بودجه ۷۸۰۰ میلیاردی اشتغال در بخش مسکن

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بودجه 7800 میلیاردی اشتغالزایی در بخش مسکن

در بودجه سال آینده پیش بینی شده است ،بازار مسکن با سرمایه گذاری حدود ۷۸۳۸ میلیارد تومان روبه رو وحدود ۳۰۰ هزار شغل ایجاد ‌شود.

دربرنامه ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل در سال آینده بخشی از آن به حوزه مسکن اختصاص دارد وقرار است در کنار اشتغال زایی بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده نیز مورد توجه قرار گیرد.

دولت در نظر دارد در بودجه سال بعد حدود ۳۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کند که از این رقم تا بیش از ۷۸۰۰ میلیارد تومان برای تامین و بازسازی مسکن هزینه خواهد شد. از این مبلغ حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان  از محل تسهیلات بانکی و منابع صندوق توسعه ملی و همچنین ۴۲۳۸ میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده، یارانه سودتسهیلات و کمک های بلاعوض تامین می شود.

برنامه اشتغال بودجه ۱۳۹۷ در حوزه مسکن در دو حوزه اجرا می شود. نخست کمک به احیای بافت‌های فرسوده در۱۰۰ هزار واحد مسکونی  که به ایجاد ۲۴۰ هزار شغل می انجامد ودوم اینکه  پیش‌بینی شده است تا ۶۰ هزار شغل دیگر از راه کمک به تامین مسکن روستایی و اجتماعی  ایجاد می‌شود که ۵۰ هزار مسکن شهری و ۵۰ هزار مسکن روستایی را در برمی‌گیرد.

برای حمایت از مسکن در بخش روستایی قرار است که تسهیلاتی با نرخ حدود پنج درصد و با متوسط ۱۹ میلیون تومان پرداخت شود.دربخش مسکن جتماعی و حمایتی نیز نرخ سود تسهیلات پنج درصد و در چهار بخش تسهیلات پرداخت خواهد شد. متوسط مبلغ تسهیلات برای ساخت مسکن ملکی و خرید (مسکن حمایتی) ۴۰ میلیون تومان، متوسط مبلغ وام برای ساخت مسکن اجتماعی و اجاره ای ۵۰ میلیون تومان، مبلغ کمک اجاره ماهانه ۳۰۰ هزار تومان و وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…