سلامت روان

به راحتی می توانید مثبت اندیش باشید

۵
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زندگی مانند آینه‌ای است که همیشه تصویر ذهن خودتان را منعکس می‌کند. افراد مثبت، مهربان، شاد و باگذشت، دنیا را مانند خودشان شاد و دلنشین می‌بینند و افراد منفی، غمگین، ناراضی و کینه‌جو تصاویر سخت و تاریکی در آن خواهند دید.
مثبت اندیش

شما با کلام خود می‌توانید روند حوادث را تغییر دهید. آیا هیچ‌وقت به این موضوع فکر کرده‌اید که اراده شما، تولیدکننده افکارتان است نه اتفاقات روزمره؟

افکار و تصاویر ذهنی خود را کنترل کنید و اراده خود را بر آن‌ها تحمیل کنید. هرگز اجازه ندهید فردی یا موضوعی افکار شما را دستخوش نوسان کند یا تصویر ذهنی نامطلوبی برای شما بسازد. به‌جای تصاویر درهم و منفی، مثبت‎اندیش باشید و تصاویری زیبا از ذهن‎تان بسازید، آن‌گاه خواهید دید که ذهن شما چه پیشگوی ماهری است.

آینده را تصاویر ذهنی انسان می‌سازد

وقتی به چیزی فکر می‌کنید، در واقع برایش کارت دعوت می‌فرستید. آیا هرگز برای‎تان پیش آمده به دوستی که مدت‌ها از او بی‌خبر بوده‌اید فکر کنید و او ناگهان پس از سال‌ها، به شما تلفن بزند؟ آیا می‌دانید این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟ فکر شما امواجی تولید می‌کند که باعث جذب ذهن و فکر دوست شما می‌شود و او با شما تماس می‌گیرد. در مورد آینده نیز همین قانون صدق می‌کند. وقتی شما شرایطی را برای آینده در نظر می‌گیرید و به آن فکر می‌کنید، امکان وقوع آن را به طرز چشم‌گیری قطعی می‌کنید.

تصاویر ذهنی شما، به‌سوی شما باز می‌گردند

زندگی مانند آینه‌ای است که همیشه تصویر ذهن خودتان را منعکس می‌کند. افراد مثبت، مهربان، شاد و باگذشت، دنیا را مانند خودشان شاد و دل‎نشین می‌بینند و افراد منفی، غمگین، ناراضی و کینه‌جو، تصاویر سخت و تاریکی در آن خواهند دید.

همیشه با مثبت‎ اندیشی انتظار بهترین رویدادها را داشته باشید

امیدوار باشید. (امید، همان ایمان است) امید یکی از زیباترین وجوه ذهن شماست و ناامیدی بدترین جنبه آن است. هنگامی‌که از رویدادی ناامید می‌شوید، در واقع درهای ارتباط خود را با خداوند می‌بندید، در حالی‌که وقتی به آینده امیدوارید و دعا می‌کنید، رحمت خداوند را به‌سوی خود می‌کشید.

اگر انتظارات منفی و بدبینانه داشته باشید، به طرف بدبختی و اتفاقات نامطلوب خواهید رفت؛ ولی اگر مثبت اندیش باشید و انتظار بهترین‌ها را داشته باشید و ذهن خود را مملو از تصاویر و اتفاقات مثبت و زیبا از آینده کنید، برای شما همان اتفاق مثبت رخ خواهد داد.

ناامیدی دیواری است محکم، که پشت آن یک پرتگاه است.

امید جاده‌ای است روشن که به مقصود نهایی، منتهی می‌شود

درباره آینده صحبت کنید. سعی کنید در استفاده از کلمات، آن‎هایی را انتخاب کنید که در آن علامتی از تحقق آرزوهای شما وجود داشته باشد. سعی کنید قالب‌های فکری نادرست کلمات منفی را درون خود ویران کنید و هنگام سخن گفتن از قدرت نفوذ کلام خود، نهایت بهره را ببرید. با کلمات امیدوارکننده، در خود شور و شوق ایجاد کنید.

شما هم حتماً در اطراف خود به افرادی برخورد کرده‌اید که معروف به منفی‌بافی هستند؟ آیا هرگز دقت کرده‌اید که همین افراد تا چه میزان (نسبت به دیگران) بیشتر دچار بدشانسی (طبق گفته عامیانه بد‎بیاری) می‌شوند؟

علت این امر، منفی‌بافی درونی خود آن‎هااست. در گذشته، وقتی قصد انجام کاری را داشتند می‌گفتند: نفوس بد نزنید. این اصطلاح نیز دقیقاً به همین اصل باز می‌گردد که شما با کلام خود می‌توانید روند حوادث را تغییر دهید.

منبع: زن روز

۵ دیدگاه

  1. شهرام

    ۹ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

    عالی بود
    ممنون

    پاسخ

  2. بیگدلی

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۱۲ ب٫ظ

    عالی بود
    سپاس

    پاسخ

  3. سلیمی

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۳۴ ب٫ظ

    خیلی خوب بود سپاس

    پاسخ

    • راضیه قربانی

      ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۱۸ ب٫ظ

      سپاس از همراهی تون با مجله دلتا

      پاسخ

  4. زارع

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۳۳ ب٫ظ

    خیلی خوب بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…