املاک تهران

آگهی های داغ ملکی برای خرید یا اجاره در پایتخت

۱۰
34
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مشاوران املاک مناطق مصرفی شهر تهران عنوان می‌کنند طی چند هفته گذشته بخش عمده آپارتمان های پرمشتری و معاملات منعقد شده در بنگاه‌ها، به واحدهای مسکونی به اصطلاح «ناقص» اختصاص داشته است.
آپارتمان های پرمشتری

آپارتمان های پرمشتری در تابستان برای خرید یا اجاره کدام دسته هستند؟ در این روزها از فایل‌های داغ مشاوران املاک پایتخت خبر دارید؟

تحت تاثیر شرایط جدید بازار مسکن یعنی ادامه افزایش تدریجی قیمت واحدهای مسکونی بر خلاف عقب‌نشینی حجم گسترده‌ای از متقاضیان از بازار خریدوفروش، معدود متقاضیان باقی‎مانده در بازار برای خرید آپارتمان خود به ناگزیر محدوده منطقه دلخواه یا سایر شرایط انتخاب آپارتمان موردنظر خود را تغییر داده‌اند.

این گروه از متقاضیان که به طور عمده  خانه‌اولی‌‎های دارای وام صندوق یکم هستند، با هدف خرید آپارتمان در مقطع کنونی سعی کرده‌اند از برخی اولویت‌های مدنظر خود برای انتخاب یک آپارتمان صرف نظر کنند. به‌عنوان مثال، حذف یک یا چند مورد از امکانات یک واحد مسکونی مثل: «پارکینگ»، «بالکن»، «دارا بودن آسانسور»، «نورگیر بودن» و… سبب می‌شود تا قیمت پیشنهادی مالک برای خرید آپارتمان نسبت به سایر آپارتمان‌های منطقه کاهش پیدا کند و به این ترتیب، فاصله قیمت پیشنهادی خرید یک واحد مسکونی با بودجه تدارک دیده شده از سوی خریدار کاهش بیابد.

مشاوران املاک مناطق مصرفی شهر تهران عنوان می‌کنند طی چند هفته گذشته، بخش عمده آپارتمان های پرمشتری و معاملات منعقد شده در بنگاه‌ها، به واحدهای مسکونی به اصطلاح «ناقص» اختصاص داشته است.

این رویداد طی یک ماه اخیر در برخی مناطق مصرفی شهر تهران قابل مشاهده بوده است.

آپارتمان های پرمشتری

به‌عنوان مثال، بنگاه‌های املاک محدوده منطقه چهار پایتخت عنوان می‌کنند طی یک ماه گذشته، تعداد قراردادهای منعقد شده مربوط به واحدهای مسکونی طبقه چهارم بدون آسانسور نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. به گفته آن‎ها اگر تا سال گذشته بخش زیادی از متقاضیان در جست‎وجوی خرید خانه به این نوع آپارتمان‌ها اقبال کمتری نشان می‌دادند، اما در حال حاضر تحت تاثیر شرایط جدید بازار، این گروه از فایل‌ها، انتخاب تعداد زیادی از خریداران است.

هم اکنون حضور متقاضیان مصرفی مسکن در بازار به‌شدت کاهش یافته و اغلب قدرت خرید کافی ندارند و در نتیجه بازار را ترک کرده‌اند. در این بین حتی خانه‌اولی‌هایی که موعد دریافت وام آن‎ها فرارسیده، به این دلیل که امکان خرید آپارتمان مطلوب خود را ندارند، درمانده شده‎اند. انتشار اخباری مبنی بر افزایش احتمالی سقف تسهیلات مسکن نیز بر تردید آن‎ها برای «خرید آپارتمان به هر قیمت و با هر کیفیت ممکن» افزوده است و تصور می‌کنند، قدری صبر بیشتر ممکن است گشایشی به نفع آن‎ها حاصل کند.

۱۰ دیدگاه

  1. محمد آراسته فر

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۴۹ ب٫ظ

    دقیقا درسته

    پاسخ

  2. وحید مختاریان

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۱۹ ب٫ظ

    با سپاس

    پاسخ

  3. وحید مختاریان

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۱۸ ب٫ظ

    کار آمد و عالی

    پاسخ

  4. وحید مختاریان

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۱۷ ب٫ظ

    هم اکنون حضور متقاضیان مصرفی مسکن در بازار به‌شدت کاهش یافته

    پاسخ

  5. یوسفی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۲۶ ب٫ظ

    به درد ما میخوره

    پاسخ

  6. آقازاده

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۲۸ ب٫ظ

    ممنونم از محبتاتون

    پاسخ

  7. رفیعی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۲۲ ب٫ظ

    بسیار خوب ممنون

    پاسخ

  8. علي حنيفه پور

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۰۲ ب٫ظ

    مطلب مفیدی بود؛ با سپاس

    پاسخ

  9. فراز

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

    کار آمد و عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…