قبرس؛ سرزمین دیدنی مدیترانه

۶
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روستاهای تاریخی، بناهای ویران‌شده‌ باستانی، کوه‌های مرتفع و شهرها و سواحل سرزنده همه در دل قبرس جا خوش کرده‌اند.
جاهای دیدنی قبرس قبرس؛ سرزمین دیدنی مدیترانه

قبرس، زیباترین سواحل و جزایر دریای مدیترانه را در خود جای داده است، اما برای گردشگرانی که به‌دنبال چیزی بیش از سواحل زیبا و آفتابی هستند، مقصد خوبی است، جاهای دیدنی قبرس شامل مکان های باستانی، کلیساهای زیبای بیزانسی و صومعه‌ها و موزه‌های دیدنی نیز می‌شود. با این همه، این کشور آن‌قدر کوچک است که می‌توانید باروبندیل‌تان را در یکی از شهرهایش زمین بگذارید و هر روز به یکی از جاهای دیدنی قبرس رفته و به گشت و گذار بپردازید. با مجله دلتا در معرفی جاذبه های گردشگری قبرس همراه باشید.

قبرس از نظر جاذبه‌های باستانی چیزی کم ندارد، اما کورایون (Kourion) یکی از بهترین‌هاست. این مکان جادویی بر پهنه‌ صخره‌ای ساحلی با چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از مدیترانه‌ آبی و حومه‌ سرسبز آن واقع شده است. این مکان بسیار وسیع است، اما معروف‌ترین بخش آن، تماشاخانه و خانه‌ ایستولیوس (House of Eustolios) است که موزاییک‌های زیبای آن طی قرن‌ها به‌خوبی حفظ شده‌اند. برای کسانی که وقت بیشتری در سفر به قبرس دارند، منطقه‌ بزرگ سلطنتی بیزانسی، با ستون‌های فروریخته و تکه‌های باقی‌مانده از کف موزاییکی‌اش هم مقصد خوبی است.

کورایون

لارناکا

لارناکا (Larnaca) از جاهای دیدنی قبرس با ظاهر کلاسیک خود استراحتگاهی ساحلی برای مسافران است. این شهر با فاصله‌ زیاد پرطرفدارترین محل اقامت برای کسانی است که تعطیلات خود را سپری می‌کنند. هر امکاناتی که برای تفریحات مبتنی بر خورشید و ماسه لازم باشد در اینجا وجود دارد! در کنار اینها، محله‌ قدیمی ترک‌ها (Turkish Quarter) و کلیسای سنت لازاروس هم جذبه‌ تاریخی خاصی به این شهر داده‌اند. دریاچه‌ نمک در غرب لارناکا که در ماه بهار هم پر از فلامینگوهای صورتی است، از جاذبه‌های دیگر این منطقه محسوب می‌شوند.

لارناکا

شبه‌جزیره‌ کارپس

زیباترین منطقه در قبرس شبه‌جزیره‌ کارپس (Karpas Peninsula) است که از سواحلی طلایی و تپه‌هایی سرسبز در شمال‌شرقی این جزیره، یعنی در قبرس شمالی تشکیل شده است. این شبه‌جزیره از مناطق بکرتر قبرس، با مسیرهای زیبای پیاده‌روی، روستاهای دیدنی و مکان‌های تاریخی فراوان است. اگر می‌خواهید با گذراندن ساعتی در جزیره‌ای ناشناخته و توسعه‌نیافته‌ قدیمی به کشف‌وشهود بپردازید، بهترین مکان، همین‌جاست. در این شبه‌جزیره خبری از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیست. باید با خودروی شخصی به تماشای دیدنی‌های آن بروید.

شبه جزیره کارپس

سلامیس

منطقه‌ باستانی سلامیس (Ancient Salamis) محل خرابه‌های فراوان سنگ مرمری است. این منطقه در کنار کورایون، مهم‌ترین مکان‌های تاریخی در این جزیره هستند. قدم‌زدن در مسیرهای خاکیِ سلامیس بین مجموعه‌ویرانه‌هایی از دوره‌های زمانی مختلف، درس خوبی از تاریخ گسترده‌ قبرس می‌دهد. تندیس‌های بزرگ یونانی، در میان ویرانه‌های ژیمناسیوم (Gymnasium) جا خوش کرده‌اند. دو ویرانه‌ برجسته‌ کلیساهای بیزانسی در علفزارهای وحشی پابرجا مانده‌اند و منطقه‌ حفاظت‌شده‌ بزرگی نیز توانایی مهندسی و مدیریت اینجا را که زمانی شهر باستانی بزرگی بوده، به ‌نمایش می‌گذارد.

منطقه‌ باستانی سلامیس جاهای دیدنی قبرس

دماغه‌ گرکو

حتی در ساحل جنوبیِ پررفت‌وآمد قبرس هم مناطقی هستند که می‌توانید برای فرار از شلوغی در سفر به قبرس به آنها پناه ببرید. دماغه‌ گرکو (Cape Greco) پارک ملی ساحلی بسیار زیبایی با انواع مسیرهای پیاده روی است که درست از شرق منطقه‌ آگیا ناپا شروع می‌شود. انواع بسیار زیبایی از گیاهان محلی در اینجا وجود دارند، به‌ویژه بسیاری از ارکیده‌های وحشیِ بومی که در اوایل بهار شکوفه می‌دهند؛ اما بارزترین ویژگی، چشم‌انداز بسیار زیبای ساحلی، با دریای آبی لاجوردی پشت آن است. مسیرهای پیاده‌روی همه‌ی مسیرها تا دماغه‌ گرکو که شرقی‌ترین نقطه در جنوب قبرس است، گسترده شده‌اند.

دماغه‌ گرکو جاهای دیدنی قبرس

ساحل نیسی

ساحل نیسی (Nissi Beach) معروف‌ترین ساحل ماسه‌ای در این کشور است؛ باریکه‌ای از ماسه‌های سفید زیبا که به دریای فیروزه‌ای در آگیا ناپا می‌غلتند. این ساحل در تابستان بسیار شلوغ می‌شود، اما با همه‌ی این شلوغی، هیچ‌چیز از زیبایی نیسی کم نمی‌کند. آب در خط ساحلی نیسی بسیار کم‌عمق و در کل خلیج بسیار آرام است. همین باعث می‌شود نیسی به منطقه‌ بسیار خوبی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌هایی بدل شود که فرزندان کوچکی دارند.

ساحل نیسی جاهای دیدنی قبرس

کایرنیا

کایرنیا (Kyrenia) زیباترین شهر شمال قبرس است که ویژگی‌های منطقه‌ی قدیمی مجاور خود مربوط به دوران عثمانی قدیم را به ارث برده است. قلعه‌ کایرنیا بر بندر تماشاییِ سمت شرق اشراف دارد و اگر به نوک قلعه بروید، مناظر زیبای این شهر را زیر پای‌تان می‌بینید. اینجا محل فوق‌العاده‌ای برای قدم‌زدن و غرق‌شدن در فضای دل‌نشین و کافه‌های فراوانش است.

کایرنیا قبرس جاهای دیدنی قبرس

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سوئیس ”سوئیس ؛ کشوری با مناظر بی‌نظیر” را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

  2. مهدی فراهانی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۳۹ ب٫ظ

    عالی بود ممنون.باید جای دیدنی باشه

    پاسخ

  3. ثابتی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۲۷ ب٫ظ

    خیلی خوب بود ممنون

    پاسخ

  4. دانشی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

    قبرس

    پاسخ

  5. هاتف

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

    حتما دیدنی است

    پاسخ

  6. اسکندری

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

    perfect

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…