خرید خانه در تهران

در ماه می‎توانید ۱ سانتی‎متر خانه بخرید!

۱۲
36
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارگران در یک‌ سال با حدود یک‌ میلیون و ٣٢٠‌ هزار تومان حق مسکن سالانه می‌توانند حداکثر ١١ سانتی‌متر مسکن بخرند؛ به عبارتی ماهی یک سانتی‌متر.
خرید خانه در تهران

خریدخانه در تهران هنوز هم امکان‎پذیر است. می‎گویید نه؟ بیایید با هم شرح حال یک قشر آسیب‎پذیر را  بررسی کنیم. کسی شبیه خودمان.

در حال حاضر میزان حق مسکن کارگران در فیش حقوقی ١١٠‌ هزار تومان است. حق مسکن کارگران امسال در حالی حدود ۶٠‌هزار تومان بیشتر شده است که این رقم برای اجاره یک تخت در خوابگاه‌های پایتخت کفایت نمی‌کند؛ چه برسد به خرید مسکن.

اگر میانگین قیمت مسکن برای خرید در تهران ١٢‌ میلیون تومان باشد، با حق مسکن ماهانه ١١٠‌هزار تومانیT یعنی کارگران در یک‌ سال با حدود یک‌میلیون و ٣٢٠‌هزار تومان حق مسکن سالانه می‌توانند حداکثر ١١ سانتی‌متر مسکن بخرند؛ به عبارتی ماهی یک سانتی‌متر.

حداقل اجاره مسکن در تهران برای یک آپارتمان ۵٠ متری بیش از ١٠٠‌میلیون رهن کامل یا به عبارتی ماهانه حدود ٣‌ میلیون تومان است که مبلغ ١١٠‌هزار تومانی حق مسکن برای اجاره حدود دو متر مربع خانه کفاف می‌دهد.

 منطقه‌های پرطرفدار تهران

 به گزارش مجله دلتا، توزیع تعداد معاملات انجام‌شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در اردیبهشت‎ماه ‌سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که از میان مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۶.۶‌ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۲ و ۴ به ترتیب با سهم‌های ۹.۶ و ۹.۲‌درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

خرید خانه در تهران

در مجموع ۷۲.۸‌ درصد از کل تعداد معاملات انجام‌شده در شهر تهران در اردیبهشت ماه ‌سال جاری، مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۲، ۴، ۱۰، ۱۴، ۸، ۷، ۱، ۱۵ و ۳) بوده و ۱۲ منطقه باقی‎مانده ۲۷.۲‌درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

کدام شهرهای کشور گران‌تر هستند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که استان‌های تهران، البرز، فارس، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، مازندران، خراسان‌ رضوی، مرکزی و بوشهر، ۱۰ استانی هستند که سرعت رشد قیمت مسکن در آن‎ها بیشتر از سایر استان‌های کشور بوده است.

آمارهای رسمی رتبه پرمعامله‌ترین استان‌های کشور به لحاظ تعداد خرید واحدهای مسکونی را نشان می‌دهد:

۶ استان کشور که از این تعداد ۲ استان در شمال کشور و ٣ استان در جنوب کشور قرار دارند، در ردیف ۶ استان اول به لحاظ بیشترین میزان رشد حجم معاملات خریدوفروش واحدهای مسکونی قرار گرفته‌اند. پاییز امسال بیشترین رشد خرید و فروش واحدهای مسکونی نسبت به پاییز ‌سال گذشته، به ترتیب در استان‌های هرمزگان با رشد ۵/ ۶۳ درصدی، مازندران ۳۷ درصدی، خوزستان ۷/۳۵ درصدی، فارس ۱/۳۵ درصدی، البرز ۷/۳۴‌درصدی و گیلان با رشد ۴/ ۳۳‌درصدی به ثبت رسید.

۱۲ دیدگاه

  1. عادل توکلی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۵۷ ب٫ظ

    متن نا امید کننده اما واقعیت جامعه

    پاسخ

    • امید

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۱۹ ق٫ظ

      باورنکنیددروغه…… شماکافیه استخدام اداره برق بشید، پس ازیک سال مستونیدخونه خوب بخرید

      پاسخ

  2. رفیعی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۴۳ ق٫ظ

    واقعا ناراحت کنندست

    پاسخ

  3. کاشی پور

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۲۲ ب٫ظ

    اسف باره

    پاسخ

  4. اریک

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۵ ب٫ظ

    تلخ

    پاسخ

  5. هاتف

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

    به امید خانه دار شدن همه

    پاسخ

  6. مسرور

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۲۷ ق٫ظ

    چقدر تلخ

    پاسخ

  7. دانشی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۲۵ ق٫ظ

    یک سانتی متر

    پاسخ

  8. ابراهیم بنی شیخ الاسلامی (سعدی)

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۳۲ ق٫ظ

    کاملا درسته
    اما چرا باید به این صورت باشه چرا؟

    پاسخ

  9. علي حنيفه پور

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۵۰ ب٫ظ

    مثل یک طنز تلخ هست؛ وقتی مسئولین در خانه های میلیاردی بالا شهرشون با فیش حقوقهای نجومی زندگی می کنن چطور میتونن از درد کارگر و کارمند باخبر باشن. الان هم جناب آقای وزیر به راحتی میان میگن مردم خونه نخرن؛ آخه کجای دنیای یک مقام مسئول عالی رتبه دولتی همچین نظری میده؛ واقعا باید تاسف خورد برای همچین مملکت و مردم مظلومی.

    پاسخ

  10. هیوا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۳۱ ب٫ظ

    ۱۱ سانت کوچک نیست؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…