تهرانگردی، بورس فروش لوازم بهداشتی و آرایشی تهران کجاست؟

کوچه مروی تهران ؛ کوچه رنگ و لعاب

۸
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
البته مراقبت از جیب‌تان را می‌توان جور دیگری هم تعبیر کرد! در کوچه مروی تهران نقدینگی‌های درون جیب‌تان میل شدیدی به پرواز کردن و خارج شدن از جیب مبارک به جیب فروشندگان پیدا می‌کنند. پس در هر صورت خیلی هوای جیب‌تان را همه جوره داشته باشید.
کوچه مروی تهران

چرا باید به کوچه مروی تهران برویم؟ ساده است. چون خوش می‌گذرد. کوچه مروی بورس لوازم بهداشتی آرایشی پایتخت است. خوراکی‌ فروشی‌های خوشمزه‌ای هم دارد که اغلب خارجی و آن ور آبی هستند. در بافت تاریخی تهران هم قرار دارد. همه اینها کافی است تا ثابت کند رفتن به کوچه مروی و گشت زدن در آن برای هر تهرانی جالب توجه است.

از فلافل فروشی‌های کوچه مروی غافل نشوید

درون کوچه مروی و اطراف آن پر است از بناهای تاریخی. مسجد آقا محمود، دبیرستان مروی و خانه مروی، بازارچه سرپوشیده مروی با طاقی‌های خوش‌نما و سرای مظفری از بناهای درون کوچه هستند. شمس‌العماره نیز مانند پدری مهربان که بر کارهای فرزندانش نظارت دارد، روبه‌روی کوچه مروی ایستاده است. از آن بالا کوچه و هیاهوی آن را می‌پاید. مدرسه تاریخی دارالفنون هم کمی آن سوتر از ابتدای کوچه، هر روزه مردان و زنان خندانی را می‌بیند که از خرید باز می‌گردند. جذاب‌ترین قسمت این بازارچه، میدان‌گاهی ابتدای آن است. همان که مجسمه مرد گاری‌کش و فرزنش را آنجا نصب کرده‌اند. آنجا بوی اشتها برانگیز فلافل‌های تازه، سمبوسه‌هایی که در روغن داغ طلایی می‌شوند و سس‌های تند می‌دهد. موضوعی که به سادگی نمی‌توان از کنارش گذشت! باید یک عدد از این ساندویچ‌ها خرید و نوش جان کرد، سپس از کنارش گذشت.

سرویس عروس و داماد موجود است

درون بازارچه بوی دیگری دارد. درهم آمیختن عطر مواد آرایشی، کرم‌ها، رنگ موها، ادکلن‌ها، شامپوها و صابون‌های مختلف بوی خوشایندی تولید کرده است. در میان مغازه‌های دو سوی کوچه که چشم می‌گردانی، جمله “سرویس کامل عروس و داماد” بیشترین چیزی که جلب توجه می‌کند.

این جمله روی شیشه بیشتر فروشگاه‌های بهداشتی و آرایشی نوشته شده. این موضوع نشان می‌دهد کوچه مروی برای خرید عروسی جذابیت دارد. آن هم نه فقط برای تهرانی‌ها! حتی زوج‌های جوانی هستند که از شهرها و شهرستان‌های دوردست کشور، به کوچه مروی می‌آیند تا برای عروسی خودشان خرید کنند. آرایشگرها و کسانی که مدیریت سالن‌های زیبایی را بر عهده دارند نیز، از همه جای ایران برای خریدهای عمده به کوچه مروی می‌روند. از این رو تعجب نکنید اگر اطراف کوچه مروی تهران، تابلو و سردر مهمان‌پذیرها و هتل‌های زیادی را دیدید.

مغازه‌هایی که انواع گوناگون محصولات آرایشی و بهداشتی می‌فروشند، گرچه بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آیند؛ اما مغازه‌هایی که لوازم خرازی، لباس و خوراکی‌های خارجی می‌فروشند نیز دیده می‌شوند. خبر خوب اینکه کوچه مروی را بازسازی کرده‌اند. برای اینکه بیشتر به شهروندان خوش بگذرد، کوچه را به پیاده راه تبدیل کرده‌اند. یعنی عبور خودرو در آن ممنوع است.

کوچه مروی تهران

نکات مهم در بازدید از کوچه مروی تهران

 دوتا چشم دارید، دوتای دیگر قرض بگیرید و حسابی حواس‌تان به جیب‌تان باشد. کوچه مروی شلوغ و پر تردد است. هر کس هم که آن اطراف پیدایش می‌شود، چون برای خرید آمده، جیب پرپولی دارد. از این رو لازم است حسابی مراقب جیب‌تان باشید که خدای ناکرده آن را خالی نکنند. البته مراقبت از جیب‌تان را می‌توان جور دیگری هم تعبیر کرد! در این کوچه نقدینگی‌های درون جیب‌تان میل شدیدی به پرواز کردن و خارج شدن از جیب مبارک به جیب فروشندگان پیدا می‌کنند. پس در هر صورت خیلی هوای جیب‌تان را همه جوره داشته باشید.

نکته دیگری که باید درباره آن هوشیارانه عمل کنید، اجناس تقلبی هستند. لوازم بهداشتی و آرایشی در تماس مستقیم با پوست و مو قرار دارند. اگر از انواع تقلبی و بی‌کیفیت استفاده کنید، صدمات جبران‌ناپذیری می‌بینید. نسبت به اجناس بسیار ارزان، با احتیاط بیشتری رفتار کنید. احتمال تقلبی بودن این کالاها بالا است. انتهای کوچه مروی پر است از خانه‌های قدیمی با کوچه‌های تنگ و پیچ‌درپیچ که بیشترشان به انبار کالا تبدیل شده‌اند. هنگام سرک کشیدن در پستوها و کوچه‌های قدیمی جانب احتیاط را رعایت کنید.

این کوچه کجاست؟

ابتدای کوچه مروی در خیابان ناصر خسرو قرار دارد. انتهای آن به خیابان پامنار ختم می‌شود. این محدوده از تهران در محدوده ارگ تهران قدیم و حصار ناصری قرار داشته و از این رو از نظر تاریخی و معماری و فرهنگی ارزشمند است. متروی میدان امام خمینی نزدیک‌ترین مترو به کوچه مروی است.

۸ دیدگاه

  1. ابراهیمی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    حتما باید سر زد به آنجا

    پاسخ

  2. سیامک مودت

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۳۴ ب٫ظ

    جای باحالیه الان قبلا انتهاش مرکز تجمع معتادین بود

    پاسخ

  3. شبنم کبودین

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۳۱ ب٫ظ

    چقدم همش گرونن

    پاسخ

  4. بیگدلی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۵ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  5. عبدالباقی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۱ ق٫ظ

    جای شلوغی است

    پاسخ

  6. هاتف

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۰ ق٫ظ

    بافت سنتی بسیار زیبا است

    پاسخ

  7. سلیمی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

    خیلی عالیه

    پاسخ

  8. زارع

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…