سلامتی

مضرات سیگار ؛ ۷ بلایی که سیگار بر سر پوست می آورد

۰
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هرچه بیشتر سیگار بکشید، احتمال ابتلا به اضطراب و افسردگی بیشتر می‌شود.
مضرات سیگار

مضرات سیگار تنها به ایجاد ناراحتی‌های بی‌شمار برای ارگان‌های حیاتی بدن انسان‌ ختم نمی‌شود بلکه، تاثیرات مضر و مخرب زیادی نیز روی پوست دارد که در این گزارش به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱.ناهمواری پوست

سیگار کشیدن روی رگ‌های خونی اثر می‌گذارد، رگ‌هایی که اکسیژن و مواد مغذی را به کل بدن می‌رسانند. موقعی که پوست از این مواد مغذی محروم می‌شود، حتی در سنین پایین، تغییراتی مانند ناهمواری‌ها در آن ایجاد می‌گردد. یکی از مضرات سیگار روی پوست، ایجاد این ناهمواری‌های ناموزون بوده و در افراد سیگاری به وضوح قابل مشاهده است.

۲.افتادگی و چین و چروک پوست

دود تنباکو حاوی بیش از ۴ هزار ماده شیمیایی سرطان‎زا بوده و یکی از مضرات سیگار است. این مواد همچنین به کلاژن و آلاستین، دو جزء اصلی پوست، آسیب می‌رسانند. حتی قرار گرفتن در افراد معرض دود سیگار دیگران نیز می‌تواند این ضایعات پوستی را به وجود بیاورد.

۳.چین و چروک در اطراف لب

 آسیب به آلاستین روی پوست اطراف دهان نیز تاثیر می‌گذارد و منجر به پیری زودرس با ایجاد خطوط عمیق در اطراف پوست لب می‌شود.

۴.لکه ها روی ناخن و انگشتان

توتون و تنباکو منجر به بروز لکه‌هایی روی ناخن‌ها و پوست دست می‌شود. این اتفاق می‌تواند ناشی از سیگار کشیدن مزمن باشد. خوشبختانه بعد از ترک سیگار این تغییرات محو می‌شود.

۵.ریزش مو

سیگار می‌تواند منجر به فرایند ریزش مو شود و این روند با بالاتر رفتن سن، وخیم‌تر می‌گردد. برخی تحقیقات نشان می‎دهد که طاسی در مردان سیگاری شایع‌تر است.

مضرات سیگار

۶.پسوریازیس

 افراد سیگاری در معرض این بیماری پوستی ناخوشایند و ناراحت‎کننده هستند. پسوریازیس اغلب منجر به ضخامت و پوست فلس‎دار در آرنج، پا، سر یا دست می‌شود.

۷.چین و چروک چشم

 این چین و چروک‌ها اگرچه با افزایش سن ایجاد می‌شود، اما در سیگاری‌ها بسیار عمیق‌تر است.

بهبود ظاهر بعد از ترک

 بعد از این‎که شما سیگار را ترک می‌کنید، جریان خون بهبود می‌یابد، در نتیجه پوست اکسیژن بیشتری دریافت می‌کند. دندان‌ها نیز ممکن است سفیدتر شوند، ضمن این‎که لکه‌های انگشتان و ناخن‌ها نیز با ترک سیگار کم رنگ‌تر می‌شود.

هر زمان که سیگار را ترک کردید، برای مقاومت در برابر نشانه‌های پیری پوست می‌توانید از کرم‌های موضعی و حاوی آنتی‎اکسیدان برای بهبود ظاهر پوست استفاده کنید. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب هنگام خروج از منزل برای شما بسیار ضروری است. برخی پزشکان نیز توصیه می‌کنند برای از بین بردن نشانه‌های پوستی ناشی از سیگار، از روش‌های درمانی لیزر و لایه‎برداری پوست بهره ببرند.

منبع: سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…