تهران گردی با دلتا

تور یک روزه؛ آخر هفته کجا برویم؟ (قسمت دوم)

۵
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حتما قرار نیست که تور یک روزه 24 ساعت طول بکشد! کمتر از این زمان را هم می‌توانید برای تهران گردی یک روزه‌تان در نظر بگیرید.
تور یک روزه

تور یک روزه همان چیزی است که به آن احتیاج دارید تا همه خستگی‌های طول هفته را یک‌جا دور بریزید. حال‌تان خوش و خرم شود و در هفته کاری جدید، مثل یک بمب انرژی باشید. قرار نیست کل روز را برای این کار اختصاص دهید. حتی می‌توانید یک تور یک روزه چند ساعته داشته باشید. مهم، تفریح و گردش شماست. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا به رسم گذشته، گلچینی از جاهای دیدنی تهران را برای تهران گردی تان در تعطیلات آخر این هفته به شما معرفی کنیم.

دره زمان

 پارک بانوان ، ورود آقایان ممنوع

خانم‌های عزیز، اگر مردهای زندگی‌تان وقت ندارند آخر هفته را با همدیگر بگذرانید، اصلا نگران نباشید. تور یک روزه زنانه ترتیب دهید و تنهایی یا با دوستان‌تان به پارک بانوان بروید. پارک بانوان مکانی فقط برای بانوان است. این نوع پارک‌ها از جاهای دیدنی شهرهای اسلامی از جمله همین تهران خودمان هستند. در این نوع پارک‌ها از ورود هر پسر، برادر، نامزد، شوهر و پدر، جلوگیری می‌شود. در عوض بهترین جا برای دیدارهای دوستانه خانم‌ها با همدیگر به شمار می‌روند. حتی می‌توانید تولد فرزندتان را، به شرط اینکه پسر بزرگی نباشد، در این نوع پارک‌ها برگزار کنید و کلی خوش بگذرانید.

پارک بانوان
پارک بانوان

این جاده چالوس فراموش نشدنی

وقت ندارید یک سفر کامل بروید؟ اشکالی ندارد. اگر سه ساعت وقت بگذارید می‌توانید در تفرج‌گاه‌های جاده چالوس حسابی خوش بگذرانید. از شهر و گرما و دود و ترافیک هم دور خواهید بود. جاده چالوس هم فال است و هم تماشا. در واقع جاده چالوس فقط یک جاده نیست! خودش جاذبه گردشگری به شمار می‌رود. خیلی‌ها بدون اینکه بخواهند از طریق این جاده به مقصد خاصی برسند، واردش می‌شوند و حسابی خوش می‌گذرانند. جاده چالوس، این افسونگر پیچ در پیچ، یکی از ۱۰ جاده توریستی جذاب دنیا است.

جاده چالوس
جاده چالوس

خوشبختی را در همین پارک جمشیدیه خودمان نفس بکشید

حال و حوصله ندارید راه دور بروید؟ تور یک روزه را همین بیخ گوش‌تان می‌خواهید؟ پارک جمشیدیه در خدمت شماست. یکی از جاذبه‌های بس بی‌نظیر و به‌شدت تماشایی تهران پارک جمشیدیه است. جایی که رنگ تازه‌ای از لحظات زندگی را به شما نشان می‌دهد. قد علم می‌کند برای دغدغه‌هایی که دورت را فراگرفته. گولت نمی‌زند تا الکی‌خوش باشی. این پارک واقعاً سر شوق می‌آوردت. در بین همه سروصداهای اطراف، تمام زیبایی‌هایش را زیر گوشت زمزمه می‌کند. سحر می‌شوی در فضای بی‌مثالش. ابتدای مسیر کوه‌نوردی هم هست! دیگر چه چیز بهتر از این؟

پارک جمشیدیه
پارک جمشیدیه

سد لار، دامن گلدار طبیعت

کمی وقت بگذارید. مثلا یک صبح تا عصر. و به زیباترین جایی که ممکن است در حوالی همین تهران خودمان ببینید سفر کنید. سد، دریاچه پشت سد و دشت لار انتظارتان را می‌کشد. سد لار که در دشت لار قرار دارد، بخشی از پارک ملی لار به شمار می‌رود. این محدوده  دقیقاً در کنار کوه دماوند قرار دارد. محدوده پارک ملی لار نزدیک‌ترین نقطه به کوه دماوند است و همین، چشم‌اندازی منحصر به فرد و رویایی ایجاد کرده است. دشت لار تقریباً در همه روزهای سال پوشیده از گیاهان خودرو و گل‌های صحرایی است. انگار دماوند دامنی گلدار بر تن کرده است!

سد لار
سد لار

به تهران قدیم، همین امروز سفر کنید

تور یک روزه تهران گردی در شهرک سینمایی غزالی می‌تواند بهترین اتفاق در روز تعطیل شما باشد.شهرک سینمایی غزالی را می‌شناسید؟ تهران قدیم همانجااست. بله، درست خواندید. اگر خیلی دل‌تان می‌خواهد تهران را زمانی که “طهران” بود ببینید، همین الان کفش و کلاه به تن کنید و راهی شهرک سینمایی غزالی شوید. در کوچه پس کوچه‌های تهران قدیم قدم بزنید و حس کنید به دوران شاهان قاجاری پرتاب شده‌اید.

شهرک سینمایی غزالی
شهرک سینمایی غزالی

عروس وسط میدان را ببینید

آیا می‌دانستید زیر برج آزادی، همانی که وسط میدان آزادی نشسته، یک مجموعه موزه فوق العاده قرار دارد؟ حالا که دانستید، برای تور یک روزه تهران گردی خودتان را آماده کنید. وقتی به عکس‌های هوایی گرفته شده از برج آزادی نگاه می‌کنیم، شبیه به عروسی ‌است که دامن خود را روی زمین گسترده است. چه چیزی جذاب‌‌تر از دیدار با یک عرس در روزی تعطیل وجود دارد؟

برج آزادی
برج آزادی

دره زمان ، رقیب سرسخت تنگه واشی

اگر از آن دسته افرادی هستید که عشق طبیعت در رگ و خون‌شان می‌جوشد و هیجان هم دوست دارید، کفش و کلاه کنید و خودتان را به پلور و دره زمان برسانید. در ۸۰ کیلومتری تهران، روستای زیبایی است به نام پلور از مناطق خوش آب‌وهوا و خنک شهرستان آمل. ترکیبی از آبشار است و دریاچه و کوه دماوند. اما دره‌ای دارد بس زیبا، دره زمان است؛ آن‎جا که قد علم کرده تا با تنگه واشی رقابت کند. خنکای دمایش و زیبایی آبشار و آب‌بازی‌های به‌وقت گرمایش را به رخ دره کهن تنگه واشی بکشد. خوب، پر بیراه نیست که بگوییم تا حدودی موفق هم شد.

دره زمان
دره زمان

۵ دیدگاه

  1. کاشی پور

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۰۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. حسنی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

    بسیار مفید و تامل برانگیز بود
    چقدر جاهای قشنگی داریم که ازش بی اطلاعیم

    پاسخ

  3. نمازی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۴۴ ب٫ظ

    ممن.ن از مطلب مفیدتون

    پاسخ

  4. خانم طلوعی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

    خیلی زیبا

    پاسخ

  5. هیوا

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    قشنگ بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…