خانه سلامتی رژیم لاغری تابستانه برای کاهش وزن دلخواه!

سلامتی

رژیم لاغری تابستانه برای کاهش وزن دلخواه!

۰
0
برای داشتن وزنی ایدئال در سال جاری می‌توانید رژیم لاغری تابستانه را امتحان کنید.
رژیم لاغری تابستانه

رژیم لاغری تابستانه رژیمی کم‎هزینه است و فصل تابستان فصل مناسبی برای رعایت رژیم لاغری و رسیدن به وزن ایدئال محسوب می‌شود. این فصل سرشار از میوه‌ها و سبزیجات خوشمزه و معطری است که می‌توانند به‌عنوان وعده‌های غذایی مورد استفاده قرار گیرند.

اگر شما نیز از جمله‌ی افرادی هستید که تمایل دارید در این روزهای گرم چند کیلویی از وزن‌تان را کم کنید، این گزارش را تا انتها مطالعه کنید.

رژیم غذایی و ورزش هر دو برای کاهش وزن بسیار مهم هستند؛ بنابراین با رعایت برخی از موارد می‌توانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید.

رژیم لاغری تابستانه

چی بخوریم تا لاغر بشیم؟

برای صبحانه

 در فصل تابستان هدف این است که بدن‌تان را خنک نگه دارید؛ بنابراین در وعده صبحانه‌ی خود می‌توانید از آب برخی میوه‌ها مانند آب انبه یا آب پرتقال استفاده کنید. جو دو سر پخته شده، فرنی و شیربرنج نیز گزینه‌های خوبی برای صبحانه هستند.

نوشیدنی رژیمی

برای ناهار

برای رژیم لاغری، شما باید یک ناهار بدون روغن برای خودتان انتخاب کنید. غذای تابستانه‌ی معروف خودمان یعنی همان آب دوغ خیار با کمی نان خشک نازک و تنوری یک ایده‌ی بسیار خوب است.

 یکی دیگر از گزینه‌های مهم در ناهارهای رژیمی برای کاهش وزن، خوردن عدس یا دال عدس است.

میان وعده ها

شما می‌توانید از میوه‌های متنوع این فصل به‌عنوان میان وعده استفاده کنید. یکی از گزینه‌های خوب برای عصرهای تابستان، خوردن سبزیجات خام مانند خیار است. خیار، بدن را خنک می‌کند و برای کنترل وزن مفید است.
همچنین نوشیدن یک آب‌میوه‌ی طبیعی رقیق شده با آب، یا شربت‌های کم‎شیرین سنتی در میان روز نیز بسیار حائز اهمیت است.

 شام

اگر می‌خواهید رژیم لاغری تابستانه‎تان خوب پیش برود و وزن‌تان را کم کنید به سبزیجات بهای بیشتری دهید؛ سبزیجاتی مانند فلفل دلمه، کدو، بادمجان، بامیه، آووکادو، لوبیا سبز و… برای پخت غذاها و درست کردن سالادهای رژیمی بسیار مناسب هستند.

کم کردن وزن

یکی از در دسترس‌ترین این سبزیجات کدو سبز است که برای آب‎رسانی مناسب بدن فوق‌العاده است؛ بنابراین کدوها را به صورت آب‎پز با کمی ادویه و لیموی تازه مزه‌دار کرده و با یک تکه نان تنوری خوشمزه میل کنید.

 غذاهایی که با روغن خیلی کم یا بدون روغن آماده می‌شوند، به شما احساس سبکی می‌دهند و برای وعده‌های ناهار و شام یکی از بهترین گزینه‌ها هستند.

در رژیم لاغری تابستانه چه چیزهایی نباید بخورید؟

  • در طول تابستان، در صورتی که تمام روز در زیر نور خورشید قرار دارید، از خوردن تخم‌مرغ‌ در وعده‌ی صبحانه اجتناب کنید. آجیل و دانه‌ها هم ممکن است صبحانه‌ی خوبی برای شما نباشند، زیرا این‌ مواد خوراکی دمای بدن‌تان را بالا می‌برند.
  • شما باید از خوردن غذاهای چرب و روغنی مخصوصاً در وعده‌ی ناهار اجتناب کنید؛ زیرا این نوع غذاها باعث می‌شوند احساس کِسلی و خواب‌آلودگی به شما دست دهد. همچنین باید از خوردن غذاهای فوری یا همان فست فودها نیز خودداری کنید.

غذاهای رژیمی

  • اگر در رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید، نباید بعد از شام یا همراه آن چای یا قهوه بنوشید؛ زیرا محتوای کافئین آن‌ها می‌تواند خواب شما را مختل کند و این خود باعث می‌شود در کاهش وزن‌تان خیلی موفق نباشید. سَبُک نگه داشتن معده، کلید اصلی هضم سالم غذا و کاهش وزن سریع است.

منبع: سایت تبیان

بیشتر ببینید در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.