پارکینگ مزاحم

لغو ممنوعیت پارکینگ مزاحم در برخی مناطق تهران

۴
62
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تامین بخشی از پارکینگ‌های مورد نیاز ساخت‌وسازهای مسکونی به شکل «پارکینگ مزاحم» در مناطقی از تهران، امکان‌پذیر شد.
لغو ممنوعیت پارکینگ مزاحم

لغو ممنوعیت پارکینگ مزاحم در برخی از مناطق تهران امکان‌پذیر شد. شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، ممنوعیت تامین پارکینگ به شکل مزاحم برای هسته فرسوده پایتخت را لغو کرد.

مجوز پارکینگ مزاحم حدود دو سال بعد از سال ۹۱ که در قالب اجرای طرح تفصیلی جدید در تهران در اختیار سازنده‌ها قرار گرفت پس از اصلاحاتی که روی این طرح صورت گرفت، از ضوابط حذف شد. با تصمیم جدید شورای عالی شهر سازی و معماری کشور هم اکنون اجرای  محدود این مجوز فقط در بافت‌های فرسوده شهر تهران بلا مانع است.

مطابق با تصمیم جدید نهاد ناظر بر اجرای مصوبات شهرسازی، از این پس در محدوده ۱۲ منطقه فرسوده شهر تهران، ایجاد پارکینگ مزاحم برای پروژه‌های ساختمانی مستقر در پهنه‌‌های مسکونی بلامانع خواهد بود. کارشناسان بازار مسکن معتقدند این تصمیم، چراغ سبز جدید به سازندگان و انبوه سازان مسکن برای ساخت واحدهای کوچک‌متراژ در مناطق  قدیمی و فرسوده پایتخت است.

لغو ممنوعیت پارکینگ مزاحم

پارکینگ مزاحم چیست؟

غیر از فضایی که برای پارکینگ‌ در ساختمان‎ها در نظر گرفته می‌شود، محلی هم برای عبورومرور خودروها برای پارک در محل‌های موردنظر تعیین می‌شود. برخی از صاحبان مجتمع های مسکونی، تجاری یا اداری این فضا را به‌عنوان پارکینگ مزاحم در نظر می‌گیرند.

مصوبه جدید پارکینگ مزاحم

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای‌اقتصاد در مصوبه جدید شورای عالی شهرسازی مبنی بر تجدید نظر در برخی مفاد مصوبات قبلی شورای عالی شهرسازی در ارتباط با اصلاح ضوابط طرح تفصیل در انطباق با طرح جامع اخذ و ابلاغ شده، آمده است:

به منظور ایجاد زمینه تشویق جهت نوسازی بافت‌های هدف بازآفرینی شهری(بافت فرسوده) احداث پارکینگ مزاحم در پهنه‌های مسکونی(R) به‌صورت یک به یک(فقط مزاحم یک واحد) در محدوده‌های هدف(بافت فرسوده) مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مجاز است.

به این ترتیب احداث پارکینگ مزاحم برای تامین تمامی پارکینگ‌های مزاحم یک پروژه مسکونی به شکل محدود در محدوده خاصی از شهر یعنی هسته فرسوده شهر تهران مجاز شناخته شد.

 

۴ دیدگاه

  1. دانشی

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۴۵ ق٫ظ

    پارکینگ مزاحم

    پاسخ

  2. برزین

    ۵ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۵۷ ب٫ظ

    طرح هایی عجولانه و رونق در یک زمینه به چه قیمتی؟

    پاسخ

  3. زارع

    ۵ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۴۲ ب٫ظ

    عالی میشه

    پاسخ

  4. سلیمی

    ۵ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۴۲ ب٫ظ

    خیلی هم عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…