دکوراسیون داخلی

طراحی آشپزخانه، مهم ترین بخش خانه

۰
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در طراحی آشپزخانه، رعایت محل قرارگیری سه عنصر اصلی آشپزخانه یعنی یخچال، سینک ظرفشویی و اجاق گاز از نیازهای ضروری به حساب می‌آید. این چیدمان باید به صورتی باشد که به اصطلاح مثلث کار در آشپزخانه رعایت شود.
آشپزخانه

طراحی آشپزخانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در خانه محسوب می‌شود، زیرا کاربردی‎ترین و تأثیرگذارترین بخش در دکوراسیون داخلی منزل است.

در طراحی آشپزخانه، رعایت محل قرارگیری سه عنصر اصلی آشپزخانه یعنی یخچال، سینک ظرفشویی و اجاق گاز از نیازهای ضروری به حساب می‌آید. این چیدمان باید به صورتی باشد که به اصطلاح مثلث کار در آشپزخانه رعایت شود، زیرا رعایت مثلث کار سبب سهولت در انجام کارها بدون تداخل و بی‎نظمی شده و از اصول استاندارد در چیدمان لوازم ضروری آشپزخانه محسوب می‌شود.

آشپزخانه خطی یا تک دیواره

ساده‌ترین شکل سازمان‎دهی آشپزخانه یک ردیف از تجهیزات و پیشخوان است که در برابر یک دیوار، چیدمان می‌شود. این طرح مناسب اتاق‌های باریک و طولانی یا جداره‌ای از یک استودیو است که در آن آشپزخانه می‎تواند مجزا یا در مرکز توجه باشد.آشپزخانه

آشپزخانه راهرویی

آشپزخانه راهرویی دارای دو ردیف پیشخوان به موازات یکدیگر است. سینک ظرفشویی، ماشین ظرفشویی و اجاق، باید در یک جداره و یخچال در جداره دیگر آشپزخانه قرار گیرد. پیشخوان‌ها برای استفاده بیش از یک نفر، باید حداقل یک متر و نیم از یکدیگر فاصله بگیرند.

آشپزخانه

آشپزخانه L  یا U  شکل

در این چیدمان‎ها، پیشخوان و وسایل  روی دو یا سه دیوار آشپزخانه سازمان‌دهی می‌شوند.
آشپزخانه یو شکل، یکی از بهترین دیزاین‌ها برای طراحی آشپزخانه‌های مدرن محسوب می‌شود و این مدل آشپزخانه‌ها دارای کاربرد خوبی هستند که شما می‌توانید این نوع طراحی داخلی را  هم در فضای آشپزخانه‌های کوچک و هم در فضای آشپزخانه‌های بزرگ اجرا کنید.آشپزخانه

آشپزخانه جزیره ای

متمایزترین ویژگی‎ آشپزخانه جزیره‎ای نسبت به سایر طراحی‏‌های آشپزخانه به چیدمان کابینت‎های آن برمی‎گردد. در این مدل طراحی کابینت‏‎ها به صورت ردیفی در مرکز آشپزخانه قرار می‎گیرند که به آن جزیره یا کانتر گفته می‏‎شود. در واقع این کانتر، بخش اصلی آشپزخانه است که بار بسیاری از فعالیت‎‏های رایج در آشپزخانه را به تنهایی به دوش می‏‎کشد.

طراحان داخلی معتقدند که این سبک طراحی آشپزخانه بیشتر برای فضاهایی با اندازه مناسب کاربرد دارد و در فضاهای بزرگ دست‌‎وپاگیر و در فضاهای کوچک ناخوشایند خواهند بود. به همین دلیل توصیه می‎کنیم قبل از هر اقدام، با یک طراح داخلی در مورد طراحی آشپزخانه‎تان صحبت کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.آشپزخانه جزیره ای

منبع : دکوبوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…