بیمه زلزله؛ ضرورتی انکار‎ناپذیر!

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بیمه زلزله؛ ضرورتی انکار‎ناپذیر!

تا چندماه پیش اگر از کسی درباره بیمه زلزله می‌پرسیدید، شاید تنها با لبخندی ابهام‌آمیز پاسخ شما را می‌داد. در اصل به‌خاطر ضعف فرهنگ بیمه در ایران، بیمه زلزله جزو مواردی بود که کمتر به آن توجه می‌شد.

اما اکنون با توجه به اینکه ایران جزو مناطق زلزله‌خیز است و بیشتر شهرها بر روی گسل‌ها شکل گرفته‌اند و در چندماهه اخیر به دفعات زلزله‌های بسیاری به‌وقوع پیوسته است و مهم‌تر از آن، این‌که مردم خطر را از آنچه که هست، نزدیک‌تر می‌بینند، موضوع بیمه زلزله اهمیت دوچندانی یافته است.

بیمه زلزله، پوشش اضافی بیمه آتش‌سوزی است و شرایط و نرخ‌های گوناگونی دارد که برای منازل مسکونی، کارگاه‌ها و کارخانجات، محل کسب و کار؛ هر یک متفاوت است.

در این میان شرکت‌های بیمه مختلف، فرانشیز متفاوتی را بابت این گزینه کسر می‌کنند که لازم است بیمه‌شوندگان در انتخاب شرکت بیمه مورد نظرشان دقت لازم را داشته باشند.

از آنجا که در صورت بروز حادثه و از بین رفتن اعیان ملک که سهم واقعی مالک از کل بناست، کلیه مالکین در تمام موارد قانونی و حقوقی، اعم از بیمه و امثال آن منافع مشترک و بعضا مبهمی خواهند داشت، به نظر می رسد پیچیدگی های متعددی در این باره به وجود خواهد آمد که نه صنعت بیمه به آن توجه کافی کرده است و نه مالکین و شهروندان.

بنابر این شایسته است که حقوقدانان و کارشناسان در این باره به روشنگری بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…