خانه سلامتی درمان ریزش مو با روش های خوشمزه!

سلامتی

درمان ریزش مو با روش های خوشمزه!

۸
4
195
برای جلوگیری از ریزش مو روش‎هایی وجود دارد که در این گزارش به بررسی آن‎ها خواهیم پرداخت.
درمان ریزش مو

مو نقش مهمی در زیبایی دارد که با ریزش و کم پشتی آن افراد به فکر چاره می‌افتند، اما با توجه به هزینه‌های بالای درمان ریزش مو، پیشگیری و جلوگیری از ریزش آن بهتر است.

هر کس در طول روز چند تار مو را از دست می‌دهد و در عوض چند تار مو روی سرش رشد می‌کند. این سیکل طبیعی مو به حساب می‌آید و هیچ نگرانی ایجاد نمی‌کند تا زمانی که این ریزش‌ها بیشتر شوند و حد و اندازه حجم موها کم شود.

در این گزارش از مجله دلتا قصد داریم تا شما را با ترفند درمان ریزش مو با روش‌های خوشمزه آشنا کنیم.

1- سالمون بخورید

ماهی غنی‌ترین منبع امگا 3 است. امگا 3 ماده‌ای بسیار مقوی و مهم برای تقویت و استحکام موها به شمار می‌رود که در این میان ماهی سالمون بهترین گزینه برای تقویت مو است.

درمان ریزش مو

2- گردو

دانه‌های روغنی و آجیل‌ها خاصیتی انکارناپذیر دارند. در میان آجیل و مغزها هرگز از کنار گردو ساده رد نشوید، چراکه نگاه موهای‌تان به گردو متفاوت‎تر از دیگر مغزها از جمله پسته و فندق است.

 ریزش مو

 3- سیب زمینی شیرین بخورید

منظور از سیب زمینی شیرین، مزه شیرین آن نیست، بلکه برخی این عنوان را به سیب زمینی‌هایی می‌دهند که رنگ‌شان زرد بوده و بدون هیچ‌گونه لکه سبز و کبودی باشند. سیب زمینی دارای آنتی اکسیدانی است که در بدن تبدیل به ویتامین آ می‌شود و برای سلامت موها لازم است.

درمان ریزش مو

4- میگو

برخلاف شکل ظاهری و دوست نداشتنی میگو، این خوراکی خواصی بسیار دوست داشتنی برای سلامت موها و قلب دارد که نباید آن‌ها را نادیده بگیریم.

5-تخم مرغ

تخم مرغ منبعی غنی از پروتئین، ماد معدنی، زینک و سلینیوم و مهم‌تر از همه آهن است که با داشتن این مواد به اندازه کافی در بدن، موها هرگز دچار ضعف و کمبودی که منجر به ریزش شوند، نخواهند شد.

کاهش ریزش مو

6-اسفناج

سبزی‌هایی که رنگ برگ‌های‎شان نسبتاً تیره‌تر باشند، حاوی میزان قابل توجهی آهن و ویتامین c بوده و برای تقویت موها در برابر آسیب مفید هستند. از مهم‎ترین این سبزیجات می‌توان به اسفناج و برگ چغندر اشاره کرد.

درمان ریزش مو

7-توت ها

میوه‌های جنگلی مانند تمشک و… در کنار توت‌ها با رنگ‌های متفاوت، منابع مغذی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به تقویت موهای ضعیف و آسیب‎پذیر کمک می‌کنند.

 8-گوشت مرغ و خروس

این دسته از منابع پروتئینی با داشتن میزان قابل توجهی ویتامین B ،B12 و فولیک اسید برای محکم کردن موها و تقویت آن‌ها ضروری هستند.

منبع: سایت نمناک

بیشتر ببینید در سلامتی

۸ دیدگاه

  1. پیمان

    ۲۱ تیر، ۱۳۹۸ در ۲:۲۹ ب.ظ

    چه روش های جالبی

    پاسخ

  2. آژن

    ۲۱ تیر، ۱۳۹۸ در ۲:۲۸ ب.ظ

    خوب بود استفاده‌میکنم

    پاسخ

  3. نمازی

    ۲۱ تیر، ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب.ظ

    خیلی کاربردی بود ممنون از زحماتتون

    پاسخ

  4. کاشی پور

    ۲۱ تیر، ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۷ ق.ظ

    عالی بود

    پاسخ

  5. نامجو

    ۲۱ تیر، ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۰ ق.ظ

    جالب بود

    پاسخ

  6. خانم طلوعی

    ۲۱ تیر، ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۴ ق.ظ

    جالب بود

    پاسخ

  7. یزدانی

    ۲۱ تیر، ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۳ ق.ظ

    مطلب خوب و قابل توجهی بود
    ممنون

    پاسخ

  8. مسرور

    ۲۱ تیر، ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۲ ق.ظ

    خیلیم خوب و مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.