عادت های مخرب

با این عادت‌ها دچار پیری زودرس خواهید شد!

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بعضی از عادت‌های مخرب می‌توانند روند پیری شما را تسریع کنند.
پیری زودرس

شیوه و سبک زندگی انسان در روند پیری او نقش بسیار مهمی دارد. مثلاً فردی را در نظر بگیرید که به صورت سالم زندگی می‌کند و تمام قوانین مربوط به یک زندگی سالم را رعایت می‌کند؛ اما در مقابل کسی که عادت‌های مخرب را ترک نکرده، همواره به خود آسیب می‌زند؛ در حالی‌که نمی‌داند تکرار این رفتارها منجر به پیری زودرس خواهد شد.

طبیعتاً نوع و روند پیر شدن این افراد با هم یکسان نیست. در این گزارش به بررسی برخی از رفتارهای مخرب می‌پردازیم که می‌توانند شما را پیرتر از سن واقعی‌تان نشان دهند.

کم‌اهمیت تلقی کردن استرس

به گزارش مجله دلتا به نقل از سایت تبیان ، تحقیقات جدید نشان داده افسردگی نه تنها ناراحت‌کننده است، بلکه با کوچک کردن مغز، زودتر پیرتان می‌کند. سلامت روح و روان‌تان را هم به اندازه‌ی سلامت جسم‌تان جدی بگیرید و اگر علائم افسردگی‌تان بیش از ده هفته طول کشید، به یک متخصص مراجعه کنید.

پیری زودرس

مدت زیادی به صفحه‌نمایش‌ها خیره می‌شوید

دیدن فیلم و سریال یا چک کردن مدام شبکه‌های اجتماعی در تلفن همراه باعث می‌شود که شما به طور دائم در معرض نورهای صفحه نمایش باشید. این نورها به پوست شما نفوذ کرده و در بعضی موارد باعث ایجاد آسیب توسط رادیکال‌های آزاد می‌شود. کتاب خواندن یک جایگزین خوب برای این مورد است.

 ضد آفتاب نمی زنید

فرقی نمی‌کند قرار است به ساحل بروید یا خرید، به هر حال باید هر روز ضد آفتاب بزنید. خورشید، بزرگ‌ترین فاکتور در پیر شدن پوست است، بنابراین اگر دوست ندارید پیش از موعد دچار چین و چروک شوید، حتماً هر روز صبح از یک کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

 سیگار می‌کشید

فکر می‌کنید چون فقط در میان جمع و مهمانی‌ها سیگار می‌کشید، از عوارض آن ایمن هستید؟ تنباکو حاوی بیش از ۳۸۰۰ ماده‌ی شیمیایی است که می‌تواند به بافت پوست‌تان آسیب بزند و شما را از درون و بیرون پیر کند.

سیگار

 به مهمانی‌ نمی روید

دوستی قدرت عجیبی در جوان نگه داشتن شما هم دارد. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که شبکه‌ی اجتماعی قوی از دوستانی صمیمی و شاد دارند، هم زندگی باکیفیت‌تری دارند و هم بیشتر عمر می‌کنند؛ بنابراین برای جلوگیری از پیری زودرس، حتماً ارتباط سالم خود با دوستان‌تان را حفظ کنید.

زیاد کار می کنید

در دنیای شلوغ ما طبیعی است که هر روز با مسئولیت‌های زیادی روبه‌رو باشیم، اما اگر قرار باشد مدام از کاری به کار دیگر و از مشغله‌ای به مشغله‌ی دیگر بپردازید و در کار غرق شوید، خیلی زود پیر خواهید شد.

پیری زودرس با نوشیدن قهوه

نوشیدن قهوه یکی از بخش‌های جدانشدنی از زندگی روزمره‌ی خیلی از افراد است، اما این عادت شما می‌تواند پیرتان کند. قهوه سبب پایین آمدن هورمون دهیدرواپی آندروسترون (DHEA) می‌شود. این هورمون ظاهرتان را جوان نگه می‌دارد و از التهاب کم می‌کند. سطح این هورمون به طور طبیعی با افزایش سن افت می‌کند و قهوه می‌تواند این پروسه را سرعت بدهد؛ بنابراین روزی یک یا در نهایت، دو فنجان قهوه کافی است.

خوردن قهوه

مراقب دندان‌ های خود نیستید

دندان‌های شما  از اولین چیزهایی هستند که سن‌تان را نشان می‌دهند؛ بنابراین هر روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و حتماً برای چکاپ‌های منظم به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. هاتف

    ۷ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۵۴ ب٫ظ

    از انتخاب شما تشکر میکنم

    پاسخ

  2. میلانی

    ۱ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۳۷ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۱ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۴۱ ق٫ظ

    تشکر از مطلب علمی وپزشکی مجله دلتا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…