کوفته برنجی به روش تهرانی‌ها

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کوفته یکی از غذاهای اصیل ایرانی و ترکی است که با روش‌های مختلف و مواد مختلف تهیه می‌شود. یکی از این کوفته ها، کوفته برنجی است.

مرحله اول

برنج و لپه را از قبل به صورت جداگانه خیس کنید و بپزید. گوشت چرخ شده، برنج و لپه را مخلوط کنید. برای اینکه کوفته برنجی منسجم و یکدست شود بهتر است کمی از لپه را به صورت میکس شده به مواد بیفزایید. ۲۶۰ گرم از سبزی خرد شده، تخم‌مرغ و آرد نخودچی را همراه مقداری ادویه و نیمی از پودر لیمو عمانی به مواد گوشتی اضافه کنید و خوب ورز دهید.

مرحله دوم

اجازه دهید مواد چند ساعت در یخچال استراحت کند. در قابلمه‌ای مناسب، پیاز خرد شده را تفت دهید تا سبک و طلایی شود. مابقی سبزی، رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و زردچوبه را به پیاز بیفزایید و خوب تفت دهید. قابلمه کمی بزرگ باشد تا کوفته‌ها هنگام پخت روی هم سوار نشوند و فضای کافی برای افزایش ابعاد کوفته باشد. آب را اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد.

مطلب پیشنهادی:  شواهد جدید از وجود حیات در منظومه شمسی!

مرحله سوم

مایه کوفته را یکبار دیگر ورز دهید و گلوله‌هایی به اندازه متوسط درست کنید. وسط گوشت را گود کنید و مقداری از مواد میانی را داخل آن قرار دهید. با دست مواد را خوب بفشارید تا کوفته حسابی محکم شود. برای سهولت کار، ظرف آبی دم دست داشته باشید و هر بار کمی دست را مرطوب کنید تا مواد به دست نچسبد.

مرحله چهارم

برای امتحان یک گلوله کوچک درست کنید و در آب کوفته بیاندازید اگر بعد از ۱۰ دقیقه کوفته از هم باز نشد، می‌توانید باقی کوفته‌ها را در قابلمه قرار دهید. کوفته‌ها را آرام در قابلمه قرار دهید تا ترک نخورَد برای این کار می‌توان از یک کفگیر کمک گرفت. دقت کنید زمانی که کوفته‌ها را در آب انداختید بهتر است آب روی کوفته را گرفته باشد و نباید غل‌غل کند. در اواسط زمان پخت لیمو عمانی، آبغوره، زرشک و نمک را اضافه کنید.

پس از پخته شدن کوفته برنجی، حرارت را زیاد کنید تا آب کوفته غلیظ شود و به صورت سس درآید. کوفته شما حاضر است.نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

خشم والدین چه تأثیری بر کودکان دارد؟

عصبانیت و خشم والدین می تواند تأثیرات شدیدی بر فرزندان داشته باشد. گاهی اوقات، والدین خشم …