جهانگردی، جاذبه های گردشگری روسیه

جاهای دیدنی کازان ؛ شهر تضادهای دلنشین

۴
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به جاهای دیدنی کازان را از دست ندهید. کازان بندری است. تفریحات آبی یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی این منطقه به شمار می‌رود. فصل شنا در شهر کازان از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.
جاهای دیدنی کازان

جاهای دیدنی کازان هوش از سرتان می‌برد. شهر هزار ساله و دلفریب کازان، پایتخت ورزشی روسیه به شمار می‌رود. کازان هشتمین شهر بزرگ روسیه است. این شهر بندری در محل تلاقی دو رود بزرگ ولگا و کازانا قرار دارد و تاریخی پر فراز و نشیب داشته است. کازان مرکز ایالت تاتارستان محسوب می‌شود. این شهر یکی از لوکس‌ترین شهرها و سومین شهر محبوب گردشگری روسیه است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا سفری به جاهای دیدنی کازان داشته باشیم.

کازان روسیه شهر تضادهای حیرت انگیز و دلنشین است. زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم دارد. مناره‌های مساجد در کنار برج‌های صومعه‌ها و کنیسه‌هایش دیدنی است. محوطه‌های کهن باستانی در کنار شهر فناوری اینوپولیس تنها نمونه‌ای از تضادهای دوست داشتنی این شهر به شمار می‌رود. همین‌ها سبب شده تا سالانه بیش از یک میلیون نفر به این شهر سفر کنند. کازان یکی از شهرهای چندملیتی و چند مذهبی روسیه است. همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب گوناگون در این شهر بر این ادعا مهر تایید می‌زند.

سفر به جاهای دیدنی کازان را از دست ندهید. تفریحات آبی یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی این منطقه به شمار می‌رود. فصل شنا در شهر کازان از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید مردم کازان روسیه معتقدند: آب دریاچه‌های شهرشان خاصیت شفابخشی دارند.

کاخ کرملین کازان

کاخ کرملین یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کازان است. این کاخ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده. کاخ کرملین کازان تنها قسمت باقی مانده از قلعه تاتارها در روسیه است. قدمت بخش‌هایی از آن به قرن دهم میلادی بازمی‌گردد. این کاخ به دستور ایوان مخوف، یکی از چهره‌های نام‌آور روسیه بنا شد. در واقع ایوان مخوف دستور داد تا روی بازمانده‌ قلعه‌های حکمرانان گذشته، بنایی بسازند که به کاخ کرملین کازان شهرت یافت. این مجموعه از چندین موزه مختلف تشکیل شده است. هنگام مراجعه به مجموعه کاخ کرملین کازان می‌توانید از هر تعداد موزه‌ای که تمایل دارید بازدید کنید.

موزه تاریخ کلیسای رسالت، موزه جنگ، موزه هنرهای زیبا، نمایشگاه سالن “مانژ”، موزه تاریخ طبیعت تاتارستان، موزه فرهنگ اسلامی، موزه تاریخ تاتارستان و همچنین موزه “هرمیتاژ کازان” در این مجموعه قرار دارند.

معبد همه ادیان

مجموعه عبادتگاهی مذهبی «معبد تمام ادیان» چند عبادتگاه از جمله مسجد، کلیسا، کنیسه ، معبد بودایی و همچنین عبادتگاه‌هایی برای آیین‌های چینی و ژاپنی دارد. در واقع معبد تمام ادیان به صورت سمبلیک، دوستی و مسالمت میان همه دوازده دین رایج در روسیه را نشان می‌دهد.

البته باید به یاد داشته باشید که این مکان کاربری مذهبی ندارد. تنها به صورت نمادین و در کاربری گردشگری به فعالیت می‌پردازد.

 جاهای دیدنی کازان
معبد همه ادیان از جاهای دیدنی کازان

مسجد قل شریف

مسجد قل شریف بزرگ‌ترین مسجد روسیه است. قل شریف در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است. معماری این مسجد و رنگ سفید و آبی نمای بیرونی آن به یکی از نمادهای شهر کازان تبدیل شده است. مسجد قل شریف دو طبقه دارد .گفته می‌شود مسجد قل شریف به سبک بناهای بلغاری ساخته شده. این مسجد یکی از مکان‌های برگزاری نماز جمعه و از معروف‌ترین جاهای دیدنی کازان به شمار می‌رود.

یک طبقه مسجد قل شریف کاربری مذهبی دارد. طبقه دیگرش به موزه اسلامی اختصاص داده شده است.

خیابان بائومان (Bauman)

خیابان بائومان یکی از خیابان‌های اصلی شهر کازان است.  مردم محلی این شهر شب و روز در آن تردد دارند. در این خیابان می‌توانید فروشگاه‌ها و ساختمان‌های تاریخی زیبایی را مشاهده کنید. به نظر می‌رسد این خیابان هرگز تعطیل نمی‌شود. در هیچ ساعت از شبانه روز آن را خلوت نخواهید دید. این خیابان یکی از مراکز خرید و همچنین خوش گذرانی و تفریح مردم بومی کازان به شمار ‌می‌رود. در این خیابان و مغازه های رنگارنگش می‌توانید ویترین گردی دلچسبی را تجربه کنید.

۴ دیدگاه

  1. آقازاده

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۴۵ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. الهی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۹ ب٫ظ

    کازان که میشنویم یاد سردار آزمون میافتیم

    پاسخ

  3. مسرور

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۱ ب٫ظ

    خیلی زیبا و بینظیره
    مخصوصا خیابونی که تا خود صبح بازه و مغازه هاش بسته نمیشن

    پاسخ

  4. بیگدلی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۲۲ ب٫ظ

    بسیار زیبا
    سپاسگذارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…