ایرانگردی، دانستنی های سفر

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان (بخش دوم)

۷
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر دماوند منطقه‌ای سرسبز و بسیار خرم وَ یکی از خنک ترین شهرهای ایران در تابستان است.
خنک ترین شهرها

در مطلب قبل گفتیم که تابستان و تعطیلی مدارس فرصت بیشتری‌است برای خانواده‌ها که به سفرهای دو یا چند روزه بروند. پس بهتر است بدانیم کدام یک از شهرها برای این مهم مناسب‌اند. چرا که ساختن خاطرات در سفر بسیار لذت‌بخش است. در این مطلب گردشگری نیز به معرفی بخش دوم از خنک ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان می‌پردازیم.

خنک ترین شهرهای ایران

اردبیل

اردبیل از استان‌های مرزی ایران و یکی از سردترین مناطق آن است. جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوان دارد که از جمله می‌توان خانه تاریخی ارشادی، مسجد جامع اردبیل، محل دفن شهدای جنگ چالدران و شیروان، مجسمه شاه اسماعیل، میدان جانبازان و گرمابه‌های دوره‌های قبل از صفویه و قاجاریه را نام برد.

خنک ترین شهرهای ایران

ماسال

ییلاقات باصفای ماسال یکی از مناطق خنک در تابستان، به تازگی مأوای گردشگران شده است. طبیعت بی‌نظیر ییلاق اولَسَبِلَنگاه مانند فیلبند شما را  به دیدن دریایی از ابرهای بازیگوشِ شناور مهمان می‌کند. سفر در تابستان به این منطقه مناظری زیبا را در برابر چشمانتان به نمایش در خواهد آورد، که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

خنک ترین شهرهای ایران

دماوند

شهر دماوند منطقه‌ای سرسبز و بسیار خرم و یکی از خنک ترین شهرهای ایران در تابستان است. به خاطر آب‌وهوای کم نظیرش و فاصله کمی که از تهران دارد معمولاً مقصد مناسبی برای استراحت و سفرهای دو روزه و کوتاه است. معمولاً ساکنین تهران بیشترین مسافرانش را تشکیل می‌دهند و در باغ‌های ییلاقی آن تعطیلات خود را سپری می‌کنند.

خنک ترین شهرهای ایران

سرعین

یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی اردیبل شهر سرعین است که بیشتر به خاطر وجود چشمه‌های آب گرم معروف شده. اما در تابستان‌ها آب‌وهوای بسیار خنکش هم پذیرای مسافران زیادی است. دیدن بناهای تاریخی و مناطق گردشگری طبیعی در این منطقه، خاطرات خوشی را برایتان در سفر به خنک ترین شهرهای ایران رقم خواهد زد.

خنک ترین شهرهای ایران

روستای فیلبند

بام مازندران لقب یکی از زیباترین روستاهای مازندران است، روستای فیلبند، که در مناطق جنوبی بابل واقع شده. اگر قرار گرفتن بر فراز اقیانوسی از ابرها مجذوبتان می‌کند، حتماً در تابستان به آن سفر کنید. به دلیل ارتفاع بسیار زیاد فیلبند زمستان‌ها بسیار سرد و تابستان‌ها بسیار خنک است. بد نیست حتی در فصل گرما هم که به آن‌جا سفر می‌کنید لباس گرم همراه خود ببرید.

خنک ترین شهرهای ایران

۷ دیدگاه

  1. حسینی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۳۰ ب٫ظ

    مرسی از اطلاعاتتون

    پاسخ

  2. حاجیان

    ۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۵ ق٫ظ

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۳ ب٫ظ

      سلامت باشید
      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  3. روزبهاني

    ۸ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۱۶ ق٫ظ

    بسیار خوش آب وهوا

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۳ ب٫ظ

      بلی 🙂

      پاسخ

  4. بیگدلی

    ۸ تیر ۱۳۹۸ در ۰:۱۷ ق٫ظ

    جالب بود سپاسگذارم

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۳ ب٫ظ

      من هم سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…