سلامت روان

از هرچه بترسیم سرمان می آید

۹
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر فقط یک اصل برای این‎که بتوان یک فرد شکست‎خورده را به یک فرد موفق تبدیل کرد وجود داشته باشد، این است که، افکارتان را روی چیزهایی متمرکز کنید که می‎خواهید به دست آورید.
timthumb.php از هرچه بترسیم سرمان می آید

آیا تابه‎حال برای شما هم پیش آمده از چیزی بترسید و درست همان چیزی که از آن می‎ترسیدید، سرتان بیاید؟ به عنوان مثال، همیشه از این که تصادف کنید هراس داشته‎اید، ولی از اتفاق جزو آن گروه افرادی هستید که زیاد تصادف می‎کنید. آیا به هر چیز فکر کنیم، برای ما اتفاق می‎افتد؟

این ما هستیم که زندگی‎مان را با افکار مثبت یا منفی، بالا و پایین می‎کنیم. ما به هر چیز که فکر می‎کنیم، ذهن ما آن را به خود جذب می‎کند و روی آن مسئله متمرکز می‎شود.

گاهی به‎خود می‎گویید به چه دلیل فلانی زندگی شاد، موفق و خوبی دارد و من مدام در غم و ناراحتی به سر می‎برم. به چه دلیل من نمی‎توانم به خواسته‎هایم برسم؟ مطمئن باشید اتفاقی رخ داده است و هردوی شما از قانون جذب استفاده کرده‎اید، ولی شما شیوه استفاده از این قانون را ندانسته‎اید که به بن‎بست خورده‎اید.

ترس از شکست:

هنگامی که بترسیم از این که چیزی را از دست بدهیم، در واقع خود را برای از دست دادن آن آماده کرده و خود را دقیقاً در آن حالت قرار می‎دهیم. این قانون‎ها بر ارتباطات انسانی ما با همین ظرافت و توجه، حاکم است و در مورد همسر، دوست، کیف پول، رقابت و چیز‎های دیگر نیز صدق می‎کند.

در صورتی که بترسیم علاقه و عشق کسی را از دست بدهیم، فوری خود را در این حالت خطرناک قرار می‎دهیم. ما باید پیوسته این اصل را به یاد داشته باشیم که، به چیزهایی که داریم فکر کنیم و از داشتن آن‎ها لذت ببریم و هرگز نگران از دست دادن آن‎ها نباشیم.

ترس از شکست

اشخاص موفق به طرف موفقیت کشیده می‎شوند

این اصل در مورد بیماری و فقر هم صادق است. در صورتی که پیوسته به چیزهای بد و ناخوشایند فکر کنیم، در موردشان صحبت کنیم یا کتاب بخوانیم، به‎طور ناخواسته به طرف‎شان جذب می‎شویم. اشخاص موفق به سمت موفقیت‎ها کشیده می‎شوند، در حالی‎که اشخاص بازنده و شکست‎خورده، ترس از شکست دارند و همواره در حال فرار از سختی‎ها هستند.

اگر فقط یک اصل برای این‎که بتوان یک فرد شکست‎خورده را به یک فرد موفق تبدیل کرد وجود داشته باشد، این است که، افکارتان را روی چیزهایی متمرکز کنید که می‎خواهید به دست آورید. ولی متاسفانه حقیقت این است‎که عده زیادی از مردم تمام زندگی‎شان را صرف ترس از شکست و غصه خوردن در خصوص چیزهایی که ندارند و چیزهایی که نمی‎خواهند، می‎کنند.

ترس از شکست

زمان رویارویی با ترس، ترس پنهان می‎شود

اصل شگفت‎آور دیگر این است که هنگامی که ما جرئت و جسارت مقابله با سختی‎ها را پیدا می‎کنیم، بلافاصله آن‎ها از بین می‎روند و محو می‎شوند و دیگر نیازی به روبه‎رو شدن با آن‎ها نداریم. به محض این‎که جرئت پیدا می‎کنیم ارتباط تلفنی را که برای ما خیلی دشوار بوده، انجام دهیم یا با رئیس خود روبه‎رو شویم یا از چیز با ارزشی صرف نظر کنیم، اغلب همان موقع لزوم انجام دادن آن‎ها از بین می‎رود.

زمانی که ما یک تصمیم جدید می‎گیریم، در واقع در برابر یک ترس مقاومت کرده‎ایم.

اندیشیدن به ترس

تفکر کردن راجع به ترس‎ها، آن‎ها را به طرف شما می‎کشد و تبدیل به حقیقت می‎کند. پس باید افکارتان را روی دل‎خواسته‎های‎تان متمرکز کنید. این به معنای آن است که همواره برای مقابله با ترس‎های خود فراخوانده می‎شویم تا از این طریق خود را رشد دهیم.

منبع: بیتوته

۹ دیدگاه

  1. فرشاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۲۴ ب٫ظ

    از هر چه هراس داری، برو تو دلش. در اینصورت ترس اولین چیزیه که حذف میشه

    پاسخ

  2. بیگدلی

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۵۲ ب٫ظ

    کار روزمره هروروز

    پاسخ

  3. میرعبدالباقی

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۵۱ ب٫ظ

    کاملا درست است

    پاسخ

  4. محمدحسن بیگدلی

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۵۰ ب٫ظ

    دقیقا همینطوره

    پاسخ

  5. هاتف

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۵۰ ب٫ظ

    واقعی و حقیقی است به هر چیزی که فکر کنیم در واقعیت اتفاق می افتد

    پاسخ

  6. شعبانی

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۴۹ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  7. مهدی مختاری

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۴۸ ب٫ظ

    کاملا موافقم

    پاسخ

  8. ابراهیمی

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۴۷ ب٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

  9. ماکان

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۴۵ ب٫ظ

    عالی و مفید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…