تهران گردی با دلتا

تور یک روزه، آخر هفته کجا برویم؟ قسمت سوم (+ویدئو)

۲۰
7
زمان مطالعه: 5 دقیقه
موزه‌ها و باغ موزه‌های تهران دیدنی هستند. حیف است با بازدید از آنها برای خودتان خاطره سازی نکنید.
تور یک روزه

سلام. ما بازهم با اتوبوس تهران‎گردی معروف‌مان آمده‌ایم تا تور یک روزه تهران گردی  را به شما معرفی کنیم. پس بدون اینکه حتی یک سانتی‌متر از شهر خارج شوید، تفریح کنید و حسابی خوش بگذرانید. پیشنهادات این هفته مجله گرشگری دلتا برای تور یک روزه تهران گردی بیشتر به موزه‌های تهران اختصاص دارد. با و بدون بچه می‌توانید از این موزه‌ها دیدن کنید. در هر صورت شک نکنید خوش می‌گذرد. پس رخت و لباس‌های‌تان را تن کنید و با دلتا همراه باشید. اگر هم به دنبال پیشنهادات بیشتری برای تهران گردی در آخر هفته هستید، می‌توانید این صفحه را بخوانید.

کاخ گلستان، عروس کاخ‌های تهران

کاخ گلستان در قلب تهران و دقیقاً کنار بازار بزرگ قرار دارد. تقریباً هر خارجی که به ایران سفر می‌کند، اول از همه راهی کاخ می‌شود و با کاشی‌کاری‌های حیاطش عکس یادگاری می‌اندازد. کاخ گلستان در بافت تاریخی تهران قرار دارد. بنابراین دورتادورش دیدنی است. چندین بنای تاریخی و خیابان معروف اطراف کاخ وجود دارد که بازدید از آنها پیشنهاد ما به شمااست. مثلاً حیف است اگر از خیابان ناصر خسرو که روزگاری باکلاس‌ترین خیابان تهران بود، دیدن نکنید. یا مگر می‌شود از کوچه مروی بگذرید و بوی هوس‎انگیز فلافل فروشی‌های معروفش هوش از سرتان نبرد؟

از میدان توپخانه هم که چه بخواهید و چه نخواهید، نمی‌توان گذشت! تاریخی‌ترین میدان تهران را حتماً ببینید. انتهای خیابان لاله زار، شانزلیزه تهران قدیم، فاصله کمی تا کاخ گلستان دارد و حیف می‌شود اگر آن را نبینید. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید در همین تهران خودمان، خیابانی به اسم کاخ داشتیم که البته الان نامش به فلسطین تغییر کرده است. حالا که دارید از عروس کاخ‌های تهران بازدید می‌کنید، بد نیست درباره خیابان کاخ هم چیزهایی بخوانید.

کاخ گلستان
کاخ گلستان

هیومن پارک، سفری هیجان انگیز به درون بدن انسان

هیومن پارک دارآباد، همان جایی است که بچه‌های شما عاشقش می‌شوند. سفر درون بدن انسان می‌تواند حتی برای آدم بزرگ‌ها هم جذاب باشد! بازدید شما از هیومن پارک، از گوش آغاز می‌شود. سپس به سه راهی حلق می‌رسید. وقتی وارد بینی شدید، با پدیده‌ هیجان انگیزی روبه‌رو می‌شوید! جلوی چشم‌تان “عطسه” اتفاق می‎افتد. در معده گردش می‌کنید، با عملکرد قلب و ریه آشنا می‌شوید و در نهایت، با قدم زدن در روده‌ها سفرتان تمام می‌شود. هیومن پارک بهترین گزینه تور یک روزه تهران گردی در آخر هفته است. مخصوصاً اگر بچه‌های کنجکاو دارید و به آموزش آنها اهمیت می‌دهید.

هیومن پارک
هیومن پارک

باغ موزه قصر، نخستین زندان تهران

باغ موزه قصر در واقع یک زندان تاریخی، وسط یک باغ ایرانی است. آیا تا به حال فکر کرده‌اید زندان هم می‌تواند دیدنی باشد؟ فکر نکرده‌اید؟ اگر بدانید زندان گردی یکی از شاخه‌های پرطرفدار گردشگری در همه جای دنیا است، نظرتان عوض می‌شود. باغ موزه قصر بهترین انتخاب برای آنهایی است که پسربچه‌هایی دارند که عاشق پلیس شدن هستند. تماشای نگهبانان مومی و سلول‌هایی که روزگاری تبهکاران در آنها نگهداری می‌شدند، برای بچه‌های شما هیجان انگیز است. آب و هوای خوب و باغ باصفای موزه هم آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تور یک روزه تهران گردی در آخر هفته تبدیل می‌کند. خوش بگذرد.

باغ موزه قصر
باغ موزه قصر

باغ نگارستان، محبوب خارجی‌ها

باغ نگارستان را هنوز ندیده‌اید؟ دست بجنبانید و هرچه زودتر برای گذراندن یک روز عالی در این باغ برنامه‎ریزی کنید. باغ نگارستان یکی از دیدنی‌های تهران است. هم باغ، هم گالری، هم ساختمان‌های تاریخی و هم کافه تراسی رویایی دارد و خارجی‌ها بیشتر از خود تهرانی‌ها آن را می‌شناسند. باغ موزه یک کافه رستوران رویایی و زیبا به اسم رستوران روحی دارد. حتماً خودتان را به غذا یا نوشیدنی در آن دعوت کنید. چشم‌اندازش روح‌تان را ۳۵ سال جوان‌تر می‌کند. مخصوصاً اگر میزتان زیر بنای حافظیه باغ باشد.

بوستان نهج البلاغه، یک دهکده توریستی تمام عیار

این بوستان یک دهکده گردشگری تمام‌عیار است. بارها نام آن را شنیده‌اید اما احتمالاً به آن سر نزده‌اید. عکس‌ها و بروشورهای آن را دیده‌اید اما برای رفتن به آن اقدام نکرده‌اید. پارک نهج البلاغه تهران، در دره فرحزاد واقع‌ شده و گذر آب از میان آن، هوایی خنک را در فصول گرم سال به شما هدیه می‌دهد. وجود رودخانه در وسط پارک، آن را به دو قسمت مجزا تقسیم کرده است که با یک پل و چندین پله کوچک و بزرگ به یکدیگر متصل شده‌اند. کل روز را می‌توانید در این پارک بمانید و خوش بگذرانید. یک گزینه عالی برای تور یک روزه تهران گردی است.

باغ نگارستان
باغ نگارستان

موزه آبگینه، این ویترین فروشی نیست!

موزه آبگینه از موزه های خوب تهران به شمار می‌رود. همه تورهای ورودی ایران، یعنی خارجی‌هایی که به کشورمان سفر می‌کنند، بازدید از این موزه را در برنامه‌های سفرشان دارند. موزه آبگینه زیبااست. هم ساختمانش و هم محتویات درون ساختمان و اشیای موزه‌ای آن. گفته می‌شود این موزه سالانه بیشتر از ۲ میلیون نفر بازدیدکننده دارد. موزه آبگینه موزه تخصصی شیشه و سفال است. ساختمان آن روزگاری محل زندگی و دفتر کار قوام السلطنه، نخست وزیر مشهور ایرانی بود. موزه در خیابان سی تیر قرار دارد. همان خوشمزه‌ترین خیابان تهران! می‌توانید برنامه بریزید تا یک غذای خوشمزه در این خیابان نوش جان کنید. موزه ایران باستان هم فقط چند قدم با موزه آبگینه فاصله دارد.

8079657715 4905847601 b تور یک روزه، آخر هفته کجا برویم؟ قسمت سوم (+ویدئو)

آبشار تهران، تفرج‌گاه غرب تهران

غرب نشینان بدانند! پارک آبشار تهران به نسبت تازه ساخت است و با اینکه هنوز شاید در میان تهرانی ها شهرت و محبوبیت پیدا نکرده، اما برای ساکنان غربی شهر تهران، حسابی جای خودش را باز کرده است. طرحی شبیه باغ های سنتی ایرانی دارد و به صورت طبقه‌طبقه ساخته شده و هر طبقه آن فضای سبز، آلاچیق و برکه های منحصر به خود را دارد. بیشتر از این توضیح نمی‌دهیم. خودتان بروید، ببینید و لذت ببرید.

آبشار تهران
آبشار تهران

۲۰ دیدگاه

  1. پویان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۵۶ ب٫ظ

    ممنون از معرفی این مکان های زیبا

    پاسخ

  2. عادل توکلی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۵۷ ب٫ظ

    اطلاعات جالبی بود

    پاسخ

  3. سلیمی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. زارع

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۳ ب٫ظ

    ممنون از این هم پیشنهاد زیبا

    پاسخ

  5. آقازاده

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۰۰ ب٫ظ

    محشره این جاها

    پاسخ

  6. رفیعی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۲۲ ب٫ظ

    سپاس واقعلا ممنون از مطالب جدیدتون

    پاسخ

  7. کاشی پور

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۳۷ ب٫ظ

  8. نمازی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۳۳ ب٫ظ

    خیلی مفید و جالب بود

    پاسخ

  9. ثابتی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۲۳ ب٫ظ

    پیشنهاد خوبیه
    ممنون

    پاسخ

  10. تیام

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۲۱ ب٫ظ

    حرف نداره

    پاسخ

  11. رفیعی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۲۱ ب٫ظ

    فوق العاده

    پاسخ

  12. یزدانی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۹ ب٫ظ

    بسیار دیدنی و زیبا

    پاسخ

  13. مسرور

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۹ ب٫ظ

    وای فوق العاده زیبا و دیدنی هستن

    پاسخ

  14. نامجو

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

    جالب وحتما دیدنی است

    پاسخ

  15. میرعبدالباقی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۴ ب٫ظ

    تفریحی دل انگیز

    پاسخ

  16. شایگان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  17. مهران

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۰۹ ق٫ظ

    سلام
    لطفاً راجع به محل های تفریحی تهران مثل دربند ، درکه و جمشیدیه هم مطلب بنویسید

    پاسخ

  18. هایک

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۰۳ ب٫ظ

    زیباست

    پاسخ

  19. مهدی فراهانی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۴ ب٫ظ

    با تشکر از مطالب عالی شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…