انواع دسر

تیرامیسو خامه ای با بیسکویت انگشتی

۲
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیرامیسو انواع مختلفی دارد و تهیۀ آن در منزل بسیار آسان است. 
تیرامیسو

تیرامیسو یکی از معروف‌ترین و خوش‎مزه‌ترین دسرهای ایتالیایی است. این دسر در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. امروزه کمتر کافه‌ای پیدا می‌شود که در منوی خود تیرامیسو نداشته باشد. این دسر به دوستداران قهوه پیشنهاد می‌شود.

مواد لازم:

تیرامیسو

  • زردۀ تخم‌مرغ: ۶ عدد
  • خامۀ غلیظ فرم گرفته: ۲ پیمانه
  • پنیر ماسکارپونه: یک و نیم پیمانه
  • شکر: یک پیمانه
  • قهوۀ اسپرسو یا قهوۀ دم کردۀ غلیظ: یک و نیم پیمانه
  • بیسکویت انگشتی : یک بسته
  • وانیل: یک و نیم قاشق چای‌خوری
  • پودر کاکائو یا پودر نسکافه: یک‌چهارم پیمانه

طرز تهیه:

تیرامیسو

زرده‌های تخم‌مرغ را از سفیده جدا کرده، با شکر مخلوط کنید. زردۀ تخم‌مرغ، شکر و وانیل را به قدری بزنید که مایه‌ای غلیظ به دست بیاید. برای بهتر انجام دادن این کار، می‌توانید مخلوط یاد شده را ده دقیقه روی بخار آب هم بزنید. به این ترتیب، یک ترکیب خوش‌رنگ و لیمویی و غلیظ خواهید داشت.

پنیر ماساکارپونه را به مواد اضافه کنید. توجه داشته باشید پنیر باید هم‌دمای محیط باشد. آن‌قدر آن را هم بزنید که مایه‌ای یکدست و نرم به دست بیاید.

برای هم زدن خامۀ فرم‌گرفته، حدود ده دقیقه زمان بگذارید. چون خامه یکی از مواد پایۀ تیرامیسو است، به آن وانیل و شکر اضافه نمی‌کنیم. خامۀ زده شده را به مواد افزوده، به آرامی ترکیب را هم بزنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند.

قهوۀ اسپرسو یا قهوۀ دم‎کردۀ غلیظ را پس از سرد شدن، در کاسه‌ای بریزید. بیسکویت‌های انگشتی را به سرعت به قهوه آغشته کنید. مراقب باشید این کار بیشتر از یک ثانیه طول نکشد. چون بیسکویت‌ها، قهوه را به خود جذب کرده، خمیر می‌شوند یا از هم وا می‌روند. بیسکویت‌های انگشتی آغشته به قهوه را در کف ظرف سروتان بچینید.

روی آن‌ها را با لایه‌ای از کرم تیرامیسو بپوشانید و یک لایۀ دیگر بیسکویت بچینید. دوباره روی بیسکویت‌ها کرم بمالید. بهتر است بیشتر از ۴ لایه نشود.

روی لایۀ آخر پودر کاکائو یا پودر نسکافه بپاشید. با میوه یا هر چیز دیگری که می‌پسندید، تزیین کنید. حدود ۶ ساعت در یخچال نگه‌ دارید تا دسر خودش را بگیرد. سپس آن را به قطعات دل‌خواه برش بزنید. می‌توان از همان اول تیرامیسو را در ظرف‌های سرو کوچک آماده کرد. در این صورت نیازی به برش زدن نیست.

۲ دیدگاه

  1. شادمان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۶ ق٫ظ

    خیلی کاربردی بود

    پاسخ

    • مریم سوری

      ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۲۵ ق٫ظ

      خوشحالم که خوشتون اومده

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…