فناوری ، موبایل

موبایل های اندروید، روش هایی برای افزایش کیفیت صدا

۷
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر یک موبایل اندرویدی دارید و از صدای آن رضایت ندارید و می‎خواهید کیفیت و بلندی آن را افزایش دهید ما به شما راه آن را آموزش می دهیم.
افزایش کیفیت صدای موبایل

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که از کیفیت و حجم صدای اسپیکر گوشی هوشمند خود رضایت ندارید، این مطلب را بخوانید. در ادامه شما را با بهترین راه افزایش کیفیت صدای موبایل های اندروید آشنا می کنیم.

همان طور که می دانید، بلندگو یکی از اجزای مهم و اساسی در تلفن های همراه محسوب شده و کاربران معمولا اهمیت زیادی به آن می دهند. تولیدکنندگان تلفن های هوشمند هم با در نظر گرفتن اهمیت این بخش برای کاربران، سعی می کنند هر سال با معرفی محصولات جدید، از بهترین اسپیکرها استفاده کنند.

در حالی که این روزها اکثر گوشی های هوشمند به اسپیکرهای قابل قبولی مجهز می شوند، اما همچنان عده ای به دنبال کیفیت و حجم بالاتر هستند. دسته دیگری از افراد هم از بلندی و کیفیت خروجی صدای هدفون گوشی رضایت ندارند و ترفندهای گوناگون برای بهبود آن را جستجو می کنند.

افزایش کیفیت صدای موبایل

برنامه های متعددی در مارکت گوگل با هدف افزایش کیفیت و حجم صدای اسپیکر و هدفون وجود دارد. این دسته برنامه ها که نیازی به دسترسی فایل های سیستمی ندارند، شامل یک اکولایزر ساده می شوند؛ به همین دلیل هم نباید از آن ها انتظار ایجاد تغییرات اساسی را داشت.

معرفی یک برنامه محبوب

اما دسته دیگری از اپلیکیشن ها هستند که نیاز به دسترسی روت دارند و با ایجاد تغییرات در فایل های سیستمی، شما را در بهبود کیفیت و حجم واقعی صدا کمک می کنند. یکی از این برنامه ها، Viper4Android نام دارد که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تقریبا همه کاربران حرفه ای موبایل های اندروید آن را می شناسند.

افزایش کیفیت صدای موبایل

محبوبیت اپلیکیشن وایپر به حدی بالاست که کاربران زیادی تنها برای داشتن آن، دست به روت کردن گوشی اندرویدی خود می زنند. در این برنامه امکانات بسیار متنوعی برای ایجاد تغییرات در خروجی اسپیکر، هدفون، بلوتوث، USB و Dock ارائه می شود.

در Viper4Android می توانید مدل هدفون خود را پیدا کنید تا بهترین تنظیمات صوتی مربوط به آن اعمال شود. انواع افکت های صوتی مانند صدای دالبی، Surround و Clarity هم در وایپر قابل تنظیم و فعال سازی است.

در بخش تنظیمات خروجی اسپیکر، چندین گزینه مختلف برای افزایش حجم صدا با حفظ بیشترین کیفیت داده می شود. همچنین با وجود گزینه Speaker Optimization یکسری تغییرات صوتی برای دسترسی به بهترین کیفیت صدای خروجی اسپیکر اعمال می شود.

حضور اکولایزر قدرتمند یکی دیگر از ویژگی های مثبت وایپر است که به لطف آن می توان به بالاترین کیفیت صدای گوشی های اندرویدی دست یافت. این امکان به کاربر داده شده تا بعد از ایجاد تغییرات دلخواه خود، آن ها را به صورت فایل ذخیره کند.

وایپر مدت زیادی است که به صورت رایگان عرضه شده و در لیست بهترین اپلیکیشن‌ ها برای گوشی‌‌ های روت شده حضور دارد. برای نصب این اپلیکیشن باید از طریق صفحه مخصوص آن در وبسایت XDA اقدام کنید. در برخی کاستوم رام ها، این برنامه به طور پیش فرض نصب بوده که در این صورت دیگر نیاز به فلش کردن آن نخواهد بود.

۷ دیدگاه

  1. کسب و کار در ارزون سرا

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

    مرسی کاربردی بود

    پاسخ

  2. نیما

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۳۷ ب٫ظ

    مرسی ادمین
    مطلب مفیدی بود

    پاسخ

  3. پرهام

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۰۹ ب٫ظ

    اموزنده و جالب بود

    پاسخ

  4. یوسفی

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۴۴ ب٫ظ

    اگه ممکنه بگید از کجا میشه دانلودش کرد

    پاسخ

  5. علی فرجی

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۴۱ ب٫ظ

    بایدامتحانش کرد
    در صورت جواب دادن خیلی مطلوب خواهد بود

    پاسخ

  6. مهدی فراهانی

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۳ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  7. مسرور

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۳۹ ب٫ظ

    بسیار مفید و کاربردی بود
    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…