بازار مسکن

کمبود آپارتمان نوساز در تهران + جدول قیمت ها

۸
62
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جهش قیمت مسکن شهر تهران، متقاضیان را به سمت واحدهای قدیمی سوق داده است.
خرید خانه نوساز

قیمت خانه نوساز در تهران چقدر است؟ شش عامل ایجاد فاصله قیمتی بین آپارتمان‌های نوساز با واحدهای بالای پنج سال در بازار مسکن شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. با وجودی که حدود ۴۹۰ هزار واحد مسکونی خالی کلید نخورده در تهران وجود دارد، هنوز بخشی از این واحدها به دلیل پایین بودن توان متقاضیان، جذب بازار نشده است.

دلایل افزایش قیمت آپارتمان نوساز

به گزارش مجله دلتا، کارشناسان معتقدند: افزایش قیمت مصالح ساختمانی در یک سال و نیم گذشته، چشم‌انداز تورمی در بازار مصالح، رشد قیمت زمین، افزایش هزینه عوارض ساختمانی، امتناع برخی سازندگان از ارائه واحدهای کلید نخورده و رکود ساخت و ساز در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ در جهش قیمت پیشنهادی واحدهای نوساز تأثیرگذار بوده است.

شش چالش در بازار مسکن شهر تهران به کمبود واحدهای نوسازِ عرضه شده و در نتیجه، ایجاد فاصله قیمتی بین این گروه از آپارتمان‌ها با واحدهای پنج سال به بالا منجر شده است؛ با این حال کارشناسان می گویند: در ماه‌های آینده شکاف قیمتی واحدهای نوساز با میان‎سال‌ها کمتر می‌شود.

خرید خانه نوساز

مشاهدات میدانی قیمت خانه نوساز

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد مالکان آپارتمان‌های نوساز به دلیل رکود سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶، حد نرمال قیمتی را که معمولاً بین این گروه از آپارتمان‌ها با واحدهای دو تا پنج ساله به بالا وجود دارد، رد کرده‌اند.

در منطقه تهرانپارس فاصله سه تا پنج میلیون تومانی بین واحدهای نوساز و بالای دو سال ایجاد شده است. در پونک این فاصله به پنج تا هشت میلیون تومان و در منطقه یک به حدود ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

یک آپارتمان ۸۰ متری نوساز در محدوده آهنگ طی روزهای اخیر متری ۱۱.۵ میلیون تومان به فروش رسیده، در حالی که قیمت پیشنهادی مالکان رقم‌هایی به مراتب بالاتر را نشان می‌دهد. بررسی‌های میدانی از کمبود واحدهای نوساز به‌قیمت در بازار مسکن حکایت دارد.

خرید خانه نوساز

نگرانی عمده سازندگان این است که با نقدینگی حاصل از فروش مجتمع‌های کلید نخورده خود نتوانند پروژه جدید با همین مقیاس تعریف کنند. با این وجود کاهش ۶۰ درصدی معاملات این انتظار را ایجاد کرده که مالکان به تدریج واحدهای کلید نخورده را با قیمت‌های متعارف وارد بازار کنند.

جهش قیمت مسکن شهر تهران، متقاضیان را به سمت واحدهای قدیمی سوق داده است. خردادماه ۱۳۹۴ سهم واحدهای کمتر از پنج سال از معاملات مسکن شهر تهران ۵۴ درصد بود. خردادماه ۱۳۹۸ این سهم به ۴۰ درصد کاهش یافته است. به بیان دیگر، هم‌اکنون سهم واحدهای میان‎سال و قدیمی‌ساز از خرید و فروش‌ها سنگین‌تر شده است.

۸ دیدگاه

  1. بهرامی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

    اززبان خودِ سازنده شنیده ام که نمیفروشم بعدا گران تر میفروشم وهیچ نظارتی براین موضوع نیست

    پاسخ

  2. یاسین

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۳۷ ب٫ظ

    با این وضعیت بازار برای سازنده منصف ساخت و ساز مقرون به صرفه نیست

    پاسخ

  3. فروزش

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۵۶ ب٫ظ

    با تشکر

    پاسخ

  4. یاسین

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

    بعیده نوساز کم باشه.براساس گزارش میدانی آپارتمان نوساز به تعداد متقاضیان واقعی وجود دارد

    پاسخ

  5. شایگان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

    ولی ملک های نوساز توی بازار کمتر الان برای رهن و اجاره هستش

    پاسخ

  6. دانش

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۳ ق٫ظ

    سلام
    واقعا باعث تاسف است که دولت مردان ما
    بفکر سامان دهی مسکن هنوز نیفتادند

    پاسخ

  7. علي حنيفه پور

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۳ ب٫ظ

    ممنون از آمار و ارقام ارائه شده

    پاسخ

  8. الهی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۱۷ ب٫ظ

    مشابه این اتاق ۱۰سال پیش در مصر هم افتاد‌.خانه ها انقدر گران شد که کسی توان خرید نداشت و به تبع اون اجاره ها بالا رفت و ملت به جای خرید رو به اجاره آوردن.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…