گفت‌وگو با کارشناس دلتا

پیش بینی بازار اجاره خانه تا سه ماه آینده

۶
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناس بخش اجاره مسکن در گفت‌وگو با مجله دلتا ضمن پیش بینی بازار اجاره خانه طی سه ماه‌ آتی، به موضوع کوچ مستاجرها و تاثیر آن بر قیمت خانه پرداخت.
پیش بینی بازار اجاره خانه

بازار اجاره خانه با آغاز فصل تابستان دچار تحرک بیشتری شده و مطابق بررسی‌ها، مراجعه متقاضیان تا سه برابر افزایش پیداکرده است. اگرچه پیداکردن و اجاره خانه ارزان قیمت در تهران به رویای مستاجرها تبدیل شده، اما این افزایش قیمت، به شکل دیگری منجر به تردد زیاد مستاجرها در آژانس‌های املاک شده است. در همین راستا مجله دلتا در گفت‌و گو با سجاد میرزازاده مدیر بخش اجاره آژانس املاک دلتا ۸۵۰ به بررسی و پیش بینی بازار اجاره خانه در ماه‌های آینده پرداخته است.

کوچ مستاجرها به نفع هیچ کس نیست

مدیر بخش اجاره آژانس املاک دلتا ۸۵۰ ، در گفت‌و گو با مجله دلتا با تاکید بر اینکه پیش‌بینی‌ها در مورد کوچ مستاجرها به واقعیت تبدیل شده است، گفت: از زمستان سال قبل برای مشاوران املاک و صاحبنظران بازار ملک مشخص شده بود که با انتقال تورم بخش خرید و فروش به بخش اجاره خانه، شاهد این خواهیم بود که مستاجرها از مناطق فعلی به مناطق پایین‌تر کوچ کنند. برخی مشتریان ما که سال‌ قبل در مناطق یک تا سه درخواست اجاره داشتند امسال در مناطق مرکزی به دنبال خانه مورد نظرشان هستند.

وی در ادامه افزود: به‌رغم اینکه آمارهای رسمی حاکی از افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی قیمت اجاره مسکن است، در برخی موارد شاهد افزایش ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی قمیت‌ها بودیم. هرچند در فضای کلی معاملات نمی‌توان ادعا کرد که نرخ اجاره بها به اندازه تورم در بخش خرید و فروش افزایش پیداکرده است.

میرزازاده در پاسخ به این سوال که جابجایی از مناطق شمال شهر به مناطق مرکزی به نفع چه کسانی است گفت: شاید در نگاه اول به نظر برسد که این جابجایی به نفع مالکان در مناطق مرکزی است، اما واقعیت این است که در بلند مدت همه ما از این وضعیت متضرر خواهیم شد و بیشترین فشار هم به قشر ضعیف جامعه وارد خواهدآمد.

پیش بینی بازار اجاره خانه با کلیدواژه تمدید

مدیر بخش اجاره آژانس املاک دلتا ۸۵۰، دلیل این نظریه را افزایش قمیت مناطق حومه شهر، طی سه ماه اخیر  دانست و افزود: چون جمعیت جنوب شهر نسبت به شمال شهر بیشتر است طبیعتا با جابجایی مستاجرها از مناطق شمالی به مرکز و جنوب، بازار اجاره در مناطق جنوبی هم گرم می‌شود و قیمت‌ها افزایش پیدا خواهدکرد. لذا مستاجرهای مناطق جنوبی هم ناگزیر هستند که به شهرهای تازه تاسیس کوچ کنند.

وی در پایان در رابطه با پیش بینی بازار اجاره خانه گفت: تا پایان تابستان باید این رویه را تحمل کنیم و با آغاز فصل پائیز طبیعتا تب بازار اجاره خانه هم فروکش می‌کند. به نظر می‌رسد در این مقطع سه‌ماهه انتخاب اول مستاجرها تمدید قرارداد قبلی باشد. این درشرایطی است که در سال‌های گذشته مستاجران با هدف تبدیل به احسن وارد بازار اجاره می‌شدند.

۶ دیدگاه

  1. راد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

    با تشکر از سایت دلتا.

    پاسخ

  2. سیامک مودت

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۳ ق٫ظ

    دراخر تابستان تب اجاره فروکش میکنه ولی قیمت اجاره بها نه

    پاسخ

  3. محمد آراسته فر

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۰۱ ب٫ظ

    حقیقت تلخ

    پاسخ

  4. علي حنيفه پور

    ۸ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۳۰ ب٫ظ

    این گرونی های بیش از حد جای تاسف و ناراحتی داره واقعا.

    پاسخ

  5. بیگدلی

    ۸ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۲۰ ق٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  6. مسرور

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۴۰ ب٫ظ

    بسیار اوضاع بدی شده
    انشاالله که شاهد رونق بازار و کاهش قیمت ها باشیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…