تهرانگردی، آشنایی با جاهای دیدنی تهران

میدان تجریش تهران؛ اینجا روح زندگی جاریست

۹
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
متروی میدان تجریش، عمیق‌ترین متروی پایتخت است. آن قدر عمیق که سوژه شوخی طنازان زیادی در شبکه‌های مجازی قرار گرفته است. مثلا می‌گویند متروی تجریش فقط دو پله تا هسته زمین فاصله دارد.
2 32 میدان تجریش تهران؛ اینجا روح زندگی جاریست

محله میدان تجریش تهران یکی از آن دوست‌داشتنی‌ترین‌های پایتخت است. در یکی از شمالی‌ترین قسمت‌های پایتخت نشسته و از همان محله‌هایی است که دل شهروندان برایش تنگ می‌شود. حتی اگر کار واجبی هم آن حوالی نداشته باشند، سعی می‌کنند جوری برنامه بچینند که گذرشان به تجریش بیفتد. کمی در بازار باصفایش قدم بزنند. از بو، رنگ و لعاب بازار سرمست شوند. کبوترهای امامزاده صالح که روی گنبد نشسته‌اند، حال‌شان را خوب کند. سپس با حالی خوش به خانه برگردند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا در کوچه پس کوچه‌های محله تجریش قدم بزنیم و از هوای خوب و چشم‌اندازهای زیبایش لذت ببریم.

این بازار دلفریب

محله میدان تجریش تهران سه چهارم صفایش را مدیون بازارچه جذابش است. به عقیده خیلی از پایتخت نشینان، این بازارچه قشنگ‌ترین بازارچه تهران است. ارزش تاریخی هم دارد و گفته می‌شود احتمالا بیش از ۲۰۰ سالش باشد. در بازارچه تجریش همه چیز پیدا می‌کنید. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد. بازارچه تره بارش هم باشکوه است. در هر فصلی از سال همه جور سبزیجات و میوه‌ای در بساط مغازه‌داران پیدا می‌کنید. تکیه بزرگ تجریش که ارزش تاریخی دارد هم در این بازارچه قرار گرفته است. دنبال روح زندگی می‌گردید؟ سری به بازار تجریش بزنید. زندگی در این بازار بیش‌تر از هر جای کره زمین جاریست. اغراق می‌کنیم؟ خودتان بروید و قضاوت کنید.

 

امامزاده صالح

میدان تجریش تهران
بازارچه تره بار میدان تجریش تهران

امامزاده صالح یکی دیگر از دیدنی‌های میدان تجریش است. دیدن کبوترهایی که در حیاط امامزاده پرواز می‌کنند و روی گنبد می‌نشینند جالب به نظر می‌رسد. حتی می‌توانید برای کبوترها گندم بخرید. روی زمین بریزید و دانه خوردن‌شان را تماشا کنید. در معماری بنای امامزاده می‌توانید هنرهای جذابی مثل آینه کاری را ببینید و لذت ببرید.

پاساژ قائم

پاساژ قائم یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید تهران است. اجناس زیبا و متفاوتی هم دارد. خیلی‌ها همه خریدشان را از این پاساژ انجام می‌دهند. اگر اهل لذت بردن از بازارچه‌های تاریخی و قدیمی نیستید، ویترین گردی در طبقات پاساژ قائم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نکات مهم در بازدید از میدان تجریش تهران

میدان تجریش فاصله کمی تا کاخ موزه سعدآباد و نیاوران دارد. اگر وقت دارید حتما از این دو کاخ موزه دیدن کنید. پشیمان نمی‌شوید. موزه موسیقی هم همان حوالی قرار دارد. میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر است. همان خیابان خوب چنارها. در این خیابان اتوبوس‌های تندروی بی.آر.تی فعالیت می‌کنند. انتخاب خوبی برای رسیدن به میدان تجریش است.

متروی تجریش هم چند قدم آن طرف‌تر از میدان قرار دارد. متروی میدان تجریش، عمیق‌ترین متروی پایتخت است. آن قدر عمیق که سوژه شوخی طنازان زیادی در شبکه‌های مجازی قرار گرفته است. مثلا می‌گویند متروی تجریش فقط دو پله تا هسته زمین فاصله دارد. همه اینها را گفتیم تا به شما هشدار دهیم اگر از آن دسته افرادی هستید که از پله برقی واهمه دارند، دور متروی میدان تجریش را خط بکشید. آن همه پله و طبقه را پیاده طی کردن، به اندازه فتح اورست سخت است. آن قدر طول می‌کشد که باید به چشم یک مسافرت به آن نگاه کنید.آب و آذوقه و زیرانداز همراه خودتان داشته باشید تا بتوانید به سلامت خودتان رااز هسته زمین به سطحش برسید. البته که همه اینها شوخی بود. جدی نگیرید و زیراندازی که برداشته‌اید را مجدد داخل انباری بگذارید.

۹ دیدگاه

  1. پرهام

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

    بازار تره بارش معرکه است زیبا

    پاسخ

  2. هاتف

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۴۸ ب٫ظ

    یکی از زیبایی های تهران محله های قدیمی آن است

    پاسخ

  3. خانم طلوعی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۵۷ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. خانم طلوعی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۵۲ ق٫ظ

    چقدرجالب بود.

    پاسخ

  5. خانم طلوعی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۵۲ ق٫ظ

    چقدرجالب بود.من خیلی این زیارتگاه ودوست دارم.

    پاسخ

  6. چهاردولی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۱۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  7. آقازاده

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۱۰ ب٫ظ

    خاطرات کودکی زنده ششدن

    پاسخ

  8. ابارهیمی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۴۷ ب٫ظ

    بازارچه خوراکی شیر مرغ تا جون آدمیزاد

    پاسخ

  9. میرعبدالباقی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۳۹ ب٫ظ

    خیلی با صفا و دلچسبه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…