خانه سلامتی فشار خون ؛ در 15 روز با این خوراکی ها فشارتان را کنترل کنید

فشار خون

فشار خون ؛ در 15 روز با این خوراکی ها فشارتان را کنترل کنید

۶
5
افزایش فشار خون شما بستگی به عوامل مختلف دارد و یکی از آنها خوراکی‌هایی است که مصرف می‌کنید.
فشار خون

پرفشاری خون یکی از بیماری‌های رایج زندگی کنونی است که افرد بسیاری به آن مبتلا هستند. اما آیا می‌دانید که با خوردن برخی از میوه‌ها و سبزیجات می‌توانید در 15 روز فشار خون‌تان را کنترل کنید؟ در این گزارش قصد داریم تا این خوراکی‌های معجزه‌آسا را به شما معرفی کنیم.

به گزارش مجله دلتا به نقل از بهداشت نیوز علاوه بر داشتن عادت‌های سالمی مانند مدیریت استرس، تحرک و دوری از سیگار، با کنترل نوع و میزان برخی از خوراکی‌ها می‌توان این مشکل رایج را حل کرد.

چغندر

چغندر یکی از خوراکی‌های بسیار مفید و حاوی میزان بالایی از نیترات معدنی است. در بدن انسان، نیترات معدنی تبدیل به اکسید نیتریک می‌شود و این عامل باعث شل شدن و اتساع عروق خونی می‌گردد.

فشار خون

سیر

سیر یکی از معجزات هستی به شمار می‌رود، زیرا دارای خواص بسیاری است و در مصارف گوناگون کاربرد دارد. تا قبل از این سیر به‌عنوان عنصری برای پخت و پز به کار گرفته می‌شد یا از آن مانند یک دارو استفاده می‌کردند. خوب است بدانید که سیر خرد شده در یونان باستان دارویی برای بهبود زخم و کاهش فشار خون بود.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 گونه‌ای از چربی‌های مفید برای بدن هستند که حتماً باید مورد استفاده قرار بگیرند. روغن ماهی، آووکادو، روغن زیتون، بذر کتان و … منابع غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. مصرف این چربی‌ها برای حفظ سلامت قلب ضروری است، ضمن این که به تقویت رگ‌های خونی و انعطاف پذیری آنها کمک می‌کند. مصرف این چربی ها برای بهبود گردش خون و کاهش فشار خون نیز مفید است.

کاهو

همان‌طور که می‌دانید سبزیجات پهن‌برگ دارای خواص ویژه‌ای هستند و به مصرف آنها تاکید شده است. کاهو یکی از این خوراکی‌ها است که ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن حتی از اسفناج هم بیشتر است. منیزیم، پتاسیم، و ویتامین سی موجود در کاهو منجر به کاهش فشار خون می‌شود.

کاهش فشار خون

جوی دو سر

جوی دو سر، سرشار از فیبر است و سدیم و چربی بسیار کمی دارد؛ بنابراین منجر به کاهش فشار خون می‌شود. بلغور جو را می‌توانید حتی به رژیم صبح‎گاهی‌تان نیز بیفزایید.

موز

موز سرشار از پتاسیم بوده و برای کاهش فشار خون و سلامت کلیه‌ها ضروری است. اگر روزی یک عدد موز بخورید، 100 درصد میزان نیاز روزانه‌‌ی شما به پتاسیم تامین می‌شود.

ماست یونانی

ماست یونانی حاوی دو ماده مغذی یعنی کلسیم و پروبیوتیک بوده و برای درمان فشار خون بسیار مفید است. توجه داشته باشید که کمبود کلسیم می‌تواند به طور موقت فشار خون را بالا ببرد؛ بنابراین مصرف منظم ماست به جلوگیری از این مشکل کمک می‌کند.

بیشتر ببینید در سلامتی

۶ دیدگاه

  1. هاتف

    ۲۵ خرداد، ۱۳۹۸ در ۹:۰۰ ق.ظ

    با تشکر از شما

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۵ خرداد، ۱۳۹۸ در ۳:۴۴ ب.ظ

      متشکرم

      پاسخ

  2. بزرگی

    ۲۴ خرداد، ۱۳۹۸ در ۱:۳۲ ب.ظ

    مفید واقع شد سپاس

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۵ خرداد، ۱۳۹۸ در ۳:۴۴ ب.ظ

      متشکرم. ممنون از توجه شما

      پاسخ

  3. ابراهیمی

    ۲۴ خرداد، ۱۳۹۸ در ۱:۱۷ ب.ظ

    توضیحات عالی و کامل بود سپاس

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۵ خرداد، ۱۳۹۸ در ۳:۴۴ ب.ظ

      سپاسگزارم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.