املاک تهران

قیمت رهن و اجاره خانه در تهران

۷
51
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نرخ اجاره‌بها در برخی از نقاط تهران نسبت به ‌سال گذشته افزایش ٥٠ و حتی صددرصدی داشته است.
رهن و اجاره

رهن و اجاره در تابستان سال جاری، قیمت های بسیار بالایی دارد که آه از نهاد مستاجران بلند کرده است. تا آن‎جا که ۵٠‌ درصد درآمد مستاجران صرف کرایه خانه می‌شود.

به گزارش مجله دلتا ، مستاجران تهرانی به‌سختی می‌توانند خانه‌هایی با مبلغ رهن‌ و اجاره سال گذشته‌شان پیدا کنند و رفت‌وآمد به بنگاه‌های املاکی سطح شهر بیشتر از گذشته است. همین مسئله سبب شده است که مستاجران به سمت مناطق جنوبی و حتی شهرهای حاشیه‌ای تهران سرازیر شوند.

نرخ اجاره‌بها در برخی از نقاط تهران نسبت به ‌سال گذشته افزایش ۵٠ و حتی صددرصدی داشته است. با توجه به این‌که قیمت مسکن رشد بسیار چشمگیری داشته، مالکی که ‌سال گذشته ملک یک‌میلیارد تومانی خود را اجاره داده،‌ امسال طبق افزایش ارزش ملک خود نرخ اجاره‌بها را تعیین می‌کند. بالا رفتن نرخ اجاره در ‌سال گذشته به‌گونه‌ای بود که مستأجران از شمال شهر به مرکز، از مرکز به جنوب و از جنوب به حاشیه شهرها رفتند.

رهن و اجاره خانه از متری ٢‌ تا ١٠‌ میلیون تومان

‌براساس جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک مرکزی در اردیبهشت‌ماه ‌سال جاری، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی به ١٢‌میلیون و ۶٧٠‌هزار تومان رسید که نسبت به فروردین‌ماه ١٢,۵‌درصد افزایش یافته است.

رهن و اجاره

افزایش قیمت هر متر مربع خانه، روی قیمت اجاره‌ها هم تأثیر زیادی گذاشته، به‌طوری که براساس همین آمار، نرخ اجاره مسکن در اردیبهشت نسبت به فروردین رشد ٢٢‌درصدی و افزایش چشمگیری نسبت به ‌سال گذشته داشته است.

البته افزایش اجاره‌بها در محله‌های مختلف متفاوت است و طبیعی است که در مناطق بالاتر قیمت ودیعه و اجاره نسبت به ‌سال گذشته افزایش بیشتری نسبت به محله‌های میانی یا پایین داشته باشد. به عنوان مثال، ‌سال گذشته اجاره خانه‌ای ٧٠ متری در قیطریه با ۵٠‌میلیون تومان ودیعه و ٣میلیون و ۵٠٠‌هزار تومان اجاره ممکن بوده، اما امسال ودیعه این خانه به ٧٠‌میلیون تومان و اجاره به ۴‌ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

مشاوران املاک می‌گویند: هم‎اکنون نظارت خاصی روی بازار اجاره وجود ندارد و مالکان هر قیمت که بخواهند روی خانه‌های اجاره‌ای خود می‌گذارند و قیمت‌ها تابع هیچ قاعده و قانونی نیست .

۷ دیدگاه

  1. شایگان

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۱ ق٫ظ

    قیمت ها خیلی بالا رفته

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۰ ب٫ظ

    خیلی ممنون بابت اطلاع رسانی. مجله دلتا ممنون

    پاسخ

  3. گنجی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۰۰ ب٫ظ

    تاثیرگذار بود
    سپاس

    پاسخ

  4. علي حنيفه پور

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۰۸ ب٫ظ

    این افزایش زیاد قیمت ملک و رهن و اجاره ظرف یکسال گذشته، واقعا جای تاسف و ناراحتی داره؛ کجان مسئولین که واقعا به فکر مردم باشن و راهگشایی کنن

    پاسخ

  5. محمد آراسته فر

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۱۵ ب٫ظ

    متاسفانه نسبت به نیلزشون مبلغ نعیین میکنن.

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۳۵ ب٫ظ

    بسیار مفید است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…