سرمایه گذاران آینده نگر وارد بازار مسکن شوند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرمایه گذاران آینده نگر وارد بازار مسکن شوند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران می گوید: بررسی شرایط موجود حاکی است ، مسکن در حال نزدیک شدن به بازارهای رقیب است و سرمایه‌ گذاران آینده‌ نگر می‌توانند از هم‌اکنون وارد این بازار شوند

مصطفی‌قلی خسروی  اظهار کرد: بخش مسکن همواره از تصمیم های عجیب در حوزه‌های دیگر که تورم‌های غیر منتظره را در پی داشته آسیب دیده است ، به طور مثال وقتی شایعه بنزین ۱۵۰۰ تومانی رایج می شودبه سرعت بر تورم تاثیر می‌گذارد و با رد شایعه افزایش قیمت بنزین ،تاثیر آن همچنان پا برجامی ماند ، در واقع هر بار که خبر افزایش قیمت بنزین اعلام می شود ، دوباره اثر دیگری برتورم می‌گذارد و در نهایت با گران کردن قیمت بنزین التهابی دیگر ایجاد می‌شود.

حامل‌های انرژی گران نشود مسکن افزایش نمی‌یابد

به گفته قلی خسروی ،اگر قیمت حامل‌های انرژی افزایش نیابد و در پی آن با تورمی غیر منتظره و عجیب در اقتصاد روبه رو نشویم  سال آینده قیمت مسکن با میزان تورم پیش می‌رود یا اندکی بالاتر قرارخواهد گرفت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به مقایسه اوضاع بازار مسکن در مقایسه با بازارهای رقیب ، به نقش چهار بازار در اقتصاد کشور ازجمله مسکن اشاره و تصریح کرد: به رغم رکود حدود پنج ساله بخش مسکن و شرایط نامناسب این بازار، امسال بخصوص از نیمه دوم سال بازده سرمایه‌گذاری بخش مسکن درحال نزدیک شدن به بازارهای سکه، ارز و بورس است. بخصوص اینکه مسئولان در تلاشند تا  شکوفایی اقتصادی در کنار رونق بازار مسکن صورت گیرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود، امسال اوضاع بازار مسکن در بخش خرید و فروش، تا حدودی صعود کرده است  اما ساخت و ساز با روند معاملات پیش نمی‌رود، درحالی که نباید ازموالید، ازدواج‌ها و مهاجرت‌ها غافل شد.

بنا بر این با ادامه‌ی اوضاع کنونی ، تناسب عرضه و تقاضا به هم می‌خورد. کما این‌که بانک مرکزی اعلام کرده قیمت مسکن در آذرماه ۱۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

اتحادیه مشاوران املاک خواستار گرانی مسکن نیست

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌ که اتحادیه مشاوران املاک خواستار گرانی مسکن نیست چرا که رشد قیمت مسکن باعث رکود دوباره این بازار می‌شود گفت: بازار مسکن با ۱۲۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط است. بنابراین تحرک مسکن می‌تواند به رونق اقتصاد کمک کند اما اگر قیمت مسکن افزایش یابد وارد رکود می‌شویم. بنابراین ثبات قیمت متناسب با قدرت خرید، بهترین راهکار برای این بازار است.

چشم‌انداز یک ساله بازار مسکن مناسب است

خسروی تصریح کرد: تلاش صنف مشاوران املاک براین است که بازارهای رقیب را کنارزده تا بخش مسکن را که نشان داده می‌تواند در سال آینده سودآور باشد تقویت کند،در واقع  برنامه‌ریزی مسئولان و کمک بانک‌ها در این فرآیند بسیار مهم است .

از طرف دیگر سرمایه‌گذاران و متقاضیان هم باید نگاهی درازمدت به مسکن داشته باشند. ضرب‌المثلی هست که می‌گوید ملک بخر و پنج سال نگه دار، بعد از پنج سال، ملک تو را نگه می‌دارد. بنابراین در خرید زمین و ملک، نگاه به آینده و نه فقط شرایط کنونی اهمیت دارد. کما این‌که پیش بینی ما این است بعد از بهار سال آینده بازار مسکن از حوزه‌های رقیب خود پیشی می‌گیرد. اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…