خوردن لیمو عمانی در غذا ممنوع!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
لیمو عمانی در واقع به عنوان طعم‌دهنده‌ طبیعی به غذاها به‎خصوص خورش‌ها افزوده می‌شود.

اگرچه لیمو عمانی یک چاشنی محبوب است که در اکثر غذاهای سنتی ایران وجود دارد اما خوردن آن به نظر متخصصان خالی از اشکال نیست.

به گزارش دلتامگ لیمو عمانی به هضم غذا و جذب بهتر مواد مغذی در بدن کمک می‌کند اما این ماده همانند اسفنج عمل‌ کرده و مواد زائد و مضر غذای در حال طبخ را به خود جذب می‌کند.

بیشترین موادی که لیمو عمانی به خود جذب می‌کند، چربی‌ها و اسیدهای چرب هستند که به شدت سلامتی را به خطر می‌اندازند؛ به‌همین سبب لیمو عمانی موجود در خورش‌ها و غذاهای چرب مثل قورمه‌سبزی، قیمه و آبگوشت، سرشار از این مواد مضر است.

اما اگر شما هم از علاقه‎مندان به ترشی‌جات و به‌خصوص این چشانی خوش‌طعم هستید، متخصصان توصیه می‌کنند که آن‌را در مراحل پایانی طبخ، به غذا اضافه کنید؛ با این ترفند، لیمو عمانی فرصت کمتری برای جذب مواد زائد  و مضر غذا خواهد داشت.

 

با توجه به این‎که لیموعمانی حاوی ترکیبات تلخ است و غلظت این تلخی در خشک شدن و تخمیر بیشتر می‌شود، بهتر است در زمان مصرف، تخم‌های آن جدا و دور ریخته شود؛ اما از آن‎جاکه برخی لیموها با وجود جدا کردن تخم، باز هم تلخ‎مزه هستند، بهتر است لیمو را برای مدت کوتاهی در آب خیسانده و آب آن‌را دور بریزید؛ البته با این کار بخشی از ویتامین‌های محلول در آب لیمو خارج می‌شود، اما در عوض خورش یا خوراک‌تان تلخ نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:  این ۷ عادت‌ شادی‌آور، زندگی شما را بهتر می‌کند

لیموعمانی در مقایسه با لیمو ترش خواص یکسانی دارد و پس از خشک شدن ۷۰ تا ۸۰ درصد خواص آن باقی می‌ماند، به‌جز ویتامین C که مقدار آن در لیموی تازه بیشتر است. لیموعمانی از نظر کلسیم و پتاسیم غنی است و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ضدسرطان شناخته شده است.

لیموعمانی به دلیل دارا بودن ویتامین C به جذب بیشتر آهن غذا به‌ویژه گوشت قیمه و قورمه کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

رشته‌های عجیب دانشگاهی!

جالب است بدانید در دنیا، رشته‌هایی برای تحصیل دانشگاهی وجود دارد که فوق‌العاده عجیب و غریب…