تحلیل بازار مسکن

آینده قیمت مسکن در سال ۹۸ ؛ گرانی مقطعی است؟

۸۱
33
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از ارائه آمار غیر کارشناسی برخی نهادها گفت: متوسط قیمت مسکن در تهران 13 میلیون تومان نیست.
قیمت مسکن در سال 98

به گزارش مجله دلتا، مصطفی‌قلی خسروی با اشاره به اینکه شرایط فعلی بازار مسکن بسیار مشابه وضعیت بازار مسکن در سال ۱۳۹۱ است، گفت: در آن دوره هم قیمت مسکن به دنبال جهش قیمت ارز، سه برابر شد. در آن فضا عده‌ای نیز روی توهمات قیمتی مانور دادند، ولی نهایتاً با توجه به افت معاملات، به ثبات قیمت رسیدیم.  در حال حاضر نیز این‌گونه است و معتقدم نرخ‌هایی که بالا می‌رود توهمی بیش نیست و قیمت مسکن در سال ۹۸ نباید روند صعودی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی  توان خرید مردم نمی‌رسد و معاملات حدود ۶۰ درصد نسبت به خرداد پارسال افت کرده است. شاید مالکان از قیمت اسمی خانه خود خوشحال باشند، ولی اصل قضیه رقمی است که معامله صورت می‌گیرد، نه آنچه از سوی مالک اعلام می‌شود.

خسروی تاکید کرد: معنای واقعی کاهش ۶۰ درصدی معاملات این است که قدرت خرید مردم کاهش یافته و طبیعتاً طرف عرضه باید قیمت‌ها را پایین بیاورند. به اعتقاد من در ماه‌های آینده این اتفاق می‌افتد و مالکان مجبور می‌شوند قیمت‌های پیشنهادی را کاهش دهند.

آمارهای غیر کارشناسی قیمت مسکن را بالا برده

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از اعلام افزایش مداوم قیمت مسکن گفت: زمانی که مراکز آماری، درصد کلی از افزایش قیمت مسکن در سال ۹۸ اعلام می‌کنند، عده‌ای از این فضا سوءاستفاده می‌کنند و دیگر مشکل بتوان انتظار داشت قیمت‌ها پایین بیاید. شاخص قیمت شهر تهران در خردادماه توسط بانک مرکزی ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در هر متر مربع اعلام شده، در حالی که در بسیاری از مناطق جنوب تهران، میانگین روی اعداد پنج تا هفت میلیون تومان است. اما اعلام میانگین کل بر مبنای قیمت مناطق شمال، شرق و غرب تهران که اتفاقاً تعداد معاملات آن زیاد است، می‌تواند به تورم مناطق جنوبی هم دامن بزند. من نمی‌گویم به مردم دروغ بگوییم اما اولاً باید امیدوارانه صحبت کنیم و دوماً آمار بر مبنای مناطق اعلام شود.

قیمت مسکن در منطقه یک را ملاک قرار ندهید

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های مناسبی از جمله احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ و همچنین پیشنهاد پرداخت وام به مستاجرها را در دستور کار قرار داده که در صورت اجرا می‌تواند منجر به ایجاد تعادل در بازار مسکن شود. این موضوعات باید به اطلاع مردم برسد تا بتوانیم فضای بازار فعلی را مدیریت کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره قیمت‌های سرسام‌آور آپارتمان در منطقه یک تهران گفت: منطقه یک به نوعی لاکچری محسوب می‌شود و مخاطب خاص خود را دارد. میانگین قیمت منطقه یک نمی‌تواند ملاکی برای کل بازار مسکن باشد.

منبع: ایسنا

۸۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

    ابتدا باید قیمت مصالح کاهش یابد

    پاسخ

  2. رقیه

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۵ ب٫ظ

    همش تقصیر بنگاهیهاست

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۷:۰۴ ب٫ظ

    بزودی دوران امپراطوری اصلاح طلبان خاتمه و کشور و ملت روی ارامش و رفاه را خواهند دید مسکن کالای رفاهی است و دولتها مکلف به تامین ان می باشند //

    پاسخ

  4. یزدان

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۰۷ ب٫ظ

    فقط خود خدا میتونه کمکمون کنه که ازین شرایط گیج کننده در بیاییم شکاف طبقاتی بیداد میکنه فقرا روز به روز فقیرتر و ثروتمندان هرروز خدا غنی تر میشوند.نبود سیاست درست اقتصادی کمر قشر کم درامد را شکسته .ولی رسانه ها و مقامات طوری وانمود میکنن که چیزعالیه ..دنیا ورشکسته است فقط ما خوبیم

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۷:۴۹ ق٫ظ

    قیمت ها فضایی و بی منطق بی منطق است اگر قیمت به این حالت بمونه ۱۰ درصد بیشتر معامله نخواهد شد چون مردم درامدی ندارن انگار قیامت داره میشه!

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۰۶ ب٫ظ

    مسبب اصلی گرانی مسکن بانک ها که با سپرده های مردم شروع به خرید ملک و دلالی کردند و در کنار بانک ها مشاوران املاک هم نقش آتیش بیار معرکه را بازی کردند.

    پاسخ

  7. علی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

    به نظرم زباد منطقی صحبت نکردند زیرا اشاره ای به قیمت های رو به افزایش اهن و سیمان و سایر ملزومات ساخت ساختمان اشاره ای نداشتند .

    پاسخ

  8. جواد

    ۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

    قیمت مسکن در ایران فاجعست با منطق اقتصاد جور در نمیاد همه جای دنیا ۸۰درصد مبلغ رو وام میدن ولی تو ایران به زیر ده درصد میرسه چون قیمتها بسیار بالاست فرض کنیم طبق عرف دنیا حساب کنیم اگر قیمت آپارتمانی یک میلیارد باشه ۸۰۰ میلیون وام بهش تعلق میگیره ماهیانه بین ۶ تا ۷ میلیون قسطش میشه آیا من کارمندی که ۳ میلیون حقوق میگیرم میتونم بیشتر از یک میلیون قسط بدم تازه اگر وام دیگه ای نداشته باشم پس با عقل و منطق جور در نمیاد. یه تفسیر دیگه ای هم وجود داره فقط خرید برای دلالان و افراد ثروتمند جامعه امکان پذیر هست که این افراد نقش مهمی در اقتصاد دارند و مردم عادی بسیار کم اهمیت جلوه میشوند که الان اینگونه هست در مورد خودرو و سایر خرید دارایی ها به همینگونه هست، یکی ۲۰۰۰ واحد آپارتمان داره یکی برای اجاره یک واحدش لنگه تبعات این اختلاف ها در آینده بیشتر نمود پیدا میکنه.

    پاسخ

  9. عادل

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

    عامل اصلی گرانی مسکن دلالانی به نام بنگاه داران مسکن هستند که روز به روز مثل علف هرز بدون هیچ گونه محدودیتی در یک مکان یا فاصله مکانی معین بر تعدادشان اضافه می شود چراکه با هماهنگی هم روی یک منطقه دست گذاشته و منازل آن منطقه را توسط دلالان خودشان خریداری بعد با خیال راحت قیمت گذاری می کنند تا زمانی که دلالان املاک به نام معاملات املاک . بنگاه مسکن . بنگاه املاک و نام های دیگر باشند قیمت مسکن در ایران منطقی نمی باشد

    پاسخ

  10. ali

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۰۶ ق٫ظ

    بنام خدا اشتغال زائی ی افسانه ای و باور نکردنی برای تهیه ی مصالح ساختمانی مورد مصرف این ساختمان ها(میلیون ها درب ورودی ، پنجره ، شیشه ومصالح دیگر……) و امیدواری وحق و نجات نسل ها !.و….، تقسیمات را در هر استان و شهر ، از مستضعفین و مستحقین شروع کنند……
    اگر ما زمین های کشاورزی و کوه و دره ها و کویر را کنار بگذاریم ،خیلی راحت وسریع ، بهرنفر ایرانی ۶۰۰۰ متر مربع مجانی زمین می رسد(به هر خانواده در زادگاه خانوادگی اش ! با ملاحظه ی کمی ضریب امکانات زمین…) ، و دیگر اینهمه ملت دلهره نخواهند داشت . و……………..
    اگروضعیت آب مناسب باشد ، هر خانواده ضمن ساخت مسکن یا سر پناه ، اطاق ۲۰ متری برای هر فرد خانواده ، در این زمین چند هکتاری می شود انواع میوه و سبزیجات و حبوبات …..، موزد نیاز خانواده را با کیفیت بیشتری توسط خودشان تهیه کرد! و بقیه ی چند ده میلیون هکتار زمین کشاورزی دیگرکشور را برای محصولات صادراتی اختصاص داد .! و اگر موضوع تامین آب مناسب نباشد ، هر خانواده می تواند در آن زمین چند هکتاری ، بتعداد افراد خانواده اطاق بزرگ بسازد ، و بقیه زمین هم ، حیاط برای بازی و، تفریح خود و بچه هایش خواهد بود(جمعیت را هم کنترل کنیم ، چون ما نیاز به جمعیت زیاد نداریم! همین جمعیت کنونی برایمان کافیست، چون همیشه چند میلیون فرد جوان داریم ، و الان زمان قدیم نیست که برای جنگ بخواهند ! جنگ ها الکترونیکی شده و جمعیت زیادی نمی خواهد ولی اگربا اصرار خواستند که جمعیت اضافه شود ، حتی دو برابر شود ، می توانند خانه ها را دو طبقه کنند که برای ۱۶۶ میلیون نفر می شود . مهم از نگرانی در آوردن نسل هاست !.و…….) !!! و اینهمه عقده ی خانه دار شدن برای خانواده های مستعق و مستضعف باقی نخواهد ماند !!!.. و سهمیه ی ماهیانه ی آب شرب(یا آب شرب را که زیاد نمی شود را آزاد بخرد) ، و شستشوی هر خانواده به او داده می شود که آنرا در تانکر نگهداری و مصرف کند(خواه او می خواهد با آن آب ماشین بشوید ، حیاط بشوید ، یا پارکینگ بشود ! اگر کم آورد باید خودش آزاد تهیه کند!!!….. و………………

    پاسخ

  11. اشکان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

    میخوای کجارو ملاک قرار بدی منطقه های ۷ تا ۱۷ هم با افزایش قیمت ده برابری مواجه شده است

    پاسخ

  12. میرزایی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۴ ب٫ظ

    از زمان آقای احمدی نژاد دادن وام به مستاجرها مطرح شد اما تا به امروز هیچ خبری نشد شما هم فقط حرف میزنید آقای خسروی.

    پاسخ

  13. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۲۶ ب٫ظ

    املاکی ها اصلی ترین مقصر هستن چون هر چی گرونتر بشه درامد بیشتری دارند به جای اینکه به فکر مستاجر باشن دنبال موجر هستن
    قانون اجاره نشینی ایرادات اساسی داره
    اجاره نشین ها به هیچ کجا نمی تونن شکایت کنن و بزرگترین ظلم در حق ماهاست

    پاسخ

  14. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۲۴ ب٫ظ

    هیچ وقت درست نمی شه چون خیلی چیزا باید درست بشه تا مسکن از وصعیت سرمایه بودن خارج بشه قیمت ها سه تا چهار برابر شده چقدر می خواد کم بشه
    ۵۰ متر اپارتمان ۵۰۰ میلیون شده ۱۶۰ بالاترین وامی که تعلق می گیره
    پیدا کنید پرتقال فروش رو

    پاسخ

  15. مهدي

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۲۹ ب٫ظ

    بله خوب همانطور که ماشین ارزان شد ملک هم ارزان می شه

    پاسخ

  16. میر عبدالباقی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

    تحلیل خوبی نیست

    پاسخ

  17. هاتف

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    امید به آینده

    پاسخ

  18. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۲۲ ب٫ظ

    اساسا برای خرید ملک سفته بازان و دلالان تا زمانی می توانند در بازار حضور دشته و قیمت را افزایش دهند که مصرف کننده واقعی وجود داشته باشد با تورمی که دولت تدبیر و امید رقم زده مردم توان تامین نیاز خوراک و پوشاکشان را به سختی تامین می نمایند لذا قدرت خرید مسکن صفر شده است…بنابراین قیمت مسکن قطعا از قبل نیز کمتر خواهد شد..

    پاسخ

  19. حسین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۴۰ ب٫ظ

    مگر خدا به داد بی خونه ها برسه دلالان وبنگاه داران به فکر جیب خود هستند

    پاسخ

  20. حسین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۸ ب٫ظ

    مگر خدا به داد بی خونه ها برسه دلال ها وبنگاداران قصد پایین اوردندن خانهها را ندارند

    پاسخ

  21. حا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۳ ق٫ظ

    وقتی سیمان پاکتی با ۲۵% افزایش قیمت ( مصوبه تولید کنند گان سیمان تیر ۹۸) از ۱۲ به ۱۶هزارتومان برسه . اجر تحویلی به کامیون دانه ای ۶۰۰ بلوک از ۲۰۰ به ۱۲۰۰ و… کارگر روزی ۱۰۰ هزار تومان+۲۰ ناهار بنا ۲۵۰ هزارتومان عوارض شهرداری مفتخوریهای نظام مهندسی پول مفت و زرور به بیمه تامین اجتماعی برای اخذ جواز در حالیکه اصلا چیزی را بیمه نمیکند حتی به مستمری بگیر تامین اجتماعی هم رحم نمیکندو…. منتظرید قیمت چی بیاد پائین؟

    پاسخ

  22. کیان

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۰:۳۰ ق٫ظ

    خود مردم مقصرند چون تو این کشور هر چی که گرون بشه بیشتر فروش داره و بعضی هم از خدا خواسته و توهم زده مسکنای دوزاری شون رو میخوان به قیمت های نجومی به افراد عجول غالب کنن

    پاسخ

  23. amer

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۰ ق٫ظ

    خدا کنه این دروغ راست باشه.

    پاسخ

  24. محمدرحمانی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۸ ق٫ظ

    برای کاهش سریع ودایمی مسکن یکراه بیش وجودندارد انهم یک سندبرای یک نفرفقط تمام

    پاسخ

  25. علی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۹ ب٫ظ

    قیمت ها به همین شکل پیش بره پایین میاد اما بازار بالا شهر به لطف خیلی از سرمایه داران بعید میدونم پایین بیاد !

    پاسخ

  26. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۰ ب٫ظ

    فواره چون بلند گشت سرنگون شود

    پاسخ

  27. حا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۱ ق٫ظ

    چگونه وقتی قیمت ۱ پاکت سیمان سیاه در تیر ۹۸ با ۲۵% افزایش از ۱۲ به ۱۶ هزارتومان میرسه .بلوک از ۶۰۰ به ۱۲۰۰ اجر تحویلی به کامیون در کوره ۶۰۰ کارگر روزی ۱۰۰ هزارتومان+ صبحانه وناهار حدالقل۳۰=۱۳۰ هزارتومان بنا ۲۶۰ هزارتومان..لاستیک ۲۲% افزایش قیمت .عوارض شهرداری و … مفتخوریهای نظام مهندسی و تامین اجتماعی برای جواز (اصلا چیزی را بیمه نمیکند فقط مفتخوری باج گیری است حتی به بدبخت مستمری بگیر خودش هم رحم نمیکند.و… هر روز افزایشهای ۲۵ تا ۶۰%دارند توقع ارزانی و کاهش قیمت را دارید؟

    پاسخ

  28. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۰۹ ب٫ظ

    مسکن امسال گرون میشه تابع نرخ تورمه.

    پاسخ

  29. مودت

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

    استاد درستش کن

    پاسخ

  30. بینام

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۱ ق٫ظ

    امان از توهم

    پاسخ

  31. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۸ ب٫ظ

    اگه قیمت سیب زمینی کنترل شد بعد میان قیمت مسکن را هم کنترل میکنن

    پاسخ

  32. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

    هی تر

    پاسخ

  33. رامین

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۵ ب٫ظ

    با سلام واحترام: اگر قیمت مسکن به همین روال وحتی کمتر ازاین هم برسد کسانیکه توهم مسکن را بعنوان سرمایه دارند باید همچنان منتظر ادامه شدید رکود آن باشند!!!! سرمایه ای ثابت وبدون تغیر و راکد ، زیرا مردم پولی در دسترس ندارند که قدرت خرید مسکن را داشته باشند مگر آنکه تحولی دردلالان – بنگاههای معاملاتی – وسیستم اقتصادی کشور ومهمتر از همه فرهنگ وبینش مردم وعوارض شهرداریها ، ایجادگردد ودولت با همکاری وزارت مسکن – مهندسان سازه ومعمار وانبوه سازان دلسوزغیر بسازوبفروش وخود مردم – مجتمع های مسکونی سا ده وبدون تزیینات غیر ضروری بازیر بنای مفید اما نه چون آلونک به ساخت وساز بپردازند البته با زمینهای مجانی یا ارزان … درود بر شما وبامید آن روز……. رامین

    پاسخ

  34. مهدي

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

    با این اوصاف خونه دار شدن رویا شده برامون….ان شاءالله همه بتونن صاحبخونه بشوند منم بتونم صاحبخونه بشوم…آمین

    پاسخ

  35. مه

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

    با این اوصاف خونه دار شدن رویا شده برامون…ان شاء الله همه صاحبخونه بشوند منم صاحبخونه بشوم…

    پاسخ

  36. محمد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    به نظر من باید اول مصالح رو کنترل کنن.بعد قیمت نزولی میشه

    پاسخ

  37. رامین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۵ ب٫ظ

    با سلام اگر قیمت مسکن به همین روال وحتی کمتر ازاین هم برسد کسانیکه توهم مسکن را بعنوان سرمایه دارند باید همچنان منتظر ادامه شدید رکود آن باشند!!!! سرمایه ای ثابت وبدون تغیر و راکد زیرا مردم پولی در دسترس ندارند که قدرت خرید مسکن را داشته باشند مگر آنکه تحولی دردلالان – بنگاههای معاملاتی – وسیستم اقتصادی کشور ومهمتر از همه فرهنگ وبینش مردم ایجادگردد ودولت با همکاری وزارت مسکن – مهندسان سازه ومعمار وانبوه سازان دلسوزغیر بسازوبفروش وخود مردم – مجتمع های مسکونی سا ده وبدون تزیینات غیر ضروری بازیر بنای مفید اما نه چون آلونک به ساخت وساز بپردازند البته با زمینهای مجانی یا ارزان … درود بر شما وبامید آن روز……. رامین

    پاسخ

  38. علی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

    توی این مملکت هرچیزی گرون میشه متصدیان و مسئولین مربوطه دریافتی هایشان بیشتر میشه! انتظار ارزون شدن غیر قابل تصور است. تاریخ اقتصاد ما اینو ثابت کرده.
    هر وامی به هرشکل و به هر صنفی داده شودفقط افزایش قیمت را به دنبال دارد.شعار گونه صحبت کردن آسان است.

    پاسخ

  39. امیر

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۰:۳۷ ق٫ظ

    میانگین قیمت منطقه یک نمی‌تواند ملاکی برای کل بازار مسکن باشد.
    درست میفرمایند میانگین قیمت منطقه ۲ + منقطه ۴ تقسیم بر منطقه ۳ میشه قیمت واقعی مسکن در خاور میانه

    پاسخ

  40. مجتبی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۱ ب٫ظ

    مناطق جنبو تهران بین ۵ تا شش میلیون هست بالاتر میرسه به متری ۸ تا ۱۵ میلیون؛ بالاتر از اونجاها میرسه به ۱۸تا ۳۰ میلیون از اون بالاتر هم میرسه به ۳۰ تا ۴۰ میلیون پس میانگین قطها روی همون متری ۱۳ میلیون هست بعدشم اصلا متری ۱۳ میلیون هم نباشه میشه متری مثلا ۹ میلیون یعنی تقریبا اندازه ۵ ماه حقوق یه کارگر

    پاسخ

  41. حسن

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۵۶ ب٫ظ

    ایشون خودشون از دلال های بازار مسکن هستن

    پاسخ

  42. محمد

    ۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۱ ب٫ظ

    سلام ، لطفا قیمت کارشناسی برای هر منطقه بگذارید خیال مردم راحت بشه

    پاسخ

  43. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۷ ق٫ظ

    هر چقدر که قیمت خانه بالا برود یعنی ارزش پول ایران اسلامی پایین امده و هرچه ارزش پول اسلامی پایین بیاید یعنی ارزش اسلام پایین امده است.چرا؟

    پاسخ

  44. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۹ ق٫ظ

    حرف مفت مالیات نداره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ

  45. سلمان

    ۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۵۹ ب٫ظ

    مسکن نیاز اولیه هر انسان است ادم بمیرد هم تو خونه خودش باشه

    پاسخ

  46. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

    چقدر عالی ایشون پیش بینی کردن از اون تاریخ بفرمایند باز چند درصد گرون شد ؟
    به به درست میشه انشا .. محبت کنن اگر ملکی دارن زیر قیمت بدن تا بقیه قیمتها هم شکسته بشه کسی هست آیا ؟

    پاسخ

  47. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

    باتوجه به کاهش رشد جمعیت و کاهش شدید ازدواج لذا قیمت مسکن سال به سال کاهش چشگیر خواهد داشت!!!

    پاسخ

  48. محمود

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۱۶ ب٫ظ

    سلام به نظر ایشون در اشتباه کامل هستند از ابتدای تیر ماه قیمت سیمان پاکتی از ۱۲۰۰۰ تومان به ۱۸۰۰۰ تومان یعنی حدود ۴۰ درصد افزایش و به همین نسبت قیمت بتن (۳۵۰) از ۲۶۰۰۰۰ تومان به حدود ۳۰۰۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرده ویکسری اقلام دیگه ساختمانی مانند چوب ام دی اف و …

    پاسخ

  49. حامی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۲۷ ب٫ظ

    البته باید اضافه کرد که سال ۹۱ وقتی سه برابر شد به ثبات نرسید بلکه راکد شد اونهم روی همون سه برابر قیمت الان هم همن اتفاق خواهد افتاد و کمی راکد میشه ولی دوبرابر قیمت پارسال و هیچگاه برگشت قیمت نخواهیم داشت …الکی به مردم امید ندید….

    پاسخ

  50. مسعود

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۲۴ ب٫ظ

    یکی از عامل هایی مهم در افزایش قیمت مسکن و افزایش قیمت اجاره بها همین بنگاه دار ها هستند که به خاطر پول کمیسیون ، از افزایش قیمت استقبال میکنن و ملت تحریک میکنن.
    به نظر من قیمت کمیسیون مثلا تا سقف مشخصی باید یکسان باشه.

    پاسخ

  51. موسوی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۲۹ ق٫ظ

    امیدوارم با دور اندیشی مسوولان و بخصوص وزیر محترم راه و شهرسازی قیمت مسکن به قیمت واقعی برسد ومردم با آرامش اقدام به تهیه مسکن بکنند%

    پاسخ

  52. عباس

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۲۰ ب٫ظ

    سلام
    ظاهراً ایشون از افزایش سرسام آور قیمت نهاده های تشکیل دهنده مسکن خبر ندارند/بخاطر افزایش چند صد درصدی مصالح خیلی از سازندگان از عرصه تولید مسکن خارج شدن و عرضه بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و لاجرم قیمتها افزایش پیدا می کنه

    پاسخ

  53. فرشاد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۰۷ ب٫ظ

    امیدواریم این اتفاق سریع تر تحقق پیدا کنه

    پاسخ

  54. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۳۱ ب٫ظ

    به نظر میرسه صحبتهای ایشون درست باشه.ان شاالله

    پاسخ

    • امین

      ۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۲ ب٫ظ

      قیمت کارشناسی بگذارند همه چی حله به خدا

      پاسخ

    • یزدان

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۱۳ ب٫ظ

      هیچ چیز سرجاش نیست ..ملت هر روز ناامیدتر میشن

      پاسخ

  55. فروزش

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۰۹ ب٫ظ

    واقعا نا امید کننده است

    پاسخ

  56. فرهنگ

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

    اوکی

    پاسخ

  57. سبحان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

    سلام به امید روزهای بهتر

    پاسخ

  58. نیکی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۲۲ ب٫ظ

    انشالله درست میگه

    پاسخ

  59. نیکی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۲۱ ب٫ظ

    درست میگه

    پاسخ

  60. محمد آراسته فر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۳۰ ق٫ظ

    به نظر میرسه امسال بسیار متفاوت تر از سال ۹۱ باشه.. و اگر هم قیمتها کم بشه بسیار ناچیزه.. شرایط کشور از همه لحاظ بحرانیه

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۲ ب٫ظ

      بله متفاوت تره به این دلیل که افت قیمت خیلی بیشتر از اون زمان خواهد بود

      پاسخ

    • امیر احسان

      ۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۶ ب٫ظ

      نه آقاجان شرایط کشور خیلی هم خوبه برید کشورهای دیگه رو ببینید قدر کشور خودتون رو می فهمید متاسفانه ی حبای قیمتی روی ملک افتاده تا چند ماه دیگه با پیگیری دولت همه چیز به سال قبل برمی گرده ی سری سواستفاده کردند به خدمتشون داره رسیدگی می شه

      پاسخ

  61. خانم طلوعی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۲۵ ق٫ظ

    انشاءالله وضعیت ملک به ثبات برسد

    پاسخ

  62. یاسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۲۱ ب٫ظ

    لطفا رییس محترم قیمت کارشناسی! بدهند تا خیال فروشنده و خریدار راحت باشه…

    پاسخ

  63. نامجو

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

    انشالله که همین طوری که میگن بشه.

    پاسخ

  64. یوسفی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

    خدا کنه قیمت ملک ثابت بشه حداقل هم مالک هم مشتری تکلیف خودشون بدونن

    پاسخ

  65. فرامرزی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

    به امید بهتر شدن بازار ملک

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۱۹ ب٫ظ

      والاه خدا کنه مگر نه هیچ

      پاسخ

  66. روزبهاني

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

    سلام
    با توجه به صحبت های ریس اتحادیه املاک باید منتظر ریزش قیمت های املاک باشیم چونکه قیمتها غیر کارشناسی ونجومی بالا رفته

    پاسخ

    • هوشمند

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۱۷ ب٫ظ

      صحبت های ایشون شبیه یک رئیس اتحادیه صنف نیست بلکه شبیه آسمون ریسمون کردنه انگار که اگه مسکن گرون شده کار مشاوران املاک بود حالا ای ایها الناس فعلا نخرین تا حال همه گرفته بشه. ایشون بیشتر دنبال راضی کردن خریداراست.

      پاسخ

    • محمود

      ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۲۱ ب٫ظ

      اصلا هم نجومی نیست دوست گرامی قیمت مسکن همراه با دو تا موضوع ومولفه قیمت زمین و قیمت مصالح برای ساخت بالا رفته متاسفانه دولت و سازمانهای متولی توان تعدیل وکنترل این دو تا رو ندارند اصلا از دستشون خارج شده به همین دلیل قیمت مسکن افزایش پیدا کرده اینها موضوعاتی هستش که همیشه دولتها در ایران اونو پنهان میکنند و مردم ازش بی خبرند

      پاسخ

  67. باستانی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

    اخبار خوبی هست

    پاسخ

  68. فرهنگ

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

    عالیه .
    ?

    پاسخ

  69. رضایی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

    به امید روزهای بهتر.

    پاسخ

  70. ماکان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

    ایشالا همینطوری که آقای خسروی گفتن تلاش کنن که وضعیت مسکن از این حالت افتضاح در بیاد.

    پاسخ

  71. علي حنيفه پور

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

    ممنونم از مطلب مفید ارسالی

    پاسخ

  72. دانش

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

    سلام
    بسیار مطلب ارزندهای بود

    پاسخ

  73. مسرور

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

    بسیار عالی امید است که قیتها به روال منطقی برگرده و مردم کمی آرامش بگیرن

    پاسخ

    • امیر احسان

      ۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۷ ب٫ظ

      به امید خدا و مسئولین

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…