زبان عشق؛ چگونه با مردان صحبت کنیم؟

۲۴
9
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زبان عاشقانه آرام می‌تواند روابط عاطفی شما را با نامزد یا همسرتان دگرگون کند. اگر دنبال معجزه عشق در زندگی خود هستید، این مقاله را حتماً بخوانید.
زبان عشق

زبان عشق و مکالمه عاشقانه همیشه کلید اول یک ارتباط و ازدواج موفق است. خانم‌های عزیز باید به یاد داشته باشید که همسر شما هر چقدر هم مریخی باشد، گوشش را از سر راه نیاورده است؛ پس اگر شما هم در روابط زناشویی و عاشقانه خود با جملات کلیشه‌ای مثل: زن عصبانی، زن نق‎نقو یا جمله “دیگر نمی‌توانم تحملت کنم” و حتی جمله “من دیگر تو را دوست ندارم” مواجه شدید، ریشه آن را باید در نوع گفتمان با همسر خود جست‎وجو کنید.

به گزارش مجله دلتا؛ زبان عاشقانه یک زن در برابر همسرش می‌تواند معجزه کند. در واقع، اگر خانم‌ها سیاست‌های زنانه و راهکارهای ارتباط کلامی موفق با مردان را بدانند، می‌توانند مالک واقعی همسر خود باشند و بنیان خانواده خود را محکم‌تر کنند؛ پس همه چیز زیر سر زبان شما است.

ما در این مقاله، راهکارها و مهارت‌های ارتباط کلامی عاشقانه را به شما خانم‌ها معرفی می‌کنیم که روابط رمانتیک و زناشویی شما را تقویت می‌کند؛ پس خانم‌ها آماده باشید.

 

زبان عشق

مهارت‌های ارتباط کلامی عاشقانه با مردان

خانم‌ها لطفاً سکوت کنید

هرگز صحبت‌های همسر خود را قطع نکنید؛ چون مردها تفاوت‌های بسیاری با خانم‌ها دارند و یکی از تفاوت‌ها این است که در یک لحظه فقط می‌توانند یک کار را انجام دهند. فقط یک کار…! پس وقتی یک مرد در حال صحبت کردن است، فقط می‌تواند صحبت کند؛ در نتیجه از او توقع نداشته باشید که هم‎زمان به حرف‌های شما گوش دهد.

زنان فرایندمدار و مردان هدفدار هستند

زن‌ها «فرایندمدار» هستند و در گفتمان‌های روزمره خود باید حتماً به نتیجه‌ای برسند و اصلاً ناراحت نمی‌شوند اگر ندانند راجع به چه موضوعی می‌خواهند صحبت کنند یا اینکه هدف از صحبت چیست؟ مثلاً آن‌ها در یک جمع زنانه یا مهمانی می‌توانند دور هم جمع شوند و به یکدیگر دائماً این سیگنال کلامی را بفرستند که بیایید همه با هم حرف بزنیم.

در مقابل، گفتمان و روابط مردان متفاوت و هدفدار است؛ پس با همسر خود هدف‌دار صحبت کنید؛ چون آقایان وقتی با یکدیگر صحبت می‌کنند، در طول زمان صحبت خود از مقدمه و نکات اصلی و در پایان از نتیجه‌گیری استفاده می‌کنند و کمتر اتفاق می‌افتد که بدون هدف شروع به صحبت کنند و در گفتارشان از این شاخه به آن شاخه بپرند.

زبان عشق

با مردان صریح و روشن صحبت کنید

اگر در ارتباط کلامی خودتان نتوانید همسرتان را قانع کنید، یقین داشته باشید که گوشش هرگز بدهکار شما نخواهد شد. پراکنده‌گویی خانم‌ها می‌تواند مردها را کلافه کند؛ به طوری که آن‌ها از ادامه مذاکره و مکالمه خسته شوند و حرف شما را قطع کنند یا چرت بزنند یا این‎که مکالمه را به زمان دیگری موکول کنند تا از شر شما خلاص شوند؛ بنابراین، اغلب آقایان از اینکه ندانند گوینده، یعنی نامزد یا همسر آن‌ها  به چه منظوری در حال صحبت کردن است، عصبی می‌شوند.

با نیش و کنایه حرف نزنید

روش گفتمان خانم‌ها معمولاً به شیوه معکوس و با زبان اشاره و کنایه همراه است؛ مثلاً اگر زنی با همسرش قهر کند و به او در حالت عصبانیت بگوید که تنهایش بگذارد، دقیقاً و در اکثر موارد به این معنا است که تنهایش نگذارد. خانم‌ها باید سعی کنند که همه چیز را روشن، کوتاه و مختصر بیان کنند و از زبان تلخ و کنایه‌آمیز برای انتقال احساس خود استفاده نکنند تا نتیجه مطلوب از گفتمان خود بگیرند.

بگذارید همسرتان تمرکز کند

مردها دوست دارند که در زمان مناسب و با آرامش کامل با شما درباره مشکلات پیش‌آمده صحبت کنند؛ پس لطفاً آن‌ها را درک کنید و با اعصاب محبوبتان بازی نکنید. در واقع، آن‌ها نیازمندند هنگام صحبت و گفت‌وگو با شما تمرکز کافی داشته باشند. آن‌ها دوست دارند، بدانند هدف از این صحبت چیست و این‎که از آن چه می‌خواهید. این باعث می‌شود هنگامی که با شما صحبت می‌کنند، بدانند چه کار می‌کنند.

زبان عشق

همسرتان را دوست داشته باشید

زبان عاشقانه همیشه به گفتن دوستت دارم ختم نمی‌شود. اکثر مردان سعی می‌کنند کمتر از این واژه‌های رمانتیک استفاده کنند و بیشتر در رفتار و عملشان میزان علاقه خود را نشان می‌دهند؛ پس شما خانم‌ها نباید ناراحت شوید؛ در عوض به خاطر داشته باشید که شما یک زن و پر از عواطف و احساسات عاشقانه هستید؛ پس به او بگویید که چقدر دوستش دارید و برایش ارزش و احترام زیادی قائل هستید.

 اگر همسرتان با زبان عاشقانه‌اش برای شما شاخه گلی می‌خرد، شما هم در عوض با کلام و رفتارتان محبت او را جبران کنید؛ مثلاً می‌توانید غذای مورد علاقه‌اش را بپزید یا در جمع و مهمانی‌های خانوادگی از او تعریف و تمجید کنید.

دیالوگ‌های گنگ زنانه گوش مردها را کر می‌کند

درخواست‌های ما زن‌ها  در بسیاری موارد واضح نبوده و حتی می‌توان گفت گنگ و مبهم هم هستند؛ به عنوان مثال می‌گوییم: “بیا با هم درباره خانواده​‌ات حرف بزنیم” ، “علی فکر می‌کنم ما باید راجع به رابطه‌مان صحبت کنیم.” چنین درخواست‌هایی بسیار گنگ و مبهم هستند و همسر شما را گیج می‌کند. معمولاً مردان در این موارد احساس می‌کنند که در فشار مضاعفی قرار گرفته‌اند و نمی‌فهمند دقیقاً باید به شما چه پاسخی بدهند.

مراقب جملات خود باشید

کلماتی مثل «تو» و «چرا»، مردها را وارد وضعیت تدافعی می‌کند. مردها به طور طبیعی اهل رقابت هستند؛ بنابراین ممکن است وقتی احساس چالش کنند با شما بجنگند.  اینجا است که باید سیاست زنانه خود را به کار ببرید. بهتر است شکوه‌ها را به درخواست تبدیل کنید. سعی کنید با «دوستت دارم وقتی که…» یا «خیلی خوشحال می‌شوم وقتی که…» شروع کنید. همین کار به تنهایی باعث می‌شود او به حرف شما گوش کند؛ پس خانم‌های عزیز زبان عاشقانه را هرگز فراموش نکنید.

۲۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ب٫ظ

    سلام عالی بود متشکرم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. عادل توکلی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۵۹ ب٫ظ

    جالب نبود

    پاسخ

  3. اریک

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۰ ب٫ظ

      ممنون دوست عزیز

      پاسخ

  4. فراز

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۲۴ ق٫ظ

    مفید و عالی بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۰ ب٫ظ

      ممنونم

      پاسخ

  5. رفیعی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۱۹ ب٫ظ

    مرسی جالب بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۱ ب٫ظ

      خوشحالم کاربردی بود

      پاسخ

  6. امیر زندمنش

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۹ ب٫ظ

    بسیار بسیار عالی. اما کو گوش شنوا

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۱ ب٫ظ

      انشالله گوشش هم پیدا مییییشهههه

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۳۳ ب٫ظ

  8. یوسفی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۳۱ ب٫ظ

    مطلب اموزنده ای بود ممنون ازتون

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۲ ب٫ظ

      خواهش میکنم ممنون از نگاه زیبای شما

      پاسخ

  9. کاشی پور

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۱۴ ب٫ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۵۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۲ ب٫ظ

      خواهش میکنم

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۵۸ ب٫ظ

    کاربردی

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۲ ب٫ظ

      نوش جان

      پاسخ

  12. نمازی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۵۷ ب٫ظ

    عالی و پرمحتوا

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۲ ب٫ظ

      ممنونم

      پاسخ

  13. شهرام

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۴۳ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  14. هوشمند

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۳۸ ب٫ظ

    مطلب خوبی بود ممنون

    پاسخ

  15. هیوا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۲۰ ب٫ظ

    یاد بگیرید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…