آغاز کاهش قیمت مسکن از منطقه ۵

۲۳
37
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کاهش قیمت در منطقه پرطرفدار تهران محسوس است و نرخ‌های معاملاتی در این منطقه کاهش پیدا کرده است.
قیمت مسکن در منطقه 5

قیمت مسکن در منطقه ۵ تهران کاهش یافت. گویا برخی از مالکان این منطقه از پایتخت قیمت خانه‌های خود را تا حدودی ارزان کرده‎اند. بعد از این‎که محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد که مردم خانه نخرند چون قیمت‌ها پایین می‌آید، فعالان حوزه معاملات املاک می‎گویند: قیمت مسکن در چند منطقه تهران در حال کاهش است.

به گزارش مجله دلتا ، اما بررسی قیمت جدیدترین آگهی های مسکن در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد که کاهش قیمتی وجود نداشته و آن‎قدرها محسوس نیست. با این وجود، قیمت مسکن در منطقه ۵ تهران که تقریباً همیشه رکورددار بیشترین معاملات مسکن است، در هر متر مربع آپارتمان، بین ٢ تا ٣‌ میلیون تومان کاهش داشته است. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که رکود شدیدی بر بازار مسکن حاکم است.

بر اساس گزارش اتحادیه مشاوران املاک، حدود ١١‌هزار بنگاه معاملات املاک در تهران فعال است و در ماه‌های گذشته چیزی حدود ١٢‌هزار معامله ملکی در تهران انجام شده است.

 

قیمت مسکن در منطقه 5

قیمت‌های آپارتمان های لاکچری  سلیقه‌ای است

در مناطق شمالی تهران خبری از کاهش قیمت نیست. مقایسه قیمت جدیدترین املاکی که در مناطق یک، دو و سه تهران برای فروش آگهی شده‌اند، با قیمت یک‌ماه پیش، نشان می‌دهد که هیچ تغییر قیمت محسوسی در این مناطق وجود ندارد، البته بنگاه‎های املاک شمال تهران هم این موضوع را تأیید می‌کنند. آن‎ها می‌گویند که مالکان پولدار مناطق شمال شهر، عجله‌ای برای فروش ملک خود ندارند و اسیر جوسازی‌های رسانه‌ای برای کاهش قیمت‌ها نمی‌شوند!

آن‎ها توضیح می‌دهندکه به همین دلیل قیمت ملک دراین مناطق کاهشی نبوده است و نمی‌دانند که مدیران صنفی دقیقاً از کدام کاهش قیمت صحبت می‌کنند؟

این روزها برای خرید یک خانه ١٠٠متری در منطقه یک تهران، باید چیزی حدود ۶‌میلیارد تومان پول خرج کنید اما قیمت‌های نجومی در این منطقه هم نمی‌تواند خریداران را از خرید منصرف کند، به‌طوری که مدیر یکی از دفاتر معاملات املاک در این منطقه می‌گوید که رکود در منطقه یک کمتر از سایر محله‌های تهران است و سطح معاملات همچنان درشرایط قابل قبولی نسبت به سایر مناطق است. منطقه‌ای که به گفته مصطفی قلی خسروی قیمت‌ها طی یک‌ماه گذشته نزولی شده است.

به گفته یکی دیگر از بنگاه‎داران املاک، قیمت‌ها در منطقه یک کاملاً سلیقه‌ای است و مالکان دغدغه زیادی برای فروش سریع خانه ندارند. به‌عنوان مثال، در منطقه الهیه، مالکی خانه خود را متری ۶٠‌میلیون تومان برای فروش گذاشته اما در همان محله با یک شرایط مشابه، خانه‌ای متری ٧۵‌میلیون تومان آگهی شده است. البته خانه‌هایی که قیمت مناسب‌تری دارند، خیلی سریع به فروش می‌روند. برای فروش خانه‌های گران‎قیمت مدت زمان زیادی لازم است.

قیمت مسکن در منطقه 5

قیمت مسکن در مناطق تهران

در مناطق میانی‌ شهر که بیشترین تقاضا برای معامله املاک وجود دارد، قیمت‌ها تقریباً بدون تغییر است. مشاوران املاک منطقه ٧ تهران می‌گویند که در مناطق میانی قیمت‌ها نه زیادتر و نه کمتر شده است.

در مناطق ١٠ و ١١ تهران هم خبری از کاهش قیمت نیست. بنگاه‎داران این منطقه می‌گویند که تراکم جمعیت در این مناطق زیاد است و خانه‌های کوچک در این دو منطقه بیشتر از سایر مناطق تهران است. بنابراین، با توجه به این‌که عمده تقاضای تهرانی‌ها برای خانه‌های کوچک مقیاس است، ملک در این منطقه پرمتقاضی است و قیمت‌ها روند ریزشی نداشته است.

متوسط قیمت هر مترمربع در برخی از محله‌های منطقه ٧ تهران ١٢‌میلیون تومان گزارش شده و در برخی از محله‌ها برای خرید هر متر باید چیزی حدود ٢۵میلیون تومان هزینه کنید. قیمتی که همچنان برای املاک این منطقه رواج دارد، حول و حوش همین نرخ‌هااست.

در منطقه ١٠ و ١١ هم متوسط قیمت املاک حدود ٨ تا ١٠‌میلیون تومان است و کمترین قیمت‌ها، همچنان به متری ۵‌میلیون تومان می‌رسد.

قیمت مسکن در منطقه 5

قیمت مسکن در منطقه ۵ تهران

در این میان اما کاهش قیمت در منطقه پرطرفدار تهران محسوس است و نرخ‌های معاملاتی در این منطقه کاهش پیدا کرده است. اگرچه اتحادیه مشاوران املاک تهران اعلام کرده بود که قیمت‌ها در مناطق ١، ۵، ٢٢ و ١٢ بین ٨ تا ١٨‌ درصد ریزش داشته است، اما گشتی در بازار نشان می‌دهد که به جز منطقه ۵ ، خبری از کاهش قیمت‌ها در تهران نیست.

یکی از مشاوران املاک در محدوده جنت‌آباد می‌گوید: «قیمت هر متر خانه از حدود ٢٢‌میلیون تومان به ١٩‌میلیون تومان رسیده است.»

وی ادامه می‌دهد: «حدود یک‌ماه پیش قیمت خانه در جنت‌آباد، محدوده‌های ٣۵ متری گلستان، به متری ٢٢‌ میلیون تومان هم رسیده بود و تعدادی معامله هم با این قیمت‌ها به ثبت رسید، اما حالا به دلیل جو روانی که وعده‌های دولت در کاهش قیمت خانه ایجاد کرد، هر متر مربع خانه در این منطقه،  به ١٩ تا ٢٠‌میلیون تومان کاهش یافته است.»

۲۳ دیدگاه

  1. عادل توکلی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۵۴ ب٫ظ

    صحت ندارد

    پاسخ

  2. یاسین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۳۶ ق٫ظ

    کاهش قیمت در متطقه ۵ محسوس است

    پاسخ

  3. رفیعی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۳۴ ق٫ظ

    ان شالا این اتفاق بیفته

    پاسخ

  4. فرهنگ

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۳۰ ق٫ظ

    Good

    پاسخ

  5. وحید مختاریان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۳۷ ب٫ظ

    انشاالله همه مناطق قیمتا بیا

    پاسخ

  6. وحید مختاریان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۳۷ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  7. وحید مختاریان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۳۰ ب٫ظ

    خدا کنه قیمتها به حالت قبل برگرده

    پاسخ

  8. وحید مختاریان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۳۰ ب٫ظ

    کاهش یافته است

    پاسخ

  9. پرهام

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۰۶ ب٫ظ

    انشاالله همه مناطق قیمتا بیاد پایین کمسیون بره بالا

    پاسخ

  10. یوسفی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۰۵ ب٫ظ

    اقای دانشی اگه قیمتها بیا پایین مردم قدرت خرید دارن پس متقاضی خرید بیشتر میشه

    پاسخ

  11. کیمیا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۲۰ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  12. کاشی پور

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۰۲ ب٫ظ

  13. نمازی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۵۱ ب٫ظ

    خدا کنه بیاد پایین

    پاسخ

  14. مهدی مختاری

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۰ ب٫ظ

    عای بود
    ممنونم

    پاسخ

  15. یوسفی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

    خدا کنه بیاد پایین از این حباب ما هم رها بشیم

    پاسخ

    • دانشی

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

      آقای یوسفی شما چرا همچین حرفی میزنید

      پاسخ

  16. مهدی مختاری

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

    عای بود

    پاسخ

  17. شعبانی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

    • مهران

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۰۲ ب٫ظ

      خدا کنه قیمتها به حالت قبل برگرده

      پاسخ

  18. بیگدلی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

    سپاسگذارم مفید بود

    پاسخ

  19. انصاری

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

    • دانشی

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

      آقای یوسفی شما چرا این حرف میزنی

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…