رونق مسکن با خروج سرمایه از بازار ارز

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
رونق مسکن با خروج سرمایه از بازار ارز

یک کارشناس مسکن پیش بینی می کند که در آینده نزدیک، نوسان بازار سکه و دلار به خروج سرمایه از این بخش‌ها و حرکت آن به‌ سمت سایر بازارهای اقتصادی از جمله مسکن منجرمی‌شود.

عباس شوکتی، می گوید: افزایش قیمت مسکن که از سوی برخی افراد مطرح می‌شود، درست نیست چرا که رویدادی تازه در بازار پیش نیامده است.

وی با اشازه به توانایی خرید که عامل اساسی در تمام بازارهاست گفت: با ایجاد جو روانی نمی‌توان قیمت مسکن را افزایش داد.

او افزود: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که  مالکان این واحدها به سبب اینکه در گذشته با ساخت و فروش ساختمان سودهای چند صد درصدی عایدشان می‌شد، اکنون به سود ۳۰ درصدی برای فروش این خانه ها قانع نیستند.

این کارشناس مسکن خطاب به کسانی که منتظر افزایش شگفت انگیز قیمت مسکن هستند گفت : نخست این که تأکید می‎شود که گرانی قیمت مسکن در کار نیست و واحدهای این اشخاص به‌ مرور از فهرست نوسازها خارج می‌شود و دیگر اینکه با اجرایی شدن مالیات بر خانه‌های خالی که در دست اجراست  به ‌شدت زیان خواهند کرد.

شوکتی با بیان اینکه عرضه خانه‌های خالی به بازار می‌تواند کاهش قیمت‌ها را در پی داشته باشد، گفت: بانک‌ها اصلی‌ترین نقش را در بازار مسکن برعهده ‌دارند زیرا از یک طرف تقویت بخش مسکن جز از طریق تسهیلات امکان‌پذیر نیست و از طرف دیگر بانک‌ها با ورود مستقیم به ساخت مسکن تبدیل به بزرگ‌ ترین مالک واحدهای خالی اعم از مسکونی و تجاری شده‌اند.

وی  با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سه ‌ماهه پایانی امسال شاهد افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی باشیم  تصریح کرد: نوسان های بازار طلا و سکه و خروج سرمایه از این بخش‌ها باعث رونق این بخش، کاهش سوداگری و در نتیجه ارزان شدن مسکن می‌شود/اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…