جهانگردی، گرجستان، سوغات

سوغات باتومی؛ هم خوشمزه و هم زیبا

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کانتاسی سنتی‌ترین سوغات باتومی است. کانتاسی در واقع جام نوشیدنی به شکل شاخ گاو است. رویش را با سنگ و جواهر زیبا کرده‌اند. یک پایه چوبی هم دارد که شاخ گاو را نگه می‌دارد. شاید به درد تزئین اتاق پذیرایی‌تان بخورد.
سوغات باتومی

سوغاتی خریدن لذت‌بخش است. سوغاتی گرفتن لذت‌بخش‌تر. حالا که فصل خوب سفر به باتومی است، بد نیست درباره اینکه از این شهر چی بخریم، صحبت کنیم. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با بهترین سوغات باتومی آشنا شوید و بتوانید سوغاتی‌های جذاب‌تری برای خود و عزیزان‌تان بخرید.

این میناکاری‌های جذاب

خانم‌ها عاشق زیورآلات هستند. اگر دست ساز و هنری و زیبا باشد، از هیجان نفس‌شان بند می‌آید. زیورآلات میناکاری یکی از محبوب‌ترین سوغات باتومی به شمار می‌رود. این زیورآلات را با فلزاتی مثل مس و شیشه مذاب رنگی می‌سازند. انواع پست مدرنش بیش‌تر طرفدار دارد. اگر خانم هستید برای خودتان از این زیورآلات بخرید. اگر آقا هستید، برای خانم‌های مهم زندگی‌تان لوازم تزیینی میناکاری شده بخرید و سلطان قلب‌شان شوید.

جوراب‌های خوشمزه

خینکالی می‌دانید چیست؟ نام غذای ملی گرجستان است. حالا فکرش را بکنید در باتومی جوراب‌هایی به فروش می‌رسد که رویش خینکالی کشیده‌اند. بامزه به نظر می‌رسد. مگر نه؟ البته جوراب‌های خینکالی‌دار، به صورت سنتی بافته نمی‌شوند. ولی سوغاتی جالبی هستند. مخصوصا برای نوجوانان و بچه‌ها.

این ادویه‌های خوشمزه

ادویه‌ها؛ پیام آوران خوشمزگی غذاها هستند. در باتومی می‌توانید انواع مختلف از این پیام آوران را ببینید. هر کدام‌شان برای نوع خاصی از غذا کاربرد دارند. از عطر و رنگ و طعم آنها حتما خوش‌تان خواهد آمد. ادویه بخرید و سوغات بیاورید. منع قانونی هم ندارد. در فرودگاه هم بابت خرید آنها دچار مشکل نمی‌شوید.

بفرما چورچخلا

چورچخلا یک خوراکی خوشمزه و بی‌نظیر و سنتی در باتومی است. ظاهر هوس انگیز جذابی هم دارد. آنها را می‌توانید در رنگ‌های مختلف ببینید که از در و دیوار سوغاتی فروشی‌ها آویزان هستند. چورچخلا در واقع مغز دانه‌های گیاهی مثل گردو و بادام است که آنها را در عصاره میوه‌ها می‌غلتانند. سپس به نخ می‌کشند و با روش‌های مخصوصی خشک می‌کنند. برای همین هم رنگ‌های مختلفی دارند. بسته به اینکه با عصاره کدام میوه آن را آماده کرده‌اند، رنگ چورچخلا فرق می‌کند.

سوغات باتومی
چورچخلا، سوغات باتومی

بهشت پنیر دوستان

پنیرهای باتومی حرف ندارد. آن را فقط وقتی می‌فهمید که مزه خوب‌شان را امتحان کرده باشید. پنیرهای باتومی در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف فروخته می‌شوند. بعضی از آنها مدت انقضای طولانی‌تری دارند و می‌توانید آنها را برای سوغات بخرید. آنهایی که زود فاسد می‌شوند را سوغاتی نیاورید. همان جا نوش جان کنید و از مزه منحصر به فردشان لذت ببرید.

Batum cheese

پاپاک بخرید

اگر از آن سرمایی‌هایی هستید که مشکل سینوزیت هم دارند، پاپاک بهترین انتخاب برای شمااست. پاپاک نوعی کلاه نمدی است که از پشم بره تهیه می‌شود. هم زیبااست و هم کاربردی. چرا شما یک عدد پاپاک نداشته باشید؟

 کانتاسی چیه؟

کانتاسی سنتی‌ترین سوغات باتومی است. کانتاسی در واقع جام نوشیدنی به شکل شاخ گاو است. رویش را با سنگ و جواهر زیبا کرده‌اند. یک پایه چوبی هم دارد که شاخ گاو را نگه می‌دارد. شاید به درد تزئین اتاق پذیرایی‌تان بخورد.

قاشق‌های نقره

در باتومی قاشق‌های نقره قشنگی خواهید دید که ارزش هنری دارند. این قاشق‌ها سوغاتی و یادگاری خوبی هستند. به درد سفره هفت سین و قرار دادن در ظرف آجیل هم می‌خورند. بد نیست یکی از آنها داشته باشید یا به عزیزان‌تان هدیه دهید.

خرید خانه در باتومی

سواحل باتومی دلبرانه است. حالا فکرش را بکنید کنار همین سواحل، خانه‌ای از خودتان داشته باشید. هر روز صبح و ظهر و شب از خانه خودتان به دریای سیاه نگاه کنید. نسیم دریا صورت‎تان را نوازش دهد و آرامش را حس کنید. از آن گذشته با داشتن همین خانه دلپذیر؛ از مزایای دیگری مثل اقامت به شرط تمدید برخوردار شوید. می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید؟ با سایت ملکی جهانی دلتا همراه باشید.

۲ دیدگاه

  1. چهاردولی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. آقازاده

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۷ ب٫ظ

    چه دلی میبره این نوع پست ها

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…