هتل عباسی اصفهان؛ زیباترین مهمانسرای نصف جهان

۵
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اتاق‌های طبقه بالای هتل کاروانسرای عباسی اصفهان، بیشتر هوادار دارند. چشم‎اندازشان دلبرانه‌تر است و مسافران هتل، برای آن سر و دست می‌شکنند. یک موزه تمام عیار با بهترین نمونه‌های مقرنس‎کاری، گچبری، نقاشی دیواری، آینه‎کاری و ...
هتل عباسی اصفهان

در دوره صفـوی، شهر اصفهان از چنان شکوهی بهره مند شد که آن را نصف جهان نامـیدند. در میان آثار یادگار عصر صفوی، مجموعـه مدرسـه، بازارچه و کاروانسـرایـی مانـده که در خیـابان چـهارباغ اصفهان می‌درخشد. در صفحه معرفی هتل های‌ما امروز به یکی از کهن ترین مهمانسراهای ۵ ستاره اصفهان می‌رویم، از مجلل‌ترین هتل‌های ایران. همان جا که خارجی‌ها به شوق یک شب خوابیدن در آن راهی ایران می‌شوند و در رنکینگ‌های جهانی هم رتبه بالایی دارد. یکی از زیباترین اقامتگاه‌های خاورمیانه. با مجله دلتا بمانید تا به هتل عباسی اصفهان سر بزنیم.
سوئیت صفوی هتل

هتل عباسی اصفهان

هتل کاروانسرای عباسی در اصفهان، خیابان آمادگاه قرار دارد یعنی این هتل در قلب بافت تاریخی اصفهان است. هتلی منحصربه‎فرد و افسونگر، در مرکز نصف جهان. چشم‎انداز گنبد زیبای مدرسه علمیه چهارباغ از داخل کاروانسرا معلوم است. در فضای گرگ و میش صبح و غروب، از فرط زیبایی، دل همه میهمانان را می رباید.

به هتل عباسی اصفهان، “کاروانسرای مادر شاه” هم می‌گویند. به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد و او، کاروانسرا را به مادرش تقدیم کرد. این یعنی این هتل از همان اول به شکل یک کاروانسرا ساخته شده بود. ۳۰۰ سال پیش هم مهمان پذیر بود تا به امروز که یکی از زیباترین هتل‌های ۵ ستاره شده است. مجهز و بزرگ است. دو طبقه دارد و در زمانی که کاروان‌های تجاری به این هتل-که البته آن روزها هتل نبود- می‌آمدند، تجار قدرتمند ترجیح می‌دادند اتاق‌شان در طبقه پایین باشد. اتاق‌های پایین در تابستان خنک‌تر و در زمستان گرم‌تر بودند.

امروز اما، اتاق‌های طبقه بالا بیشتر هوادار دارند. چشم‎اندازشان دلبرانه‌تر است و مسافران هتل، برای آن سر و دست می‌شکنند. هتل عباسی اصفهان را باید یک موزه تمام عیار از دنیای زیبایی ها نامید. ده ها عکس بی نظیر در اینتر نت و شبکه های اجتماعی و صفحه های گردشگری از آن خواهید دید.

هتل کاروانسرای عباسی

اتاق ها و سوئیت های هتل عباسی اصفهان

بهترین نمونه‌های مقرنس‎کاری، گچبری، نقاشی دیواری، آینه‎کاری و … را می‌توانید در فضاهای داخلی هتل ببینید. هر اتاق و هر فضا در این هتل به یک شکل خاص است. یعنی هیچ دو اتاقی را پیدا نمی‌کنید که کاملاً شبیه به هم باشند. همین آن را جذاب‌تر و خواستنی‌تر کرده است.

 ۲۲۵ باب اتاق، سوئیت و آپارتمان دارد. اتاق های معمولی یک تخته و دو تخته، چشم انداز و پردیس، سوئیت های معمولی، سوئیت قاجار، سوئیت صفوی، سبز و نیز آپارتمان دو و سه خوابه بوده و همه اتاق ها مجهز به سیستم ایمنی و استاندارد روز دنیا هستند. نمای استثنائی و زیبای باغ و گنبد فیروزه ای مدرسه چهارباغ منظره ای بی بدیل را برای اتاق های مشرف به باغ به ارمغان آورده است. سبک معماری قاجار و صفوی در برخی از سوئیت ها از جمله امکاناتی محسوب می‌شود که کمتر هتلی در جهان نظیر آن را دارد.

سوئیت قاجار هتل عباسی

  • سوئیت قاجار هتل عباسی
    سوئیت هایی دو نفره با سبک معماری قاجار و فضایی رویائی و خیال انگیز، مقرنس های زیبا و در و دیوار نگارین همراه با چشم انداز باغ یکی از معروف ترین و خواستنی ترین بخش های این هتل است که معمولاً مورد توجه توریست های خارجی است.
  • سوئیت صفوی هتل عباسی
    سوئیت هایی رو به باغ دارای دو اتاق خواب دو نفره؛ که معماری آن متعلق به دوران صفوی است. به قدری این سوئیت ها زیبا هستند که نمی‌توانید شب موقع خواب هم چشمانتان را ببندید. تلفیق گچ بری، تشعیر، تذهیب و مقرنس، فضایی منحصر به فرد را برای این سوئیت ها خلق کرده که مشابه آن به سختی یافت می شود.
    سوئیت صفوی هتل عباسی

رستوران های هتل

  • تالار چهلستون
    رستوران اصلی این کاروانسراست. در زیبایی و ظرافت بی نظیر است. سبک معماری صفوی و قاجار، صندلی هایش الهام گرفته از صندلی داریوش کبیر در نقوش سنگی تخت جمشید است، تزئینات دیوارها و سقف، ستون ها، نرده ها، کفپوش ها، درها و شیشه ها و حتی چراغ ها و آویزهای سقف، زیبایی را در میانه این تالار فوران می‌کند.
    در دو طبقه و با ظرفیت ۴۰۰ نفر،ساخته شده. انواع اشتهاآورها، غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی و دسر سرو می گردد.
    ساعات کاری رستوران چهل ستون هتل عباسی ظهرها از ساعت ۱۲ الی ۱۵ و شب ها از ساعت ۱۹ الی ۲۳  است.
  • سالن صبحانه
    یکی از بی نظیر ترین زیبایی های محض را در این تالار خواهید دید. نقش ها و آئینه کاری های این تالار به سبک قاجار است. طرح های گل و مرغ و تک چهره دارد. نمای زیبای گنبد فیروزه ای مدرسه چهارباغ که از پنجره های کوچک چوبی این تالار لذت صرف صبحانه ای کامل و متنوع را دوچندان می‌کند.
  • کافه تریای نقش جهان
    کافی شاپ نقش جهان پر است از نقش های زیبا و طرح های ماندگار. فضایی دلنشین دارد و دیدارهای رسمی و دوستانه تان را پشتیبانی خواهد کرد. از ساعت ۸ الی ۲۳ با سرو انواع قهوه، کیک و دسر، گلاسه، بستنی و همچنین انواع پیتزا و فست فود از شما پذیرایی خواهد کرد.
    کافه تریا
  • سفره خانه سنتی
    در انتهای محوطه باغ و در ضلع شرقی آن ۲۰ سال پیش بازسازی شد و اکنون در دو بخش سرپوشیده و فضای باز، مشغول به کار است. در بخش سرپوشیده، طراحی دارد که شما را به گذشته های ناب و خاطره انگیز می برد. شب های بی نظیر اقامت در هتل عباسی اصفهان را از ساعت ۱۹ الی ۲۳ می توانید برای خود بسازید.
  • چایخانه سنتی
    در ضلع شمالی مهمانسرا و رو به روی دری که به سرسرای اصلی، غرفه ای با دیوارها و سقف بلند کاشی کاری شده و دو ایوان دو طبقه در دو طرف آن قرار دارد که اکنون به عنوان چایخانه از آن استفاده می شود. با سرو انواع چای و دمنوش و آش رشته مخصوص عباسی از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۲:۳۰ میزبانی شما را به عهده دارد.
  • رستوران چشم انداز
    وای که اینجا یکی از بی نظیر ترین بخش های مورد علاقه همه مهمانان هتل است. ازبلندای این نقطه، تمام شهر زیر پای شما خواهد بود و می توانید نمایی ۳۶۰ درجه از شهر اصفهان را ببینید. تصویری که نه تنها برای گردشگران داخلی و خارجی که برای بسیاری از شهروندان اصفهانی نیز جالب و هیجان انگیز است. ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد و گزینه ای بسیار مناسب برای مهمانی های خانوادگی، جمع های دوستانه و یا گردهمایی شغلی صمیمانه است. بی اغراق بگویم که صدها عکس از همین منقطه برای خود ثبت خواهید کرد.
    رستوران چشم انداز هتل

حیاط هتل عباسی اصفهان

و اما حیاط بی رحمانه زیبای هتل. از زیبایی و دلفریبی‌اش هرچه بگوییم کم است. حیاط داخلی هتل نمونه بارز یک باغ ایرانی است. حوض دارد. نهری روان و باغچه و فضای سبز دارد و روح  را نوازش می‌دهد. در تابستان و بهار، در همین حیاط افسونگر میز و صندلی می‌گذارند. می‌توانید آنجا شام و ناهار نوش جان کنید و لذت ببرید. برای همین بهترین زمان رفتن به هتل عباسی، بهار و تابستان است. هرچند حیف است قدم زدن در یک روز برفی در این حیاط باصفای هتل عباسی اصفهان را از دست بدهید.

رویدادهای مهم، مهمانی‌های خاص و جشن‌های ازدواج در حیاط این هتل برگزار می‌شود. راستش می خواهم بگویم اگر حتی قصد اقامت ندارید، خودتان را به یک شام یا حتی قهوه در یکی از این کافه‌ها و رستوران‌ها دعوت کنید. در واقع این کاری است که می توانید برای یک سفر فراموش نشدنی در قلب تپنده تاریخ اصفهان برای خودتان انجام دهید.

حیاط زیبای هتل عباسی

۵ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۴:۵۷ ب٫ظ

    بسیار زیبا و دیدنی است

    پاسخ

  2. سحر

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۴۴ ب٫ظ

    واقعا منحصر به فرد و افسونگره!

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۸ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۵ ب٫ظ

      بلی همینطوره 🙂

      پاسخ

      • مسعود

        ۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ب٫ظ

        بسیار عالی بود ممنون

        پاسخ

  3. رضا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۰۵ ب٫ظ

    خیلی خوب بود امیدوارم به این ژانر در پست ها بویژه معرفی آثار معماری و هتل های مرتبط یا اطراف آن برای گردشگری بیشتر بپردازید با تشکر از دلتا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…