قیمت مسکن

اخبار افزایش قیمت مسکن در ۳ استان کشور

۴
67
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اخبار افزایش قیمت مسکن نشان می‎دهد که رشد قیمت مسکن در تمام استان‌ها به‌جز استان تهران کمتر از ۵۰ درصد بوده است؛ در عین حال میانگین قیمت مسکن در تهران در سه ماهه پایانی سال گذشته در مقایسه با سه ماهه آخر سال ۹۶ ، معادل ۸۰ درصد افزایش یافته است.
اخبار افزایش قیمت مسکن

اخبار افزایش قیمت مسکن در ۳ استان کشور که پیشتاز رشد قیمت بوده‎اند، در این مطلب بررسی می‎شود. مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از تحولات کشوری بازار مسکن سه استان پرتورم را معرفی و همچنین اطلاعات مربوط به تعداد معاملات خانه در بازار مسکن کشور را منتشر کرد.

زمستان سال گذشته، تعداد معاملات خرید مسکن در کشور در مقایسه با زمستان سال ۹۶ معادل ۱۷ درصد کاهش یافت؛ این در حالی است که تعداد معاملات خرید مسکن در کشور در زمستان ۹۷ ، در مقایسه با پاییز  همان سال معادل ۱۰ درصد افزایش یافت.

میانگین قیمت مسکن در کشور در آخرین فصل سال گذشته ۶۰ درصد نسبت به زمان مشابه در سال ۹۶ افزایش پیدا کرد. مرکز آمار با اعلام سطح میانگین قیمت واحدهای مسکونی در کل شهرهای کشور طی زمستان ۹۷ – رقمی معادل ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان – از کاهش نقطه‌ای ۱۷ درصدی معاملات خبر داد.

اخبار افزایش قیمت مسکن در ۳ استان پرتورم

استان‌های تهران، فارس و هرمزگان به ترتیب با بیشترین تورم نقطه‌ای مسکن در زمستان سال گذشته روبه‌رو شدند. میانگین قیمت زمین مسکونی – ملک کلنگی – نیز در کشور ۱۲۰ درصد افزایش یافت.

اخبار افزایش قیمت مسکن

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد ، طبق این آمار که تازه‌ترین اطلاعات مربوط به تحولات بازار مسکن در ۳۱ استان کشور است، میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در زمستان ۹۷ به ۲ میلیون و۹۲۶ هزار تومان رسید که این میزان در مقایسه با زمستان سال ۹۶ معادل ۶۰ درصد افزایش یافته است. میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در زمستان سال گذشته در مقایسه با پاییز همان سال، با افزایش ۵/ ۱۱ درصدی همراه شده است.

اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار درخصوص وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد زمستان ۹۷ سه استان تهران، فارس و هرمزگان بیشترین میزان تورم ملکی را تجربه کرده‌اند؛ میانگین قیمت مسکن در استان تهران در سه ماهه پایانی سال گذشته در مقایسه با زمستان سال ۹۶ معادل ۸۰ درصد افزایش یافت؛ این در حالی است که زمستان پارسال میانگین قیمت مسکن در استان فارس نیز با رشد ۶/ ۴۱ درصدی و استان هرمزگان با رشد ۱/ ۴۱ درصدی همراه شد.

کمترین میزان رشد قیمت مسکن

بررسی‌ها نشان می‌دهد کمترین تورم قیمت مسکن در سه ماهه پایانی سال گذشته مربوط به سه استان حساس به تغییرات قیمتی بازار مسکن بوده است؛ کمترین میزان رشد قیمت مسکن در این بازه زمانی در مقایسه با زمستان سال ۹۶ به ترتیب در سه استان کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی روی داد.

اخبار افزایش قیمت مسکن

زمستان سال گذشته میانگین قیمت مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ درصد و در هر کدام از دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی نیز ۳/ ۲۰ درصد افزایش یافت. این سه استان در ردیف استان‌های حساس نسبت به تغییرات قیمت مسکن قرار دارند.

اخبار افزایش قیمت مسکن نشان می‎دهد که رشد قیمت در تمام استان‌ها به‌‎جز استان تهران کمتر از ۵۰ درصد بوده است؛ در عین حال میانگین قیمت مسکن در تهران در سه ماهه پایانی سال گذشته در مقایسه با سه ماهه آخر سال ۹۶ معادل ۸۰ درصد افزایش یافته است.

 سه استان خراسان‌شمالی، زنجان و البرز حائز بیشترین رشد به لحاظ میزان معاملات خرید مسکن در زمستان ۹۷ بوده‌اند؛ تعداد معاملات خرید مسکن در استان خراسان‌شمالی، زمستان ۹۷ در مقایسه با زمستان ۹۶، معادل ۷۷ درصد رشد کرد؛ این میزان رشد در استان زنجان ۴/ ۲۷درصد و در استان البرز ۷/ ۱۷ درصد بوده است.

بیشترین میزان افت معاملات خرید مسکن

بیشترین میزان افت معاملات خرید مسکن نیز زمستان سال گذشته در مقایسه با زمستان ۹۶ در سه استان سمنان با کاهش ۵/ ۴۹ درصدی، ایلام با کاهش ۱/ ۴۷ درصدی و کهگیلویه و بویراحمد با کاهش ۸/ ۴۵درصدی روی داد. زمستان سال گذشته تعداد معاملات خرید مسکن در مقایسه با زمستان سال ۹۶ در ۲۳ استان کشور روند کاهشی را تجربه کرد.

براساس این گزارش همچنین، میانگین قیمت هر متر مربع زمین یا زمین کلنگی در کشور، طی سه ماهه پایانی سال گذشته به ۲ میلیون و ۸۶۵ هزار تومان رسید که نسبت به زمستان سال ۹۶ ، با رشد ۱۲۲ درصدی مواجه شده است.

۴ دیدگاه

  1. میلانی

    ۴ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۵۷ ب٫ظ

    بیشتر تهران واسه سرمایه گذاری خرید میشه.

    پاسخ

  2. دهنوی

    ۳ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    چه نکات دقیقی رو اشاره کردین. ممنون

    پاسخ

  3. چهاردولی

    ۲ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۳۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  4. آقازاده

    ۲ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۳۲ ب٫ظ

    خیلی مطالبش خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…