ظهور اژدهای چینی در شانگهای

۳
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
ظهور اژدهای چینی در شانگهای

یک شرکت معماری در پی ساخت یک برج عجیب است که هم به عنوان پارکینگ و محل پرواز خودروهای پرنده عمل خواهد کرد و هم با پوشش گیاهی خود هوای شهر شانگهای را تمیز می‌کند.

طرح‌های اولیه نشان‌دهنده یک ساختمان کاملا سبز (انرژی پاک) است. این بنا در واقع یک جنگل عمودی با ۵۰ هزار درخت و درختچه است که می‌تواند هوا را تمیز کند.

شرکت معمار و طراح این برج، نخستین بار طرح‌های برج خودروی پرنده را در سال ۲۰۱۵ با برج مسکو معرفی کرد و اکنون می‌گوید که برج شانگهای می‌تواند سریع‌تر از انتظارات، بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ ساخته شود.

در طراحی این برج از هنر اژدهای چینی الهام گرفته شده است. فناوری‌های پاک که مانند یک کارخانه بازیافت آب با استفاده از روش ضد عفونی توسط امواج ماورای بنفش عمل می کند نیز بخشی از طراحی این برج بلند و هوشمند است.

این برج به یک نیروگاه الکتریکی عمودی بر پایه انرژی خورشید، باد، آب و انرژی گرمای زمین مجهزخواهد شد.

در این ساختمان چند منظوره همچنین یک مرکز همایش، آزمایشگاه‌های زیست شناسی آب رودخانه و اقامتگاه‌های مختلف ایجاد خواهد شد.

این برج با بودجه ۶۰۰ میلیون دلاری در منطقه پودونگ شهر شانگهای طراحی و ساخته می شود و با برآیند سالانه مصرف انرژی صفر با آلاینده کربن صفر است.

در دنیای امروز با توجه به محدود بودن منابع سوخت فسیلی، ساختمان‌ها، صنایع و … به سمت استفاده از دیگر انرژی‌های موجود در زمین مانند انرژی خورشید، باد، زیست انرژی و  انرژی آبی حرکت کرده‌اند.

امروزه ایجاد ساختمان‌های مدرنی از این دست، نه فقط از طریق پیشرفت های صورت گرفته در تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های انرژی جدید و ساخت و ساز امکان‌پذیر شده ، بلکه به وسیله تحقیقات دانشگاهی پیشرفتی قابل توجه داشته است.

۳ دیدگاه

  1. فریت بار

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷ در ۵:۳۵ ب٫ظ

    خیلی چیز جالبیه

    پاسخ

  2. امیر خرسندی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ در ۸:۴۱ ب٫ظ

    ما کجاییم؟؟؟
    دمشون گرم خیلی ذهنشون آزاد کار میکنه

    پاسخ

  3. سرداری زاده

    ۱۸ دی ۱۳۹۶ در ۲:۳۵ ب٫ظ

    یعنی می شه از این طرح ها تو ایران هم اجرا بشه ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…