدیل شده! اگر دنبال خرید بلیط هواپیمای ارزان هستید، شهرهای خاص را در مناسبت‌های خاص فراموش کنید. بلیط ارزان گیرتان نمی‌آید. پرواز در روزهای وسط هفته هم ارزان‌تر تمام می‌شود.

بار و بندیل اضافه نبرید

یادتان باشد هر مسافر فقط می‌تواند مقدار مشخصی بار با خودش به درون هواپیما ببرد. این مقدار برای هر شرکت هواپیمایی متفاوت است. اگر وزن بار از مقدار مجاز بیشتر باشد، مسافر باید به ازای هر کیلو بار اضافه، جریمه بپردازد. همه اینها را گفتیم که بگوییم بار و بندیل اضافه با خودتان نبرید. چه لزومی دارد پتو و بالش شخصی و ۱۳ جفت کفش همراه‌تان باشد؟ تفاوت قیمت بلیط هواپیما در حالت معمولی با بلیط ارزان را صرف پرداخت جریمه اضافه بار نکنید.

بلیط هواپیما

حواس‌تان به قوانین کنسلی باشد

هر سفر ممکن است به هر دلیل لغو شود. به دنبال خرید بلیط هوپیما از شرکت هواپیمایی باشید که جریمه کمتری بابت لغو سفر در نظر گرفته‌اند. اینجوری پول بیشتری ته جیب‌تان می‌ماند.

یک بلیط بخر، دو تا سفر ببر

شاید دانستن این راز برای شما هیجان انگیز باشد که سفرهایی که در مسیر توقف می‌کنند، بلیط ارزان‌تری دارند. هر چقدر هم مدت توقف بیشتر باشد، بلیط ارزان‌تر می‌شود. از این بهتر چه می‌خواهید؟ اگر خیلی به خرید ارزان بلیط هواپیما علاقه دارید، پروازی را انتخاب کنید که توقف طولانی در مسیر دارد. در مدت توقف هم در شهری که هواپیما توقف کرده، گشت و گذار کنید و خوش بگذرانید. اینجوری انگار دو سفر رفته‌اید! آن هم فقط با پول بلیط یک سفر!

۱۶ دیدگاه

  1. احمد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

    سلام مقاله بدی نبود ولی با توجه به قیمت سرسام آور دلار و سایر هزینه های مسافرت هوایی مثل عوارض فرودگاهی و خروج از کشور و .. بیشتر نرفتن توی ذهن ما جا می‌گیره تا رفتن. متاسفانه سایتهایی مثل علی بابا و قاصدک و … چون قیمت بلیهای خارجی رو با نرخ نامشخصی از دلار تبدیل می کنند قیمت بلیطهای تخفیف دار خیلی مشخص نیست و بازهم خیلی گرونه. درهر حال مسافرت خارجی عموماً برای از ما بهترونه. خیلی وقت نیست که شاهد بودیم مسافرتهای خارجی از داخلی ارزونتر بودند که اونم به لطف مسئولین عزیز جزء رؤیاهامون شدند.

    پاسخ

  2. فرهنگ

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۱ ب٫ظ

    حرف ندارید

    پاسخ

  3. اتوبوس

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۰:۰۱ ق٫ظ

    سفر با هواپیما واقعا لذت بخش هستش
    ممنون بابت مقاله مفیدتون

    پاسخ

  4. لیمو

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۴۱ ب٫ظ

    مقاله جذابی بود
    ممنون از شما

    پاسخ

  5. علی فرجی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۲۶ ب٫ظ

    جالب بود.
    اینقدر هزینه مسافرت اونهم با هواپیما بالا رفته که آدمها ترجیحاً به مسافرت کمتر فکر میکنند،مگر آنکه اجبار باشد.
    البته سوانح هوایی را که بیشتر شده نیز نباید از نظر دور داشت.
    متشکر

    پاسخ

  6. رفیعی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۶ ب٫ظ

    من نیز موافقم

    پاسخ

  7. ماکان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۵ ب٫ظ

    بله
    منم با این مطلب موافقم

    پاسخ

  8. یزدانی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۴ ب٫ظ

    موافقم

    پاسخ

  9. مسرور

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۳ ب٫ظ

    به به
    خیلی هم عالی

    پاسخ

  10. شایگان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  11. آقازاده

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

    واقعا ممنون از مطالب مفیدتون

    پاسخ

  12. رفیعی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

    جالب بود مرسی

    پاسخ

  13. مهدی فراهانی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۱۰ ق٫ظ

    بسیار مفید و کاربردی بود. متشکرم

    پاسخ

  14. میرعبدالباقی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۲۷ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  15. بیگدلی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۹ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…