تهران گردی در آخر هفته

۹
11
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تهران گردی در استان تهران بسیار محبوب خانواده‌هااست. خاطره گذراندن یک روز در اطراف پایتخت می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز و لذت بخش باشد.
تهران گردی

استان تهران یکی از استان‌های ویژه‌ کشور با طبیعتی بی‌نظیر است. جاذبه‌های اطراف شهر تهران گزینه مناسبی برای گذران ساعاتی دل‌پذیر با خانواده و دوستان بوده و خاطره خوشی را برای‎تان رقم خواهد زد. اگر ساکن تهران هستید و می‌خواهید آخر هفته‌ای فرح‌بخش را با سفری یک‌روزه برای خود رقم بزنید، حتماً با تهران گردی در مجله گردشگری دلتا همراه شوید.

روستای کردان

روستای کردان یکی از روستاهای زیبا و تاریخی منطقه هشتگرد است. البته دیدن روستای سرسبز و خوش آب و هوای فشند را هم به همه کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند، توصیه می‌کنیم.

تهران گردی

توچال

دامنه جنوبی البرز به کوهستان توچال شهرت دارد. مشهورترین و پررفت و آمدترین پناهگاه‌های کوهنوردی و ایستگاه‌های خوشمزه‌گردی در این کوهستان قرار دارد. علاوه بر تله‌ سی‌یژ کوچکی که منطقه دربند دارد، تله‌کابین توچال دارای بالابر صندوقی است و پیست توچال نیز تنها مکان قابل اسکی روی برف این منطقه است.

تهرانگردی

پارک جنگلی لویزان

این پارک با وسعتی معادل ۱۱۰۰ هکتار بیشتر کاربرد تفریحی دارد و کنار گذرهای این پارک زیبا آلاچیق‌هایی است برای گذراندن یک روز خوب کنار خانواده. همچنین چند سرویس بهداشتی، زمین والیبال، سفره خانه و… نیز از امکانات آن است.

میان لویزان

جاده چالوس

دره جاده چالوس در مسیر جاده کرج به چالوس قرار دارد. یکی از زیباترین دره‌های ایران به شمار می‌آید و چشم‌اندازهایی بی‌مانند دارد. به قدری دسترسی به این منطقه آسان است که رفتن به آن‌جا تهران گردی حساب می‌شود.

تهران گردی

دره اوین درکه

این دره در شمال شهر تهران واقع است. ابتدای مسیر دره اوین – درکه، روستای درکه قرار دارد که یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق روستایی تهران است. در طول دره اوین رودخانه‌ای پر آب جریان دارد که در بخشی از مسیر خود، به صورت پلکانی در می‌آید که به هفت‌حوض معروف است .

تهران گردی

دره کن سولقان

این دره در شمال شرقی شهر تهران قرار دارد و رودخانه‌ای که از بلندی‌های شمال البرز سرچشمه می‌گیرد، در مسیر آن جریان دارد. در طول دره‌ها قهوه‌خانه‌هایی وجود دارد که در روزهای هفته به ویژه در روزهای تعطیل از مسافران پذیرایی می‌کنند.

تهران گردی

دره اوشان-فشم

این دو ناحیه به ترتیب در ۳۰ و ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارند. فشم از مسیر جاده لشکرک دارای باغ‌های میوه بسیار است و هوای آن در بهار و تابستان معتدل است. روستاهای آهار، شکرآب، زایگون، گرماب دره و میگون نیز در همان حوالی، از مناطق تفریحی‌اند که برای سفرهای یک روزه بسیار مناسبند.

تهران گردی

دریاچه سد امیرکبیر

دریاچه سد امیرکبیر، در کیلومتر ۲۳ جاده کرج – چالوس در تنگه واریان واقع است. در این دریاچه، فعالیت‌های ورزشی و تفریحی مانند قایق‎رانی، ماهیگیری، اسکی روی آب، شنا و پرواز با کایت انجام می‌شود.

تهران گردی

دریاچه سد لار

دریاچه سد لار در ۸۴ کیلومتری تهران است. این منطقه به سبب نزدیکی به قله دماوند هوایی خنک و چشم‎اندازهایی زیبا دارد و امکان انجام دادن ورزش‌هایی مانند شنا و اسکی در این دریاچه فراهم است.

تهران گردی

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۳۱ ب٫ظ

  2. بیگدلی

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۴۳ ق٫ظ

    جالب بود ممنونم

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۱ ب٫ظ

      سپاسگزارم از شما 🙂

      پاسخ

  3. ماکان

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۳۹ ب٫ظ

    بسیار زیبا و دیدنی.ممنون از دلتا.

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۱ ب٫ظ

      سلامت باشید 🙂

      پاسخ

  4. ماکان

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۳۸ ب٫ظ

    بسیار زیبا و دیدنی.

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۱ ب٫ظ

      بلی بلی 🙂

      پاسخ

  5. مسرور

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۰۷ ب٫ظ

    بسیار عالی و زیبا و دیدنی هستن
    فوق العاده آرامشبخش

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۱ ب٫ظ

      آرام بخش البته
      سپاس 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…