دکوراسیون پذیرایی

۴ ایده برای تزیین دیوار پشت تلویزیون

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاکنون به طراحی‌های خلاقانه پشت دیوار تلویزیون خود فکر کرده‌اید؟ فضایی زیبا که خانه را از حالت یکنواختی خارج می‌کند.
دیوار پشت تلویزیون

برای تزیین دیوار پشت تلویزیون چه کار باید کرد؟ دیواری که تلویزیون روی آن نصب می‌شود یکی از بخش‌های کانونی خانه است. این بخش از منزل اهالی خانه را دور هم جمع می‌کند و لحظات زیبایی را توام با تماشای فیلم برایشان فراهم می‌کند؛ بنابراین برای دیزاین صحیح این بخش باید فکرهای اساسی بکنیم.

اما نوع چیدمان درست و انتخاب محل صحیح برای قرار دادن تلویزیون به همین راحتی  هم نیست و حتی ممکن است برای برخی از افراد چالشی بسیار بزرگ باشد. گاهی اوقات پیش می‌آید که حتی بعد از انتخاب محل مناسب، احساس می‌کنیم که شاید دیوار پشت تلویزیون نیاز به طراحی داشته و به این فکر می‌کنیم که چگونه می‌توانیم دیوار پشت تلویزیون را جذاب‌تر کنیم؟ هدف ما از نوشتن گزارش امروز این است تا بتوانیم شما را با برخی از تکنیک‌های ساده اما خلاقانه برای تزیین دیوار پشت تلویزیون‌تان آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

به گزارش مجله دلتا به نقل از سایت چیدانه در ابتدای کار بهتر است مشخص کنید که می‌خواهید از چه نوع تلویزیون و در چه ابعادی در منزل‌تان استفاده کنید. اگر مدل رومیزی را انتخاب کرده‌اید، پس در مرحله اول به دنبال یک میز تلویزیون شیک و مدرن بگردید. اما اگر مدل دیواری مد نظرتان است، به دنبال دکوراسیون تلویزیون دیواری باشید تا با لذت بیشتری فیلم ببینید. اما آیا برای این دیوارها ایده‌ای دارید؟

استفاده از صنایع دستی و سفالی

اولین ایده‌ی ساده و کاربردی که به ذهن می‌رسد، استفاده از هنرهای دستی کشورمان است. همان‌طور که می‌دانید ایران دارای تنوع بسیار زیادی در هنرهای دستی است و به راحتی می‌توان با انتخاب درست‌ترین گزینه، دیوار پشت تلویزیون را طراحی و تزیین کرد.

ایده‌ی استفاده از سرامیک و سفالینه‌های تزیینی یکی از در دسترس‌ترین شیوه‌های طرحی داخلی خانه است.

دیوار پشت تلویزیون

استفاده از رنگ

رنگ یکی از ارکان و عناصر جدانشدنی تمام خانه‌ها است. چه بخواهید از آن به‌عنوان پوششی برای دیوارها استفاده کنید و چه با ایده‌هایی خلاقانه بخواهید از رنگ برای  ساخت فضاهایی خاص و منحصربه‌فرد استفاده کنید.

یکی از ایده‌های کم هزینه‌ای که می‌توانید آن را برای طراحی و دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون به کار ببرید، استفاده از رنگ‌ها است.

همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، رنگ آبی فیروزه‌ای روی دیوار این خانه باعث شده تا فضاسازی به خوبی رعایت شود و این بخش از خانه را جذاب‎تر کند.

استفاده از سایر لوازم دکوری و وسیله‌های هماهنگ با رنگ دیوار هم به جذابیت بیش از پیش این فضا افزوده است.

دکوراسیون پذیرایی

دیوارهای متفاوت

در برخی از خانه‌ها فضاهای متفاوتی وجود دارد که از آن‎ها به‌عنوان زمینه‌ای از پیش ساخته شده می‌توان برای قرار دادن تلویزیون استفاده کرد.

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، بخشی از دیوار این خانه‌ی ایرانیِ زیبا با شیشه کار شده است. این طرح خلاقانه علاوه بر ایجاد زیبایی، اتصال فضای نشیمن با بخش‌های دیگر خانه و انعکاس نور و روشنایی بیشتر به فضا، توانسته است محیط مناسبی را برای قراردادن تلویزیون به وجود بیاورد.

شما نیز اگر در منزل خود دیواری دارید که در ساخت آن از متریال‌های متفاوت‌تری مانند چوب، شیشه یا آجر استفاده شده، می‌توانید از آن برای فضاسازی و گذاشتن میز تلویزیون استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی

کتابخانه ای زیبا

شاید شما نیز در بسیاری از خانه‌ها این تصویر زیبا را دیده باشید، مخصوصاً در منزل افرادی که به مطالعه کردن علاقه دارند. افراد کتاب‌خوان همیشه به دنبال درست کردن قفسه‌هایی زیبا برای گذاشتن کتابهایشان هستند.

اگر شما نیز کتاب‌های زیادی در خانه دارید حتماً از این تکنیک خاص استفاده کنید.

درست کردن چنین دیواری نیاز به صرف هزینه بالا ندارد؛ بلکه می‌توانید با کمک گرفتن از یک کارشناس برای انتخاب، برش و نصب بهترین نوع چوب و قفسه‌ها در این قسمت از خانه اقدام کنید.

دکوراسیون

با انجام دادن این روش در واقع با یک تیر دو هدف را نشانه خواهید گرفت. اول اینکه فضای زیبایی را برای نصب تلویزیون خانه‌تان پیدا خواهید کرد و دوم کتاب‌های خود را در قفسه‌های جدید خواهید چید.

۷ دیدگاه

  1. آقازاده

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

    مفید وجامع بود

    پاسخ

  2. چهاردولی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

    پاسخ

  3. فریدامینی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۱ ق٫ظ

    بسیار زیبا و اموزنده

    پاسخ

  4. مهدی فراهانی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۶ ب٫ظ

    ایده استفاده از صنایع دستی و سفالی عالی بود.

    پاسخ

  5. الهی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۳۹ ب٫ظ

    دیوار پشت تلوزیون شلوغ نباشه خیلی بهتره.ممنون از مطلب مفیدتون

    پاسخ

  6. شهرام

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۱۲ ب٫ظ

    جالب است

    پاسخ

  7. هاتف

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۹ ب٫ظ

    خلاقانه و زیبا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…