خانه سلامتی اعصاب خود را در 5 دقیقه آرام کنید

اعصاب خود را در 5 دقیقه آرام کنید

۳
4
254
در این تمرین‎ها به اهمیت تمرین‎های تنفس تاکید بیشتری می‎شود؛ زیرا دم و بازدمِ جریان اکسیژن و دی اکسید کربن را تنظیم می‎کند.
اعصاب

آیا شما هم زمانی‎که سعی می‎کنید آرامش داشته باشید، استرس دوباره سراغ‎تان می‎آید؟ اگر دائم با این مشکل مواجه هستید و استرس، آرامش را از شما گرفته است، این مطلب را بخوانید تا با تکنیک‎هایی که اعصاب شما را در 5 دقیقه آرام می‎کند؛ آشنا شوید.

5 تکنیک برای داشتن اعصاب راحت:

تمرین تنفس صحیح

نفس عمیق بکشید. (هنگام تنفس سینه نباید تکان بخورد) شبکه خورشیدی (قسمت شکمی هر انسان) پر از کانال‎های عصبی است و به همین دلیل تنفس عمیق، مرکز بدن را به اندازه ذهن آرام می‎کند.

پاها را روی زمین احساس کنید و به این فکر کنید که زمین شما را حمایت می‎کند. هر نوع تنش جسمی را رها کنید. وقتی مضطرب هستید، احساس می‎کنید بی‎اصل و پایه هستید. بنابراین باید به زمین برگردید و حمایت زمین را احساس کنید.

 ممکن است عضلات‎تان را بیش از حد سفت کرده باشید. برای این که استرس و فشار عضلات را کم کنید، آن‎ها را سفت کنید و دوباره رها کنید. این تمرین را همراه با دم و بازدم عمیق انجام دهید.

بافت لباس‎هایی که پوشیده‎اید را احساس کنید. رنگ‎های فضای اطرف‎تان را ببینید. یک لیوان آب بنوشید. وقتی عصبی هستید، از احساسات خود دور می‎شوید و به خودتان گیر می‎دهید و خود وسواسی می‎گیرید. در چنین شرایطی سعی کنید از خودتان بیرون بیایید و به دنیای بیرون توجه کنید تا خیلی زود آرام شوید.

اعصاب

اعصاب آرام با تمرین جین شین جوتسو

یکی از تکنیک‎هایی که برای تقویت اعصاب می‎تواند بسیار مفید و کاربردی باشد، تمرین جین شین جوتسو است که از لمس کردن‎های ملایم برای درمان استفاده می‎کند. این تکنیک ژاپنی استرس و اضطراب را درمان کرده و ذهن و بدن را در 5 دقیقه آرام می‎کند.

یکی از تمرین‎های ساده جین شین جوتسو این است‎که باید انگشت‎های دست‎ها را به ترتیب بگیرید و نفس‎های عمیق و طولانی بکشید. (برای هر انگشت 5 نفس عمیق بکشید.)

انگشت شست دست چپ را بگیرید و 5 بار نفس عمیق بکشید.

انگشت اشاره دست چپ را بگیرید و 5 بار نفس عمیق بکشید.

انگشت میانی دست چپ را بگیرید و 5 بار نفس عمیق بکشید.

انگشت انگشتری دست چپ را بگیرید و 5 بار نفس عمیق بکشید.

انگشت کوچک دست چپ را بگیرید و 5 بار نفس عمیق بکشید.

در نهایت کف دست چپ را بگیرید و 5 بار نفس عمیق بکشید.

بعد از تمام شدن دست چپ تمام این مراحل را برای دست راست تکرار کنید.

اعصاب

این تمرین‎ها سیستم عصبی را آرام کرده، سیستم گردش خون را تقویت و نشانه‎های درد، اضطراب، استرس، خستگی را از بین می‎برد.

در این تمرین‎ها به اهمیت تمرین‎های تنفس تاکید بیشتری می‎شود؛ زیرا دم و بازدمِ جریان اکسیژن و دی اکسید کربن را تنظیم می‎کند. به ویژه نگه داشتن تنفس، سطح دی اکسید کربن را افزایش می‎دهد که تاثیر آرام بخشی دارد و گیرنده‎های عصبی در بافت‎های عضلانی را آرام می‎کند و به از بین بردن فشار و تنش جسمی نیز کمک می‎کند.

منبع: بهداشت نیوز

بیشتر ببینید در سلامتی

۳ دیدگاه

  1. مقدم

    ۱۲ تیر، ۱۳۹۸ در ۲:۲۸ ب.ظ

    ارامش یکی از بزرگترین نعمت هاست

    پاسخ

  2. پویا

    ۲۰ خرداد، ۱۳۹۸ در ۲:۴۹ ب.ظ

    سلام
    روش ساده و خوبی هست.
    سپاس.

    پاسخ

    • راضیه قربانی

      ۲۰ خرداد، ۱۳۹۸ در ۷:۰۰ ب.ظ

      همینطوره

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.