تیپ شخصیتی ؛ ۷ تیپی که در شغل خود موفق نمی‌شوند

۶
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
به آینده روشن کاری کسانی که در خود تغییرات ایجاد نمی‌کنند، نمی‎توان امیدوار بود.
تیپ شخصیتی

همه ما دوست داریم که در شغل‌مان جزو افراد موفق باشیم. دوست داریم تا همیشه مورد تایید و تشویق مدیران و همکاران خود قرار بگیریم و یک شخصیت آرمانی از کارمند موفق را به تصویر بکشیم. اما دستیابی به چنین موقعیتی مستلزم رعایت یک سری ویژگی‌ها و کسب برخی مهارت‌ها است. اگر فردی نتواند مهارت‌های مورد نیاز در این زمینه را کسب کند، نمی‌تواند در محل کار و وظایف محوله‌ی خود موفق عمل کند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از  بهداشت نیوز ، بیشتر مدیران در سطح جهانی به این باور رسیده‌اند که مهیا کردن محیط کاری پویا و تمرکز روی میزان خلاقیت کارمندان بسیار بیشتر از تعیین محدودیت‌ها و اعمال قوانینِ دست و پاگیر به پیشرفت روزافزون کسب‌وکار آن‎ها کمک می‌کند. به همین دلیل بسیاری از مشاغل در پی ساخت فرهنگ مثبت و شخصیت حرفه‌ای مناسب برای محل کار خود هستند.
اما با این وجود کسانی هستند که هرگز تغییری در خود ایجاد نمی‌کنند و نمی‌توان به آینده روشن آن‎ها در کار امیدوار بود. در زیر ۷ تیپ شخصیتی را معرفی کرده‌ایم که چنین ویژگی‌هایی دارند.

۱افرادی که در محل کار غیبت دیگران را می‌کنند

غیبت کردن یکی از رفتارهای ناپسند است که تقریباً تمام انسان‌ها از عواقب بد آن مطلع هستند. با غیبت کردن همواره ذهن‌تان درگیر اعمال و رفتار همکاران‌تان می‌شود، در نتیجه هیچ زمان مثبتی برای اندیشیدن و انجام درست وظایف محوله نخواهید داشت.
فارغ از این، چنین افرادی اعتبار اخلاقی خود را نزد بقیه از دست می‌دهند. همچنین دیگران به این باور می‌رسند که چنین فردی شایسته اعتماد نیست و از این رو از همه پروژه‌های مهم و موقعیت‌های ارزشمندی که می‌تواند پیشرفت شغلی در بر داشته باشد کنار گذاشته می‌شوند. پس تا می‌توانید از این خصلت ناپسند دوری کنید.

geybat 1 تیپ شخصیتی ؛ 7 تیپی که در شغل خود موفق نمی‌شوند

۲افراد «بله‌قربان‌گو»

فرمانبرداری از نظرات مدیران مافوق در جهت پیشبرد صحیح کار، امری بدیهی و درست است. اما برخی از افراد هستند که عادت دارند هر چه را مدیر یا دیگران می‌گویند، قبول کنند و سریعاً تسلیم نظرات دیگران شوند. چنین شخصیت‌هایی به هیچ عنوان توانایی «نه» گفتن و مخالفت کردن با ایده‌های نادرست و نپذیرفتن کارهای جدید را ندارند. این افراد شاید به خیال خود مهربان و مطیع به نظر برسند، اما خصلت ذاتی آن‎ها باعث عقب ماندن از قافله‌ی پیشرفت می‌شود.

۳- افراد محافظه‌کار

برعکس بله‌قربان‌گوها، محافظه‌کارها هستند؛ این اشخاص عادت دارند تا جای ممکن با نظرات بقیه مخالفت کنند. دلیلش هم این است که در جایی که هستند احساس راحتی می‌کنند و ترجیح می‌دهند موقعیت خود را مثل همیشه حفظ کنند، حتی اگر این کار مانع از پیشرفت آن‎ها شود.

این تیپ شخصیتی اگر مدیر باشد سعی می‌کند بیشتر وقت خود را به نوشتن دستورکار سپری کند و به تیم خود دستور دهد که چه کاری انجام دهند و چه کاری نکنند. چنین مدیرانی به تیم خود اجازه ایده‌پردازی نمی‌دهند.

تیپ های شخصیتی

۴- فردی که خود را «قربانی» می‌داند

این تیپ شخصیتی افرادی هستند که همواره نقش قربانی را بازی می‌کنند. این افراد تصور می‌کنند مشکلاتی که در محیط کار بروز می‌کند، تقصیر آن‎ها نیست. این افراد به سختی مسئولیت اشتباه‌های خود را به عهده می‌گیرند. آن‎ها یا با بقیه همکاران رفتار زشت و غیرحرفه‌ای دارند یا مسئولیتی را که به آن‎ها سپرده شده ناقص انجام می‌دهند، اما به هیچ عنوان زیر بار اشتباه خود نمی‌روند و قبول نمی‌کنند که اشکال از آن‎ها است.

۵- افرادی که تصور می‌کنند «عقل کل» هستند

تمام انسان‌ها دارای عقل و اندیشه هستند، اما این‎که چطور و چگونه از اندیشه‌های خود بهره‌مند شوند تفاوت بین انسان‌ها را به وجود می‌آورد.
فردی که خود را «عقل کل» می‌داند، حرف هیچ‌کسی را قبول ندارد و خیال می‌کند دیگران به گرد پای او هم نمی‌رسند. بدتر این‎که چنین فردی اگر اشتباه کند، تقصیر را متوجه خود نمی‌داند و آن را از چشم بقیه می‌بیند و بر این باور است که بقیه کار را درست انجام نداده‌اند که چنین نتیجه‌ای به دست آمده است. اما اگر کارها خوب پیش برود، تصور می‌کند که فقط خودش باعث این موفقیت شده است.

۶- تیپ شخصیتی عصبانی و تندخو

کنترل اعصاب و مهارت در حفظ آرامش یکی از مهارت‌های مهم در طول زندگی است که تمام افراد برای موفقیت خود باید آن را یاد بگیرند. اگر شما فرد پرخاشگری باشید و نتوانید در مقابل اتفاقات ریز و درشت آرامش خودتان را حفظ کنید، هرگز در کار خود آدم موفقی نخواهید بود.
تیپ تندخو فردی است که در محل کار ممکن است هر آن با دیگران مشاجره و دعوا داشته باشد. اگر موضوعی باب میل او پیش نرود، احتمال این‎که شرایط دشواری برای دیگر همکاران به وجود بیاورد، زیاد است. این اشخاص اغلب با فریاد زدن، عصبانیت یا حتی با گریه احساسات شدید خود را به نمایش می‌گذارند.

پرخاشگری

۷- افرادی که با سیاست و زرنگی می‌خواهند کارهای خود را پیش ببرند

پیشرفت در کار برای همه‌ی آدم‌ها مهم است، اما راه دستیابی به این پیشرفت مرز تفاوت شما با انسان‌های دیگر را تعیین می‌کند. افراد سیاست‌مدار و زرنگ سعی می‌کنند با توسل به روش‌های دیگر به این هدف خود دست پیدا کنند. این افراد، دیگران را قربانی می‌کنند تا برای خود پله‌های ترقی بسازند و در این راه هم از هیچ قصاوتی فروگذار نمی‌کنند.

۶ دیدگاه

  1. هاتف

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۴ ق٫ظ

    خیلی جذاب و کاربردی

    پاسخ

  2. بزرگی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۳۸ ب٫ظ

    خیلی کالی مفید و کاربردی بود.

    پاسخ

  3. پوریا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۵۳ ب٫ظ

    بسیار جالب

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۴ ب٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  4. ابراهیمی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۱ ب٫ظ

    مطالب مفیدی را بیان کرده بودید سپاس

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۴ ب٫ظ

      متشکرم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…